شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۲

دلیل حمله رفسنجانی به رئیس‌جمهورفرانسه

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 410940
در شرایطی که پارلمان اسرائیل جولان را رسما ضمیمه خاک اشغالی می کند و به جنوب لبنان تجاوز می کند رئیس جمهور فرانسه مدعی آزادی خواهی به فلسطین اشغالی می رود و میهمان اسرائیل می شود. این نشان بریدگی دنیا از عدالت است.
به گزارش جهان، فارس در تورق تاریخ انقلاب آورد: احمد توکلی وزیر کار و امور اجتماعی و سخنگوی دولت صبح دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت .

توکلی در باره پیشنهاد آتش بس صدام برای جمع آوری اجساد شهدای ایرانی و کشته های عراقی گفت : آتش بس برای جمع آوری اجساد از نظر ما بسیار حرف بی معنی است ، البته ما این بدن ها را وسیله ای برای رشد می دانیم و نهایت رشد انسانی را هم در دنیا شهادت می دانیم و بنابراین آن لحظه ای که سربازی ، پاسداری ، افسری و درجه داری و یا بسیجی و داوطلبی شهید می شود این از زندان تن آزاد می شود و به بهشت موعود واصل می شود و در نتیجه ما به هیچ وجه حاضر نیستیم به کاری تن در دهیم که خود آن شهدا هرگز راضی نیستند و آن شهدای زنده ای هم که در جبهه ها حاضر هستند تن به چنین کاری نمی دهند و دولت هم چنین چیزی را نخواهد پذیرفت.

سخنگوی دولت در مورد گروهک ها و آزادی برخی افراد گروهکی از زندان و امکان تاثیر گذاری آنان نیز گفت : در بیرون دیگر چیزی از گروهک ها نمانده است که با آزاد کردن هواداران آنان از زندان بتوانند اشکالی فراهم کنند یعنی این که از دی ماه به بعد ترور و حرکات نظامی کم شده ، پرتاب مواد منفجره کم شده ، انفجار بمب کم شده ، سرقت اتومبیل یک باره زیاد شده و مجموع حوادث هم کم شده است .زیاد شدن سرقت اتومبیل به خاطر پیدا نشدن خانه امن برای آن ها است و مجبورند ماشین مردم را به زور اسلحه بگیرند و با آن به این طرف و آن طرف بروند و در آن جا شاید تامینی پیدا کنند که حزب الله این توان را نیز از آنان خواهد گرفت و این ها دیگر توان این که دوباره بتوانند کمر راست کنند را ندارند.

وی با اشاره به اسنادی که از خانه موسی خیابانی کشف شده است گفت : نامه ای هست از ابریشم چی خطاب به موسی خیابانی که یکی از محافظین مرا دستگیر کردند و چند روز بعد آزاد کردند و من چون احتمال می دادم که این ممکن است مسئله دار شده باشد و خیانت بکند رهایش کردم برود پی کارش . موسی خیابانی در جواب او می نویسد : شما اشتباه کردید باید در برخورد اول خیلی گرم با او تماس می گرفتید و وقتی مطمئن شدید آن وقت سر به نیستش می کردید . این نشان دهنده اوج رذالت این افراد است که ما بارها تاکید کرده ایم .

توکلی افزود : نامه دیگری از کمیته مرکزی هست به کادر رهبری که در اوایل زمستان نوشته شده که ما قبل از سی تیر ۲۵ هزار عضو دانش آموزی داشتیم و بعد از این حوادث به ۵۰۰ رسیده است و حالا هیچ برایمان نمانده است . این ها شکست مفتضحانه عوامل آمریکا و قدرت های خارجی را در کشور ما می رساند و عبرتی است برای دیگر مزدوران که ملت برای کسانی که بخوانند به خارجی کمک کنند چه معامله ای می کند . (۱)

حقائق تازه ای درباره غائله ۱۴ اسفند افشا شد

احمد غضنفر پور نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و تئوریسین و مغز متفکر دفتر هماهنگی و همکاری های مردم با بنی صدر فراری به همراه همسرش سودابه سدیفی مشاور سیاسی بنی صدر در امور نهضت های آزادیبخش و یکی از یاران نزدیک بنی صدر بعد از ظهر دیروز در یک مصاحبه مطبوعاتی ابعاد دیگری از غائله ۱۴ اسفند را افشا کردند.

