چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۱

تیم هسته‌ای در مذاکرات سرداری کند نه فرمانبرداری

جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 422730
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: عربستان می‌داند که اگر در یمن یک حکومت بر پایه مردمسالاری دینی تشکیل شود پایه‌های حکومتش فرو می‌ریزد.
به گزارش جهان به نقل از «نسیم»، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران اظهار داشت: امروز جهان اسلام از دو سو دچار جنایت است. از یک سو رژیم صهیونیستی که ملت مظلوم فلسطین و لبنان را محاصره کرده و مردم آنها را به خاک و خون کشیده و گام به گام به خاک مسلمانان تجاوز می کند. از سوی دیگر رژیم آل سعود در کنار اسرائیل به مسلمانان تجاوز می کند.

وی همچنین افزود: گلوله های عربستان به مسلمانان یمنی رحم نمی کند و آنها را تحت محاصره قرار داده است. امروز آل سعود و اسرائیل در کنار هم در حال تجاوز به دنیای اسلام هستند. سوالی که امروز برای مردم آزاده دنیا این است که گناه مردم یمن چیست؟ مگر در یمن چه اتفاقی افتاده که اینگونه باید به این کشور حمله شود.

نقوی حسینی گفت: این سوالات را باید متجاوزان جواب بدهند. همه می دانیم که یمن نیم قرن حیاط خلوت عربستان بود. عربستان آنجا کودتا می کرد، رهبر عوض می کرد و هر کاری می خواست می کرد.

وی ادامه داد: مردم یمن در چند سال اخیر آرام به سمت انقلاب و حکومت مستقل حرکت کردند. مردم یمن با ارزش های سیاسی و دینی خود حکومت تشکیل دادند. مردم یمن خواهان استقلال بودند. جرم آنها این است که می خواهند خود تصمیم گیر باشند. این حرکت مردم یمن به رژیم آل سعود و آمریکایی ها برخورد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: آمریکایی ها خود را کدخدای دنیا می دانند برخورد. به مستکبران دنیا برخورد که حکومتی با پایه مردم سالاری دینی در حال شکل گیری بود. این طور شد که مثلث عربستان- آمریکا- اسرائیل شکل گرفت. تهاجم بر علیه مردمی که علیه یک دیکتاتور خونخوار انقلاب کرده بودند آغاز شد. حدود دو ماه از پیشرفته ترین سلاح ها به همراه غربی ها، یمن به آزمایشگاهی برای سلاح های غیر متعارف آنها تبدیل شد. سلاح هایی به کار برده شد که برای اولین بار در یک جنگ استفاده شده است.

وی ادامه داد: مردم یمن چیزی برای دفاع ندارد. در دو ماه گذشته قریب به ۴ هزار نفر که بیشتر شان کودکان و زنان کشته شدند. ۷ هزار نفر مجروح شدند. مردم یمن هیچ کمک پزشکی و تجهیزات پزشکی ندارند. البته همین مردم شهید داده و زخم داده، با مقاومت خود عصبانیت غربی ها برانگیخته اند. یک خانواده ای که ۵ شهید در یک روز داده صحبت کردم می گفت تا مرگ آل سعود از پای نمی ایستیم.

نقوی حسینی گفت: تا امروز ۹۰۰ مکان عمومی شامل بیمارستان تاسیسات برق و آب و ... با خاک یکسان شده است. ای سازمان بین المللی که برای اعدام قاتل و قاچاقچی بیانیه علیه کشورها صادر می کنی، کجا هستی؟ اتحادیه اروپا کجاست؟ شورای امنیت سازمان ملل کجاست؟ دموکراسی آمریکا کجاست؟ پس تحریم ها چه شد؟ چرا تجاوزات را تأیید می کنید؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: رژیم آل سعود در کنار گوش خود شاهد حرکت انصارالله است. این رژیم یکصد سال است که با رژیم موروثی و پادشاهی بر یک ملت حکومت می کند که نه از آنها رأی می گیرد و نه به آنها اجازه تصمیم اجتماعی می دهد. این حکومت یک حکومت مردمی را تحمل نمی کند. عربستان می داند که اگر در یمن یک حکومت مردمی بر پایه حکومت مردمسالاری دینی تشکیل شود پایه های حکومت عربستان فرو می ریزد.

وی گفت: آمریکایی ها و اسرائیلی ها هم پشت عربستان ایستاده اند چون آنها نیز از این حرکت مردم یمن سیلی خورده اند. آنها تمام توان خود را گذاشته اند و پشتیبانی می کنند.

نقوی حسینی گفت: ملت ایران به عنوان یک ملت انقلابی ایستاده که از یک ملت آزاده حمایت بکند و منتظر اجازه سازمان های بین المللی نمی مانیم. البته دخالت نمی کنیم که اگر دخالت می کردیم همان هفته اول نسخه عربستان پیچیده بود و از حکومت عربستان چیزی باقی نمی ماند. ما کمک می کنیم و کشتی نجات هم به همین خاطر راهی یمن شده است. البته بازی آنها را در قضیه کشتی شاهدیم. البته بدانند که ما این کمک ها را به مردم یمن می رسانیم. به هیچ قدرتی اجازه نمی دهیم که کشتی را بازرسی کند و این کشتی راه خود را ادامه خواهد داد.

وی همچنین گفت: مگر ما در این کشتی چه میبریم. غذا، آب و دارو محتویات این کشتی است. مجروحین منتظر این کمک ها هستند شما که مدعی دموکراسی هستید این جنایت هار ا نمی بینید؟ آیا اینها بشر نیستند؟ فقط شما بشر هستید؟ پس انسانیت کجاست؟ ما راهمون رو ادامه خواهیم داد و معتقدیم جامعه جهانی و سازمان بین المللی مدعی حقوق بشر و بشردوستانه باید برای پایان دادن به ای تجاوزات ناجواندمدانه به میدان بیایند و از این سیاست های دوگانه پرهیز کنند که اگر نکنند ما خودمان به میدان خواهیم آمد و این تجاوز را خاتمه خواهیم داد. پس از پایان تجاوز نیز باید گفتگو های یمنی- یمنی شکل گیرد.

نقوی حسینی گفت: باید بستر کمک رسانی به مردم یمن تشکیل شود. جمهوری اسلامی ایران معتقد است باید نهادهای حقوقی باید بر میزان خسارات متجاوزان کار کنند و میزان خسارات را ارزیابی کنند و زمینه محاکمه رژیم آل سعود را فراهم کنند.

وی گفت: عربستان باید از سرنوشت صدام درس بگیرد. همین غربی‌ها چراغ سبز به صدام نشان داد صدام به ایران حمله کرد، بعد از چند سال خودشان با وضع افتاحی صدام را به خاک نشاندند. عربستان جایگاه خود را در دنیای اسلام از دست داده است.

نقوی حسینی گفت: در مقابل ما دشمن ایستاده است. تیم مذاکره کننده مراقب باشد چون آنها سیاست دوگانه و خصم نسبت به ملت ما دارند. اجازه ندهید به عزت و عظمت ملت ایران جسارت کنند. تیم مذاکره کننده در مذاکرات سرداری کند نه فرمانبرداری. این ملت پشت تیم مذاکره کننده است. ما برای یک توافق خوب به میدان آمده ایم. بازرسی ها باید در چارچوب آژانس باشد نه فرا آژانس. تحریم ها نیز باید یکجا لغو شود.

سخنگوی کمیسوین امنیت ملی مجلس گفتاظهار داشت: من به عنوان نماینده مجلس اطمینان می دهم که نمایندگان در پی طرحی جامع هستند که حق مردم در این مذاکرات ضایع نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
سرداری جای خودش رادارد.نه سرداری کنند نه فرمانبری محمدوارمدیریت کنند بهتراست