چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۲۴
۲۱
نادران: سیف گفت نمی‌توانم توضیح دهم؛

جزئیات جدید از کلاه آمریکایی‌ها بر سر طرف ایرانی و فعال شدن شبکه ارزی جمشید بسم‌الله در دولت

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 409537
نماینده تهران ازعدم پایبندی آمریکا به توافقنامه ژنو در انتقال دارایی‌های ایران از طریق شبکه رسمی خبر داد و از بی‌تدبیری دولت در انتقال آن با طی هزینه‌های تسعیر، صرافی و نقل و انتقال هنگفت پرده برداشت.
جزئیات جدید از کلاه آمریکایی‌ها بر سر طرف ایرانی و فعال شدن شبکه ارزی جمشید بسم‌الله در دولت
به گزارش جهان، الیاس نادران در خصوص تخلفات ارزی دولت، گفت: مسئولان فعلی دولت نسبت به دولت قبل اعتراض داشتند که چرا دارایی‌های ارزی به صورت چمدان از کشور خارج می‌شود و خارج از سیستم بانکی نقل و انتقال‌ها صورت می‌گیرد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: آن زمان مسئله روشن بود، نظام بانکی ما تحت تحریم قرار داشت و مسئولان دولتی اجازه نداشتند از طریق رسمی ارز را نقل و انتقال بدهند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه علی‌رغم توافقنامه ژنو که آمریکایی‌ها قبول کرده بودند در نوبت اول ۴.۲ میلیارد دلار، در نوبت دوم ۲.۸ میلیارد دلار و در نوبت سوم ماهیانه ۷۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های ایران را آزاد کنند و در اختیار مقامات ارزی کشور قرار دهند، این بند از توافقنامه اجرا نشد و طرف آمریکایی به تعهدات خود عمل نکرد.

نادران اظهار داشت: در توافق مجددی که صورت گرفت مقرر شد دارایی‌های ارزی کشور از دلار به پول ملی یکی از کشورهای دارنده ارز تبدیل شده و از آن کشور نیز به کشور ثالثی منتقل شود. پس از آن طلب‌های ایران از آمریکا به کشور بازگردد و بعد جهت تبدیل به دلار، به کشور آلمان یا فرانسه منتقل شود.

وی تصریح کرد: تعدد مراحل نقل و انتقال و هزینه‌های تسعیر و صرافی نشان می‌دهد که با بی‌تدبیری ایران، امکان عدم استفاده از امتیاز طرف ایرانی در قرارداد ژنو وجود دارد.

نادران در خصوص پیامدهای این بی‌تدبیری گفت: این بی‌تدبیری سوءاستفاده افراد ذی‌نفوذ را در پی دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: شنیدیم همان شبکه صرافی که با دولت قبل کار می‌کرد و ارزها را انتقال می‌داد، مجددا فعال شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که طبق قرارداد ژنو باید دارایی‌های ایران آزاد می‌شد و از مجاری رسمی نقل و انتقال‌ها انجام می‌شد.

نادران، بهانه آمریکایی‌ها برای عدم انتقال دارایی‌های ایران از مجاری رسمی را تحریم دلار خواند و گفت: سوق دادن مقامات کشور به بازارهای غیررسمی در راستای متهم کردن ایران به پولشویی است زیرا این حجم نقل و انتقال ارزی آن هم به صورت غیررسمی به معنای پولشویی است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: حق نمایندگان است که بدانند چه اتفاقی در بازار ارز کشور در حال رخ دادن است.

وی با اشاره به تلاش‌های مجلس برای گفتگو با رئیس کل بانک مرکزی در این خصوص گفت: بار اول که رئیس کل بانک مرکزی را برای ارائه توضیح در این خصوص دعوت کردیم، در مجلس حضور نیافتند و بار دوم که از ایشان خواستیم در این خصوص توضیح دهد، اعلام کردند مجاز به ارائه توضیح در این خصوص نیستند.

نادران در پایان از هیات رئیسه مجلس خواست یک جلسه غیرعلنی را هر چه زودتر برای بررسی این موضوع اختصاص دهند، زیرا حق نمایندگان است که بدانند چه اتفاقی در بازار ارز کشور در حال رخ دادن است.
منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هموطن
United States
آقایون چشممون روشن شما همlllllllll
چکامه
ومن یعمل مثقال ذره شرا یره
این آقای نادران بزودی ترور می شود. منتشر کنید تا مسئولان امنیتی نگویند ، نمی دانستیم ، احتمال آن کم بود ، غافل گیر شدیم والخ
در ضمن وضع آقایان زاکانی ، توکلی ، رسایی و بقیه نمایندگانی که با فساد مبازره واقعی (و نه صحنه سازی و نمایشی) می کنند ، بهتر از آقای نادران نیست. رفیق جونیور ، عباس یزدان پناه یادتان هست؟ الان کشته شده و کسی هم نمی داند چرا؟
زرشک
Iran, Islamic Republic of
اين يكي را درست مي گويد
خب حالا گفتين ملت هم شنيدن ديدن و فهميدن حالا ما چه خاكي بايد بسرمان بريزيم
...
تنها كار و بهترين كاري كه مي تونيد ومي تونيم بكينم اينه كه موقع انتخابات تحت تأثير القائات صاحبان قدرت و ثروت و اربابان باندها و احزب فلان و بهمان قرار نگرفته و به قولهاي الكي و جند روزه برخي از اين كانديداهاي كشته ,مرده قدرت وثروت قرار نگيريم و عقل و شعورمان را به كار انداخته و قدري فكر كنيم و ببينيم صحبتها و قول و قرارهاي انتخاباتي كداميك از كانديداها با عقل و منطق و شرع جور در مي آيد. متأسفانه ملت به هنگام انتخابات خيلي زود تحت تأثير زبان بازي و تبليغات وهوچي گري برخي كانديدها و طرفداران آنها قرار گرفته و به افرادي رأي مي دهند كه جز ضرر و زيان به مملكت و ملت ونظام ,كار ديگري از آنها بر نمي آيد.
مجیداعتمادی
آقایان نادران و زاکانی و دوستانش انشاء الله مورد حمایت مردم قرار دارند وپیشنهاد می نمایم مسئولین سه قوه با تمام قوا از این دوستان حمایت کنند
چه تدبیری! خوش به سعادت ملت ایران بخاطر داشتن اینگونه مسئولان دلسوز و مدبری که اینچنین زیرکانه از حقوق شون دفاع میکنن!!!!!
چُغوک
شنیدیم همان شبکه صرافی که با دولت قبل کار می‌کرد و ارزها را انتقال می‌داد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اقای نادران کار شما بیسته و درود بر شما .
ولی این شبکه توسط خود دولـــتـــها ایجاد میشه برای اینکه کسری بوجه را ازطریق ارز گران تامین کنن و+صرافی هایی که الان تو این دولت به ارزوشون رسیدن و+دست مخفی بانک ها در بازار دلار!
کریمی
روی احمدی نژاد که خوبه روی ... راهم سفید کردید!!!
Iran, Islamic Republic of
حدیثی میگه اگر مومنی را بخاطر تقصیری سرزنش کنی از دنیا نمیمیری تا به همان تقصیر دچار بشی .
قضیه روحانیه ها. و البته همه مدیران و مسئولین...
با این تفاوت که این دولت داد راستگویی داره ولی هر دم از این باغ بری می رسد.
روحانی مچکریم
احسان
احسنت به جناب نادران که با شجاعت با ویژه خواری و فساد مالی دولت مبارزه می کند
زرديني
Iran, Islamic Republic of
اينا که فقط براي احمدي نژاد عيب بود برا دولت راستگويان که عيب نيست.هر عيب که کدخدا پسندد هنر است
بیطرف
بیچاره احمدی نژاد چی کشیده از دست عده ای خاصصصصصصصصص بگو آخه بیکار بودی سال 88 توی مناظره ها گوشه بسیارکوچکی از اهداف این عده خاصصصصصصصصصصص را روکردی !!!!!!!!!!!!!
براي جهان متاسفم
شما هم كه حق الناس را لگدمال ميكنيد
متن ديروز من هيچ اشكالي نداشت كه درج نكرديد
شما از آنهايي كه منتقدشان هستيد خيانتتان بالاتر و بدتر است
متاسفم برايتان
ایرونی
دولت راستگویان!دولتی که صداقت و منافع ملی سرلوحه کارش است. واقعا خسته نباشین
Iran, Islamic Republic of
دولت تدبيره ديگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
روحاني مچكريم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اميدي به تدبير دولت ...........
Iran, Islamic Republic of
ما را به خير دولت اميد نيست.......