پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

هشدار نسبت به طغیان رودخانه ها

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب: 448831
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به آب گرفتگی معابر یا طغیان رودخانه ها و مسیل ها در ۱۰ استان و بارش تگرگ در ۴ استان طی دو روز آینده خبر داد.
به گزارش جهان، احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: با فعالیت سامانه بارشی در روز چهارشنبه در نواحی شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز رشد ابرهای جوششی، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.
 
به گفته وی، امشب در سواحل دریای خزر شاهد وزش باد شدید جنوبی و افزایش قابل ملاحظه دما خواهیم بود.
 
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: از روز پنج شنبه با نفوذ جریان های خنک شمالی فعالیت بارشی سامانه در این مناطق و سواحل دریای خزر تقویت می شود، شدت بارش ها  در این روز در استان های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی خواهد بود که در پاره ای نقاط شمال غرب وقوع تگرگ پیش بینی می شود.
 
وظیفه تصریح کرد: از بعد از ظهر روز پنج شنبه با نفوذ هوای خنک کاهش محسوس دما در این مناطق رخ داده و دریای خزر نیز از اواخر روز پنج شنبه مواج خواهد شد.
 
وی افزود: در روز جمعه شدت بارندگی در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور خواهد بود و بارندگی در استان گیلان همچنان قابل ملاحظه پیش بینی می شود از بعد از ظهر این روز بارندگی در شمال شرق و سواحل شرقی دریای خزر افزوده می شود و در سایر مناطق مذکور ضمن تداوم بارش از میزان آن کاسته خواهد شد.
 
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد : بر این اسا س احتمال رخداد آب گرفتگی معابر یا طغیان رودخانه ها و مسیل ها فردا در استان های گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و از بعد از ظهر و اوایل شب در استان مازندران و با احتمال بسیار بالا وقوع تگرگ در استانهای آذربایجان شرقی و اردبیل پیش بینی می شود.
 
وظیفه یاد آور شد: فردا در استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استانهای قزوین، البرز و تهران این شرایط پیش بینی می شود که در استانهای خراسان شمالی و گلستان پتانسیل رخداد تگرگ وجود دارد.
 
به گفته وی،  همچنین وزش باد در استانهای اردبیل و گیلان از بعد از ظهر امروز تا پنجشنبه شدید پیش بینی می شود که در گیلان و مازندران از پنجشنبه  تا جمعه به ویژه در سواحل دریای خزر موجب مواج وتوفانی شدن دریا خواهد شد. بتدریج از بعد از ظهر پنجشنبه  شمالی شدن جهت باد در لایه های زیرین جو سبب افزایش رطوبت نسبی و تشکیل مه غلیظ در جاده های کوهستانی دامنه های شمالی البرز در استانهای ساحلی دریای خزر و اردبیل و شمال آذربایجان شرقی خواهد شد.
 
 مدیرکل پیش بینی و هشدار رسیع سازمان هواشناسی اظهار داشت: از این رو توصیه می شود برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارتهای احتمالی از توقف در حاشیه رودخانه و مسیل ها در نواحی فوق در روزهای مذکور خودداری شود و در تردد جاده ای به سبب لغزندگی ناشی از بارش باران و همچنین کاهش دید افقی به دلیل مه آلود بودن جاده ها به ویژه در مناطق کوهستانی شمال غرب و امتداد رشته کوه البرز احتیاط شود.
 
وظیفه به کار گیری تمهیدات لازم  یا عدم تردد شناور های سبک و قایق های تفریحی و خودداری از شنا در سواحل خزر به دلیل مواج بودن دریای خزر در روزهای پنج شنبه و جمعه را ضروری عنوان کرد.  
 
وی افزود: فردا آسمان تهران نیمه ابری در بعد از ظهر همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت با ۳ درجه کاهش نسبت به امروز به ۳۰ و ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *