پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

بررسی افزایش شهریه آزاد در وزارت علوم

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 380746
معاون اداری و مالی وزارت علوم در رابطه با افزایش شهریه دانشگاه آزاد گفت: اطلاعی از جزئیات افزایش شهریه ندارم ولی اگر تخلفی صورت گرفته در وزارت علوم بررسی می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدحسین امید معاون اداری مالی وزارت علوم در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه شریف در جمع خبرنگاران، گفت: وزارت علوم افزایش شهریه را در مورد موسسات غیرانتفاعی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های دولتی نیز هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه دارند،‌ گفت:‌دانشگاه آزاد بر اساس مؤسسات غیرانتفاعی وزارت علوم شهریه خود را افزایش داده است. ولی آنطور که شنیدم اعتراضات در مورد دانشجویان سال‌های قبل بوده که با شرایط قبل پذیرش شدند و در حال حاضر شهریه آنها نیز با افزایش روبه‌رو شده است.

امید گفت: بر اسا‌س آیین‌نامه نباید این اتفاق می‌افتاد ولی از جزئیات عملکرد دانشگاه آزاد اطلاع ندارم و نمی‌توانم نظر دهم.

معاون وزارت علوم عنوان کرد: نمی‌دانم دانشگاه آزاد چطور عمل کرده است ولی دانشگاهی که آیین‌نامه را رعایت نکند قاعدتا در وزارت علوم بررسی می‌شود تا اگر تخلفی صورت گرفته حل شود.

وی گفت: بعید می‌دانم دانشگاه آزاد خلاف مصوبه عمل کرده باشد.

امید همچنین در رابطه با دانشجویان ایرانی اخراج شده از کشور نروژ گفت: حوزه روابط بین‌الملل وزارت علوم در مورد این مسئله با همکاری وزارت امور خارجه تلاش می‌کند تا موضوع را پیگیری کند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه به دانشگاه ایرانیان اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ وزارت علوم دانشگاه ایرانیان اجازه پذیرش دانشجو ندارد.

امید همچنین در رابطه با تخصیص بودجه دانشگاه‌‌های کشور، گفت: باید بر اساس تخصیص شش ماهه ۵۰ درصد بودجه لحاظ می‌شد که ۴۶ درصد تخصیص داده شده است البته در شروع سال تحصیلی قطعا تخصیص‌ها افزایش می‌یابد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیگیری مسکن مهر دانشجویان، گفت: وزارت علوم در ارتباط با مسکن مهر دانشجویی اقدامی نکرده است و هیچ گاه در این رابطه وارد قضیه نشده، شاید اطلاع‌رسانی را انجام می‌داده ولی کلیات موضوع بر عهده وزارت علوم نبوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *