جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شرط ثبات اقتصادکلان، ثبات تورم بود

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب: 377731
وزیر اقتصاد ضمن دفاع از سیاست‌ تقدم بخشی به کنترل تورم در یک سال گذشته، مهار تورم را شرط ثبات اقتصاد کلان عنوان کرد و گفت که این مسئله زمینه خروج از رکود را فراهم می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی در مراسم افتتاح مرکز جذب و خدمات سرمایه‌گذاری استان تهران با اشاره به اینکه بهبود صنایع کسب و کار در صدر برنامه‌های ‌دولت و وزارت اقتصاد قرار دارد، اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی به سه پیش‌شرط نیاز دارد که باید در بحث ثبات در اقتصاد کلان، امنیت و بهبود فضای کسب و کار فعال باشیم.

وی افزود: شرط ثبات اقتصاد کلان، خروج از تورم بود که زمینه خروج از رکود را فراهم می‌کند و نیز برای سرمایه‌گذاری افق آینده و ثبات اقتصاد بسیار تاثیرگذار و مهم است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: یکی از مباحث مربوط به سرمایه‌گذاران ریسک‌گریزی و محتاط بودن آنها بوده که به امنیت برمی‌گردد و همچنین باید محیط کسب و کار ساده و روان ایجاد شود تا کمترین هزینه به تولید تحمیل شود که باید به جایگاه اصلی آن در اقتصاد برسیم. همچنین برخی مواقع به دلیل مسائل سیاسی، جایگاه کسب و کار ایران در دنیا خوب عنوان نمی‌شود.

طیب‌نیا تأکید کرد: جایگاه کسب و کار ایران از آنچه هست متفاوت بوده و برخی از این موضوعات به مسائل سیاسی برمی‌گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *