پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تلاش برای اختلاف اعضای شورای شهر

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 389134
یک روزنامه اطلاح طلب با ناراحتی از اینکه اعضای شورای شهر تهران از توضیحات قالیباف در جلسه سه‌شنبه که به موضوع زمین ۷هکتاری اختصاص داشت، قانع شدند، اصلاح‌طلبان را مورد عتاب قرار داد که پس آنها چه نقشی در شورای شهر دارند؟
به گزارش جهان، این روزنامه ابتدا تصریح کرد: «اکثر قریب به اتفاق اعضا از توضیحات شهرداری در مورد بوستان مادر قانع شدند.» اما در ادامه با لحن عصبانی نوشت: «اصلاح‌طلبان در شورا چه می‌کنند و با چه خط‌مشی‌ای حرکت می‌کنند؟» این در حالی است که محمد حقانی عضو اصلاح‌طلب شورای شهر که تذکر‌دهنده اصلی در این موضوع بود در همین جلسه سه‌شنبه تأکید کرد که رویکرد سیاسی در این موضوع ندارد و مقابل شهرداری نیست بلکه در کنار شهرداری است.

این روزنامه در گزارش دیگری که روز بعد یعنی پنجشنبه گذشته منتشر کرد نیز دوباره ناراحتی خود را از فضای وحدت و همدلی اعضای شورای شهر در راستای مسیر کارشناسی و جلوگیری از فضای سیاسی در جلسه روز سه‌شنبه شورا ابراز کرد و نوشت: «یکصدوششمین جلسه شورا را باید روز طلایی آقای شهردار تهران نامید چرا که با توضیحات و گزارش‌های تکراری و جوی که شهردار تهران به همراه مدیرعامل فضای سبز و البته تنی چند از اعضای اصولگرای شورا به‌وجود آورد، توانست اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورا را با خود همراه کند!» گزارشگر این روزنامه در ادامه از سکوت برخی اعضای شورای شهر در مقابل گزارش کارشناسی و مستند مدیران شهری و شهردار تهران در این موضوع انتقاد می‌کند.

این رسانه در همین گزارش از ۲عضو شورای شهر نام می برد که در این باره سکوت کرده اند و از عدم جنجال سازی آنها انتقاد می کند، در حالی که این دو عضو همواره نقدهای جدی، کارشناسانه و مستند در موضوعات مختلف داشتند این روزنامه می‌نویسد: «باتوجه به جو به‌وجود آمده هیچ‌یک از اعضا تمایلی برای اظهارنظر در این مورد نداشتند... نمونه‌ای از سکوت اعضا در این‌باره، ‌سکوت محمد سالاری و محمدمهدی تندگویان از اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی شورا بود که باتوجه به وظیفه و تخصص خود انتظار می‌رفت در بحث جنجالی دیروز ورود کرده و اظهارنظر کنند!» تقبیح و مورد عتاب قرار دادن این دو عضو به‌دلیل عدم‌جنجال‌آفرینی از سوی این رسانه جای بسی تامل دارد!

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب ۱۶تیرماه سال‌جاری در دیدار مسئولان نظام تأکید فرمودند: «یک توصیه به برادران و مسئولان جریان‌های سیاسی و مطبوعاتی داریم. مراقب باشید؛ فضای جنجالی در کشور به نفع کشور نیست. بعضی‌ها روی اعصاب مردم این‌قدر راه نروند - که آدم مشاهده می‌کند - امنیت فکری و ذهنی برای مردم مهم است؛ فضای دعوا و فضای اختلاف را افزایش ندهند، تشدید نکنند.»

اما از سوی دیگر اعضای شورای شهر برخلاف برخی رسانه‌ها که به‌دنبال اختلاف‌افکنی هستند، در راستای خدمت به شهروندان و تحقق توصیه‌های رهبری در جهت تفاهم در عین نظارت دقیق و کارشناسی تلاش می‌کنند. رهبر معظم انقلاب ۲۳دی‌ماه سال‌گذشته در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر تهران اظهار داشتند: «شورای اسلامی شهر باید علاوه بر نظارت بر شهرداری و هدایت آن، حمایت هم بکند و کارها براساس تفاهم، برادری و داشتن وظیفه مشترک به پیش‌رود.»

منبع: همشهری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *