چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

اذعان‌سازمان‌ملل به‌جنایت‌ داعش علیه‌ ایزدیها

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب: 387334
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر بعد از بازگشت از عراق، از کشتار جمعی ایزدی ها توسط تروریست های داعش در این کشور سخن گفت.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "ایوان سیمونوویچ" در کنفرانس مطبوعاتی خود در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: شواهد موجود به وضوح دلالت بر تلاش تروریست ها برای کشتار جمعی اقلیت ایزدی در شمال عراق دارد.

وی که یک هفته در عراق بوده و با مسئولان و آوارگان عراقی در اربیل و "دهوک" دیدار و گفت و گو کرده است، افزود: جنایاتی که داعش در طول ۴ ماه اخیر مرتکب شده جنایات جنگی و ضد بشری است و جنایت علیه ایزدی ها نمونه آشکار کشتار جمعی است.

پس از حمله داعش به سنجار دهها هزار ایزدی از شهرهای خود بخصوص سنجار که موطن اصلی آنان به شمار می آید، به کوهستان های اطراف گریختند.

سیمونویچ تاکید کرد که در عراق با بسیاری از ایزدی ها گفت و گو کرده است و آنها از تجارب تلخ خود از جنایات داعش برای او روایت کرده اند که از جمله آن اعدام جمعی ایزدی ها بوده است.

روزهای نخست ماه اکتبر جاری، داعش با افتخار به احیای برده داری اعتراف کرد و افزود که زنان و کودکان ایزدی را که در شمال عراق به اسارت در آورده است به عنوان غنیمت جنگی به جنگجویان خود پیشکش کرده است.

داعش همچنین برای اولین بار در اولین شماره از نشریه تبلیغاتی خود با نام "دابق" به اسارت و فروش ایزدی ها به عنوان برده اعتراف کرد.

در پی حمله تروریست ها در ماه اوت دهها هزار ایزدی در ارتفاعات سنجار به مدت چند روز تحت محاصره قرار گرفتند و صدها نفر نیز به دست داعشی ها کشته شدند و هنوز سرنوشت تعدادی از ایزدی ها نامعلوم است.

در این کوهستان بسیاری از کودکان ایزدی از تشنگی و گرسنگی جان دادند.
https://jahannews.com/vdcfmedmjw6dcma.igiw.html
jahannews.com/vdcfmedmjw6dcma.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *