چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

پدر آمريكايي آزاد شده اسرائيلي است

سه شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 188236
هاآرتص افشا کرد که پدر "جاش فتال"، یکی از دو جاسوس آمریکایی که هفته گذشته توسط ایران آزاد شدند، اصالتا اسرائیلی است.


به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در خبری افشا کننده نوشت: پدر "جاش فتال" یک اسرائیلی است که سال‌ها پیش به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرده است. آن‌ها در تمام مدت بازداشت پسرشان، با همکاری رسانه‌ها از افشای این حقیقت خودداری کردند. خانواده فتال و خویشاوندان وی، به مدت بیش از ۲ سال، موفق شدند بخشی از اطلاعات محرمانه فتال را پنهان کنند: اینکه خانواده او اسرائیلی هستند.

* خانواده جاش از اسرائیل به آمریکا مهاجرت کردند

"ژاکوب فتال" پدر "جاش فتال" در سال ۱۹۵۱ از بصره عراق به اسرائیل مهاجرت کرده و در ابتدا به همراه خانواده‌اش در یک کمپ انتقالی به نام «کریات اونو» زندگی می‌کردند. بعد از خدمت سربازی به «پاردز کاتز» رفته و از آنجا نیز به آمریکا مهاجرت کرده است. پدر فتال در آمریکا در رشته مهندسی تحصیل کرده و اکنون نیز ناشر یک مجله در زمینه «فناوری‌های پیشرفته و های تک» است که در آمریکا، اروپا و آسیا منتشر می‌شود. "ژاکوب فتال" دیروز در مصاحبه با هاآرتص گفت: ما از آزادی جاش بسیار خوشحال هستیم. این بهترین هدیه‌ای بود که ما می‌توانستیم دریافت کنیم.

*خویشاوندان فتال در اسرائیل از همه جزئیات مطلع بودند ولی صدایش را درنیاوردند

وی به هاآرتص گفت: ۲ خواهر و ۱ برادر ژاکوب که در منطقه مرکزی اسرائیل زندگی می‌کنند، از همان روز اول از بازداشت جاش مطلع بودند. فتال در خصوص کوهنوردان آزاد شده گفت که مشکل آنها آمریکایی بودنشان بود نه یهودی بودنشان. ایرانی‌ها به مدت ۲ سال از ما به عنوان سلاح سیاسی استفاده کردند.

*تلاش خانواده فتال برای پنهان کردن هویت پسرشان

برای جلوگیری از جلب توجه و فاش شدن پیشینه تاریخی خانواده فتال، مادر و برادر فتال فعالیت‌های تبلیغاتی زیادی برای آزادی وی کردند و ژاکوب نیز از مصاحبه با رسانه‌ها امتناع می‌کرد.

*همکاری رسانه‌های آمریکا و اسرائیل با خانواده فتال

فتال گفت: من از همینجا از همکاری رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی با ما در این زمینه تشکر می‌کنم.

لازم به ذکر است جاش فتال و شان بائر به همراه سارا شورد در سال ۲۰۰۹ توسط نیروهای نظامی ایران دستگیر شدند اما هر سه نفر آن‌ها با قرار وثیقه ۱.۵ میلیون دلاری آزاد شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *