جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۲۹
چه كسانی از وحدت اصولگرایان ناراحت هستند؟

آیا "شیخ نور" هزینه وحدت‌شکنی اصولگرایان و کارسازی برای اصلاح‌طلبان را می‌دهد؟

معامله انتخاباتی پشت پرده ناطق نوری!
شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 458137
طبق برنامه ریزی انجام شده، برخی از اعضای هیأت دولت اعتدالیون، كه میان محافظه كاران از محبوبیتی برخوردار هستند، با همراهی ناطق نوری و تعدادی از روحانیت و تیمی از شاخصان مجلس فعلی، می بایست نقش پر رنگی در انجام این معامله پشت پرده داشته باشند.
آیا "شیخ نور" هزینه وحدت‌شکنی اصولگرایان و کارسازی برای اصلاح‌طلبان را می‌دهد؟
گروه سیاست جهان نيوز ـ اتفاقات سیاسی این روزهای كشور حاکی از ایجاد آرایش جدید سیاسی است و به صورت كلی این روند به نفع جریان اصولگرا و به ضرر جریان دولتی است، به شكلی كه هر روز شاهد خبرهایی در راستای وحدت از جریان اصولگرا هستیم و در مقابل سهم خواهی جریان دوم خرداد از اعتدالیون به صورت جدی این جریان را دچار مشكل نموده است.

اما جریان دوم خرداد واهمه های دیگری هم دارد؛ از جمله این دلنگرانی ها نزدیك شدن روحانی به پایگاه سنتی خود یعنی محافظه كاران است. خبرهای مواضع اخیر حجت الاسلام ناطق نوری بیانگر آن ست كه شیخ رقیب اصلاحات، امروز نقش متمایزی نسبت به گذشته خود بر عهده گرفته است.

از طرفی نزدیك شدن ناطق به روحانی تأثیر مستقیمی بر كم شدن سهم دوم خردادی ها خواهد داشت و از طرف دیگر این كار موجب اختلاف میان اصولگرایان خواهد شد. به نظر می رسد سود اختلاف میان اصولگرایان برای جریان دوم خرداد، از كم شدن سهمیه شان بیشتر خواهد بود.

دولت فعلی بر اثر بی تدبیری های خود در مدیریت كشور ریزش سریعی را در محبوبیت تجربه می كند. ریزشی كه می توان سرعت آن را بی سابقه دانست و وحدت و یكپارچگی نیروهای انقلاب در مقابل این جریان، می تواند آرایش سیاسی كشور را با یك انتخابات، به نفع خود تغییر دهد. بر این اساس برنامه ریزی های متعددی برای اختلاف اندازی میان اصولگرایان اتفاق افتاده است؛ از جمله این سناریوها ایجاد مجلسی با محوریت آقای ناطق نوری است. با این حركت، محافظه كاران به جریان دولت نزدیك می شوند و احتمال آن می رود كه از پایه رأی اصولگرایان كاسته شود.

طبق برنامه ریزی انجام شده، برخی از اعضای هیأت دولت اعتدالیون، كه میان محافظه كاران از محبوبیتی برخوردار هستند، با همراهی ناطق نوری و تعدادی از روحانیت و تیمی از شاخصان مجلس فعلی، می بایست نقش پر رنگی در انجام این معامله پشت پرده داشته باشند.

آقای هاشمی و روحانی و حتی رئیس جمهور اسبق، كه صحنه گردانی فتنه ٨٨ را پیگیری می كرد، می دانند ریاست مجلس آینده سهم عارف نخواهد بود بنابراین باید تلاش كرد كسی نزدیك به پایگاه سنتی روحانی بر این كرسی جلوس كند تا از سهم این پایگاه نیز بتوان برای اعتدالیون و نهایتا دوم خردادی ها بهره برد.

وحدت اصولگرایان در هر سطحی لطمه جبران ناپذیری به این نقشه است و روند با سرعت این وحدت موجب عصبی شدن طراحان اختلاف شده است و از رایزنی ها و جلسات سیاسی می توان به خوبی متوجه این ناراحتی شد. یاركشی از بیت امام(ره) و هزینه كردن بیت امام(ره) در مسیر قدرت طلبی دولتی ها با همراهی آقای هاشمی و رئیس دولت دوم خرداد، گعده سیاسی است كه برای حل معضلات دولت فعلی و اختلاف اندازی میان اصولگرایان نقش آفرینی می كند. شاید سناریوی فوق یكی از خروجی های همین گعده سیاسی است كه بازیگری آن برعهده آقای ناطق نوری گذاشته شده است.

باید دید چه كسی بازی وحدت شكنی اصولگرایان را بر عهده خواهد گرفت. آیا آقای ناطق نوری خواهد پذیرفت كه با دادن هزینه ای گزاف این پروژه را اجرایی نماید؟

اخبار رسیده حاكی است اولین جلسه درباره این موضوع توسط اقای ناطق نوری برگزار شده است كه پیرو آن برخی از شركت كنندگان با ابراز نگرانی از تفرقه بین اصولگرایان، تبعات آن را گوشزد نموده اند ولی نتوانستند جناب اقای ناطق نوری را از این بازی به نفع دوم خردادی ها و دولتی ها منصرف نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا دروغ و وطن فروشی اعتدال می آورد؟
Iran, Islamic Republic of
لاریجانی یک تنه تلاش می کند اتحاد اصولگراها را بهم بریزد.
خدا از وحدت شکنان نگذره
فرزند شهید
اینجانب از طرف یک منبع آگاه، رسما اعلام می کنم چه اصولگرایان دلسوز و چه اصلاح طلبان متعهدی که واجد صلاحیت نامزدی خواهند بود، از هم اکنون باید مراقب تحریکات و تحرکات تفرقه افکنانه صادق زیبا کلام باشند.
این هشدار بسیار بسیار جدی است.
صمد فولادی
فرزند شهید اینقدر ساده لوح!؟
آخه زیباکلام کجای معادلات سیاسی ایران جا داره؟
برو یه کم مطالعه کن تا این طوری به کاهدون نزنی
سرور
آقای دوربینی؟
Iran, Islamic Republic of
نمی تونه
كبوتر با كبوتر باز با باز كند همجنس با همجنس پرواز
خود بيني ريشه تمام سقوط ها!!!!!!!!!!
United States
حالا برا چی اینقدر جوش میزنی ،عرضه دارید وحدت داشته باشید
شما اگر عرضه دارید مهره دزدی نکنید
مهره رو ول کن
ول کن تا ول کنم
شما هم عرضه دادید مثل ما به جای دفع حداکثری!!! جذب حداکثری کنید.
مجتبی
خدایش حاج اقا هر بار بین اصولگرایان!یک مهره رو می کند
وچقدر ساده هستند حضرات اصولگرا که نفوذی را از غیر نمی شناسند
Iran, Islamic Republic of
"نتوانستند جناب اقای ناطق نوری را از این بازی به نفع دوم خردادی ها و دولتی ها منصرف نمایند. "
Iran, Islamic Republic of
مگر وحدتی وجود دارد که شیخ نور آن را بشکند؟
حسین
Netherlands
در تائید فرمایش شما نگاه کنید به انتخابات دو سال پیش رئیس جمهور و ببیند که کی چه کرد.
..
Netherlands
مردم از مدتها پیش تصمیم گرفته اند..
Netherlands
یادش به خیر دکتر مردمی نژاد که خوب پته ی اینها را روی آب می ریخت
حسین
Netherlands
هر ناخالصی هزینه می پردازد ...
Iran, Islamic Republic of
بعید می دونم حاجی ناطق خودشو خرج اعتدال کنه
Iran, Islamic Republic of
دعای عاقبت به خیری می گن خوبه به خاطر همین موقع هاست
Iran, Islamic Republic of
دیگه باید بگیم ناطق مچکریم!
Iran, Islamic Republic of
اقای ناطق دوران شما خیلی وقته تمام شده
دنيا طلبان با هم دنيا به كامشان !!!!!!!!!!!!!جناح و تابلو هم نمي شناسد!!!!!!
خیلی تند نروید دوستان

اگر اصلاح طلبان انقدر نامیدند و بی سرپناه که یک رهبر سیاسی از خودشان که حداقل شرایط خیانت به کشور را نداشته باشد، را ندارند که معرفی کنند پس همان بهتر که یک شیخ راستگرای سنتی را به رهبری خودشان قبول کنند. اخر اونها هم دوست دارند جواب خوش خدمتی های برخی نمایندگان به ظاهر علامه زاده ، اقا زاده و ... را بدهند.
ابگوشت بزباش
ای سیاسی کاران وای سیاست بازان حرفه ای بس کنید تا کنون هرگلی داشتید بسر انقلاب زدید .دیگر نوبت جوانان پرشور انقلابی است.اعتماد به جوانان را از
امام خمینی (رحمت الله علیه)بیاموزید.قدرت یعنی اینقدر شیرین است که انقلاب
را ملعبه دست خود قرار دادید وسر ان چون بنگاه معاملات ملکی معامله
میکنید.شمما را بخدا بس کنید مصالح انقلاب را در نظر بگیرید.مگر امام( قدس
سره) نفرمودند امروز حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است.پس این سیاست بازی وباندوجناح بازی چیست کمی هم بفکر مردم وخدمت صادقانه باشید.
عمار سروش
انتخابات سال 76 هم اقای ناطق با هماهنگی اقای هاشمی خاتمی را که در حد واندازه یک بخشدار نبود رییس جمهور کردن که این سناریو بشکل دیگری درسال92 تکرارشد.حالا معلوم نیست برای انتخابات اسفند ماه اتی چه خوابی دیدند.