جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

اولین سواری ملی ایران طراحی شد

جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب: 267030
طراحی ظاهری (بدنه) اولین سواری ملی ایران که خودرویی در کلاس B پلاس است، به پایان رسید.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا محمدحسن شجاعی‌فرد - رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: طراحی و تولید اولین سواری ملی ایران که خودرویی در کلاس B پلاس (بین کلاس B و C) و هم‌ کلاس خودرویی چون ال 90 است همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون طراحی ظاهری این خودرو نهایی شده است، خاطرنشان کرد: طراحی فضای داخلی این خودرو نیز در حال انجام است.
رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: برای طراحی پلت‌فرم و قطعات این خودرو اطلاعات فنی بیش از 330 خودروی مدل 2013 در دنیا در دو کلاس B و C مورد بررسی قرار گرفته است.
وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده، تکنولوژی‌ای که در پلت‌فرم بیش از 80 درصد این خودروها مشترک بوده به عنوان مبنای طراحی پلت‌فرم سواری ملی قرار گرفته است.
شجاعی‌فرد با بیان اینکه برای طراحی قطعات پلت‌فرم این خودرو نیز از همین روش استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از اواخر سال 1393 تولید اولین خودروی ملی ایران آغاز خواهد شد.
وی درباره تاثیرات تحریم بر روند پیشرفت این پروژه، تصریح کرد: تحریم‌ها هیچ تاثیری بر روند اجرای کار نداشته است به‌گونه‌ای که تمام طرفهای خارجی و مشاوران اروپایی به همکاری خود ادامه می‌دهند.
https://jahannews.com/vdcfmed0xw6dvxa.igiw.html
jahannews.com/vdcfmed0xw6dvxa.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نوید
Iran, Islamic Republic of
پس قبلیا چی بوده؟!
سمند! تیبا!! رانا!!! دنا!!!!
ناشناس
چند سال پيش توليد سمند هم جز خودرو ملي شما بود احتمال يادتان رفته است .