جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲
سید حسن خمینی:

بر سر انقلاب و ارزش ها اختلاف نداریم

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 424837
تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) گفت: درس امام برای روزگار ما شجاعت است؛ لذا روی مسائلی که فکر می‌کنیم درست است، باید ثابت قدم بمانیم و ابزار این شجاعت نیز ایمان به خداست.
به گزارش جهان به نقل از مهر، تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) گفت: روزی که فرماندهی کل قوا تصمیم بگیرد در مقابل اجانبی که مشروعیت و امنیت ما را تهدید کند، بایستند هیچ فرقی میان جریان‌های سیاسی وجود ندارد و به فرماندهی واحد رهبر انقلاب، آن روز همه اختلافات را کنار می‌گذارند.

به گزارش جهان، سید حسن خمینی در جمع اعضای ستاد بزرگداشت امام راحل و جمعی از نمایندگان اقلیت‌های دینی در حرم مطهر امام خمینی (ره)، گفت: اگر شجاعت امام (ره) نبود، انقلاب به وجود نمی‌آمد؛ شجاعت یعنی هزینه کردن از جان، مال، آبرو و نزدیکان برای هدفی که ارزشش را دارد که اوج این شجاعت در وجود مبارک سیدالشهدا بود.

وی افزود: شجاعت یعنی روی عقیده‌ای که داریم، بایستیم.

سید حسن خمینی با بیان اینکه امام خمینی در مقابل دشمن داخلی و خارجی نمی‌هراسید، گفت: درس امام، درس شجاعت است.

وی افزود: زمانی که صدام به ایران حمله کرد، امام (ره) گفت یک دیوانه‌ای است که سنگی در چاه انداخته است و هیچ‌گاه در جنگ احساس ترس و خوف نداشت.

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) شجاعت امام را نشات گرفته از ایمان به خدا دانست و گفت: امام یک ایرانی به تمام معنا بود.

وی با بیان اینکه خون دلی که امام از جریان‌های متحجر خورد، بیش از سایر جریان‌هاست، گفت: زمانی که موضوع فتوای شطرنج و موسیقی پیش آمد، از نظر روحی برای امام کم هزینه‌تر از اصل انقلاب نبود و در مقابل کسانی ایستادگی کرد که با وجهه مقدس‌مآبی می‌خواستند امام را منکوب کنند.

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه ما باید از شجاعت امام درس بگیریم، خاطر نشان کرد: اگر فکر می‌کنیم که کارمان و عقیده‌مان درست است، نباید از بمب، تهدید و ارعاب بترسیم و کارمان را با شجاعت انجام دهیم.

وی ادامه داد: روزی که امام فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، ما به صورت ظاهر چیزی در اختیار نداشتیم اما امام (ره) نترسید و آن روزی که می‌خواست مبارزه را شروع کند، از مرگ و آن روزی که باید صلح می‌کرد، از حرف، نترسید.

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) افزود: درس امام برای روزگار ما شجاعت است؛ لذا روی مسائلی که فکر می‌کنیم درست است، باید ثابت قدم بمانیم و ابزار این شجاعت نیز ایمان به خداست.

وی همچنین با اشاره به مسائل منطقه گفت: امروز شرایط منطقه پیچیده است یک جریان متحجر بی‌دین به ظاهر دین‌دار به اسم پیامبر کارهایی می‌کند که هیچ لاابالی در این ۳۰۰-۲۰۰ ساله نکرده است.

سید حسن خمینی با بیان اینکه جریان داعش ساخته و پرداخته صهیونیست‌ها گفت: ما در دوره بسیار سختی قرار داریم و یکی از نعمت‌های الهی ما، امنیت است که در کشور داریم و باید قدر آن را بدانیم.

وی همچنین با اشاره به اوضاع یمن گفت: در یمن یک ارتجاعی که به عنوان ابزار مقابله با کرکس‌های انقلابی در منطقه بود و همیشه سرشان به دامن آرامش بود، یک ملت بی‌گناه مظلوم را این‌گونه مورد تهدید و هجمه قرار می‌دهند و در سوریه هم شاهد یک نوع نزاع دیگری هستیم.

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) یکی از شروط توفیق در روزگار فعلی را شجاعت دانست و گفت: ما باید اول وظیفه‌مان را درست تشخیص دهیم و سپس شجاعانه بر سر آن بایستیم.

سید حسن خمینی یادآور شد: غربی‌ها و ارتجاع منطقه این را خوب می‌دانند که مردم ایران وقتی پای انقلاب، نظام و ارزش‌شان به پیش کشیده شود، یک سر سوزن اختلافی با یکدیگر ندارند.

وی تاکید کرد: روزی که فرماندهی کل قوا تصمیم بگیرد در مقابل اَجانبی که بخواهند مشروعیت، مقبولیت و امنیت ما را تهدید کند، بایستند؛ هیچ فرقی میان جریان‌های سیاسی موجود نخواهد داشت و اختلافات داخلی‌شان را کنار می‌گذارند.

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) اختلافات داخلی را شرط تکامل و حیات نظام دانست و گفت: دست به دست شدن دولت‌ها از روز اول نظام وجود داشته اما اگر روزی قرار باشد کشور ما مورد تهدید قرار گیرد، مانند جنگ به فرماندهی واحد رهبر انقلاب، آن روز همه اختلافات را کنار می‌گذارند.

سید حسن خمینی خاطر نشان کرد: شرایط منطقه ما اقتضای شجاعت در تصمیم‌گیری دارد. البته باید به تدبیر اندیشمندان اتکا داشت و در اجرای آن هم شجاعت وجود داشته باشد که شرط توفیق‌مان نیز همین است.

وی در پایان تصریح کرد: انشاءالله امنیت در کشور ما همواره باقی می‌ماند و هیچ تهدیدی متوجه کشور نمی‌شود، چرا که روح بلند امام مدد می‌رساند و جامعه اسلامی روزهای بهتری خواهد داشت.
https://jahannews.com/vdcfmjdjew6d0ca.igiw.html
jahannews.com/vdcfmjdjew6d0ca.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جانم سيد حسن خمينى
بصیر
اشتباه می کنی فتنه 88 تقلب را بهانه کردند به اصل نظام همان ولایت فقیه است را نشانه گرفته بودند الان هم بعد از نزدیک به 37 سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد تحریم را بهانه کردند رابطه با امریکا را جشن گرفتند وبه توافق بد استقبال کردند که همان خورد کردن ارزشهای نظام اسلامی است اما خدا را شکر رهبر هوشیار و دانشمند و شاگرد مکتب خمینی کبیر یکبار دیگر کشور وملت را از سقوط همشیگی نجات داد