در ابتدا سودابه سدیفی با اظهار شرمندگی از بابت گذشته خود اظهار داشت : من در دفتر همکاری های مردم با رئیس جمهور فراری نقشی نداشتم و در آغاز انقلاب در روزنامه انقلاب اسلامی فعالیت می کردم وقتی بنی صدر رئیس جمهور شد ، من در وزارت خارجه و دفتر ریاست جمهوری مشغول به کار شدم . در این زمان غضنفرپور نیز گفت : من در دفتر هماهنگی مردم با بنی صدر فعالیت زیادی داشتم و اصولا من در آن دفتر درس خط مشی می دادم.

وی در مورد غائله ۱۴ اسفند سال گذشته نیز گفت : من در آن روز دانشگاه نبودم و اطلاعات زیادی از آن واقعه ندارم . سودابه سدیفی در مورد واقعه ۱۴ اسفند گفت : در آن روز من و عده ای از یاران بنی صدر فراری در دانشگاه بودیم ، جمعیتی که آن روز در دانشگاه حضور پیدا کرده بودند همگی به دستور سازمان مجاهدین خلق یعنی منافقین و لیبرال ها ، جبهه ملی و نهضت آزادی به دانشگاه آمده بودند ، در آن روز یک آماده باش عمومی به کلیه هواداران و اعضای فعال سازمان منافقین و لیبرال ها اعلام شده بود و آن ها موظف بودند در جریان دانشگاه شرکت کنند . کلیه افرادی که در آن روز در دانشگاه حضور داشتند مسلح به اشیای برنده ، سنگ و آجر و ...بودند.

اعلام آماده باش به اعضای گروهک منافقین برای ۱۴ اسفند !

وی ادامه داد : این ها ابتدا می خواستند مراسمی در احمد آباد بگیرند ولی اجازه داده نشد در نتیجه دو روز قبل و حتی شب قبل از حادثه درگیری ۱۴ اسفند یک جلسه ای بین سازمان منافقین ، دفتر رئیس جمهوری بنی صدر خائن و جبهه ملی برگزار شد و تصمیماتی اتخاذ گردید و قرار شد بنی صدر در دانشگاه سخنرانی کند و تدارکات لازم برای تبلیغات بسیار وسیع در آن روز فراهم گردید و سازمان منافقین و لیبرال ها به کلیه اعضا و هواداران و شرکت کنندگان دستور دادند که حتما مسلح به دانشگاه بیایند.

وی گفت : کاملا چند ردیف جلوی جایگاه و تریبون سخنرانی بنی صدر مشخص بود که همگی مسلح بودند و هنگامی که بنی صدر دستور حمله می داد یک عده افراد معینی می رفتند و به مردم حمله می کردند و آن ها را کتک می زدند .

غضنفر پور نیز در مورد مخالفت های بنی صدر با ارگان ها و نهادهای انقلاب گفت : انگیزه مخالفت های بنی صدر با ارگان ها و نهادها دو بعد دارد : بنی صدر قبل از رئیس جمهور شدن ادعا می کرد من در حدود ده یا بیشت سال برای امام تبلیغ کردم و پیوند بین روحانیت و روشنفکران باید مستحکم باشد ، روحانیون باید در سیاست شرکت داشته باشند و نهادهای انقلابی باید خودجوش باشند و از توده مردم به وجود آمده باشند ، ولی پس از این که رئیس جمهور شد دیدیم که تمام حرف هایش برعکس شد ، همان عواملی که قبل از ریاست جمهوری بنی صدر به نهضت آزادی خط آمریکایی می دادند از پشت پرده نهضت آزادی و لیبرال ها را هدایت کردند و خط آمریکا را در ایران دنبال کردند مانند امیرانتظام ها و بعضی از جاسوسان به عنوان خبرنگاران خارجی و یا سفرا و وابستگان سفارت خانه ها ، همچنین از عوامل داخلی باید عرض کنم که گروهک رنجبران ، جبهه ملی ، منافقین ، خلق مسلمان و بعضی از بازاریان سطح بالا که گرد بنی صدر و دفترش جمع شده بودند به بنی صدر خط می دادند و کلیه این خط مشی ها و برنامه ها از سوی آمریکا به آن ها داده می شد .

وی ادامه داد : مسئله خیلی مهم مسئله شخصی بنی صدر یعنی خود محوری و خودخواهی وی بود ، گرچه این ها از خارج خط می گرفتند و در داخل تقویت می شدند ولی خودخواهی بنی صدر بیش از حد بود ، تا جایی که بنی صدر با تمام ارگان های دولتی و انقلابی از جمله پاسداران کمیته و سپاه و حتی خود امام مخالفت می کرد و همیشه در صحنه های جنگ با پاسداران نیز اختلاف داشت.

درخواست بنی صدر از منافقین ؛ سران حزب جمهوری اسلامی را بزنید !

سودابه سدیفی در باره عوامل بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی نیز گفت : زمانی که بنی صدر هنوز عزل نشده بود ناگهان یک روز از طرف مسعود رجوی از او خواستند تا با آن ها تماس بگیرند ، البته آن روز نواب صفوی نماینده سازمان در آن جا حضور داشت ، اتفاقا همان روز تظاهراتی در اطراف خانه بنی صدر برپا شد و امت حزب الله شعار مرگ بر بنی صدر و ...دادند که بنی صدر از شنیدن این شعارها به خشم آمد و با عصبانیت به نواب صفوی نماینده سازمان گفت : دیگر فایده ای ندارد و باید کادر بالای آن ها را زد . به دنبال این جریان متوجه شدیم که نواب صفوی در بازجویی هایش پس از دستگیری اعتراف کرده است که رجوی به بنی صدر گفته است که ما از طریق عوامل نفوذیمان در ارگان ها این کار را می کنیم و مملکت را به سقوط می کشانیم و روی همین اصل این ها به این نتیجه رسیده بودند که سران برجسته حکومت باید از بین بروند و این کار را نیز انجام دادند.(۲)

عراق صدها زن و کودک را در مناطق مین گذاری شده مرزی رها کرد

رژیم بعث عراق بیش از ۱۵۰۰ تن از زنان ، کودکان و مردان عراقی را بدون داشتن هیچ گونه دلیلی در سرمای ۷ درجه زیر صفر کوهستان های غرب کشور رها کرد .

سرهنگ جلالی ضمن تائید این خبر اظهار داشت : دو شب پیش مزدوران صدام حدود ۴۰ دستگاه اتوبوس مملو از مردم مسلمان عراق را در مناطق جنگی و کوهستانی گرد نو و تیله سفید رها کردند ، این عده که بایستی از میدان های مین عبور می کردند پس از رسیدن برادران ما در حالی که پاهایشان از شدت سرما ورم کرده بود به سرعت به منطقه جوانرود منتقل شدند.(۳)

برنامه اعزام و پذیرش خانواده های اسرا اعلام شد

سرپرست ستاد نظارت بر پذیرش و اعزام خانواده های اسیران جنگی ضمن اعلام پیشرفت برنامه های دیدار اظهار امیدواری کرد نخستین دسته از خانواده های اسیران جنگی بتوانند در سه هفته آینده با فرزندانشان ملاقات کنند.

مهندس زارع معاون برنامه ریزی وزارت کشور که سرپرستی ستاد یاد شده را نیز برعهده دارد افزود : برنامه هایی تهیه شده است تا آن دسته از خانواده های اسیران عراقی که در خارج از عراق زندگی می کنند نیز بتوانند با آن ها در ایران دیدار کنند.

وی همچنین گفت : لیست اسرای ایرانی اعلام شده به صلیب سرخ کمتر از حد انتظار ما است و پیش بینی می شود عراق نام تمامی اسرا را به نماینده صلیب سرخ جهانی تسلیم نکرده و یا تعدادی از اسرا را ناجوانمردانه و خلاف قوانین به شهادت رسانده است که ما از صلیب سرخ خواسته ایم این مسئله را روشن کند.(۴)

۳ عضو فعال منافقین در آمل کشته شدند

یک مخفی گاه منافقین توسط امت حزب الله آمل شناسایی و محل آن به مامورین انتظامی اطلاع داده شد و به دنبال این اطلاع رسانی برادران ژاندارم و پاسدار با کمک مردم آمل محل مورد نظر را محاصره کردند و از تروریست ها خواستند که خود را تسلیم کنند.

با تیراندازی منافقین به آنان پاسخ داده شد که در جریان این درگیری ۳ تن از عناصر فعال منافقین از جمله کادر اصلی آنان در آمل به هلاکت رسیدند.(۵)

آیت الله خامنه ای : جز در کشوری مانند ایران امکان بسیج مردمی نیست

حجت الاسلام سالک سرپرست واحد بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه مسئولین واحدهای این بسیج در سراسر کشور با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به فداکاری ها و ایثارگری های داوطلبان بسیج و حضور فعال امت قهرمان در جبهه ها و مقایسه آن با بازی تبلیغاتی شاه اردن مبنی بر اعزام داوطلب جهت کمک به بقای رژیم صدام گفتند : شما برادران تبلور شجاعت ، فداکاری و حضور مردم در صحنه هستید ، امروز برای همه کشورها و ملت ها داشتن یک واحد عظیم مردمی جهت مقابله با تهدیدات دشمن یک آرزو است چرا که همه مردم کشورها فداکار نیستند و ملت ها به دولت های خود بی اعتقاد هستند و در شرایط کنونی جهان جز در کشوری مثل ایران بسیج مردمی امکان ندارد.

رئیس جمهور یادآور شدند : اگر مردم اردن و کشورهایی نظیر آن بسیج شوند این بسیج تنها برای سرنگونی حکومت های آن کشورها می باشد نه برای اجرای خواسته های سردمداران این حکومت ها.(۶)

۱۴ اسفند ۱۳۶۰

آیت الله هاشمی : در شرایط جنگ اسراف جایز نیست ولی در صلح می توان خوشگذرانی کرد !

آئین پرشکوه عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران نیز به مانند هفته های گذشته در محل دانشگاه تهران و به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد .

هاشمی در بخشی از خطبه های امروز تهران با اشاره به ضرورت عدم اسراف در شرایط جنگی وضعیت زمان صلح را متفاوت دانست و گفت : در جامعه اسلامی صحیح آن است که در مصرف معتدل باشد ، اگر قوانین اسلام پیاده شود و همه مردم به سطح زندگی متوسط برسند خیلی از چیزها مباح می شود که امروز مباح نیست ، امروز با وجود دو میلیون آواره در کشورمان درست و گوارا نیست که انسان در زندگی اسراف کند و مکتب اخلاق به ما می گوید مصرف را در زمان های مختلف فرق بگذارید ، در زمان جنگ نمی توان با اسراف زندگی کرد و البته این دوران در جامعه ما گذرا است و وقتی زندگی مردم عوض شد شرایط هم عوض خواهد شد ، ملاحظه نیاز ها و شرایط جامعه لازم است و روزی که مردم مرفه باشند بسیاری از خوشگذرانی ها جائز می شود ولی در محرومیت بسیاری از آن ها را نمی توان انجام داد.

حمله شدید آیت الله هاشمی به رئیس جمهور فرانسه

هاشمی در خطبه دوم با اشاره به دیدار میتران رئیس جمهور فرانسه از فلسطین اشغالی نیز گفت : میتران مدعی سوسیالیسم است و به ادعای خود علیه امپریالیسم مبارزه کرده است ، تا امروز هیچ رئیس جمهوری از کشورهای اروپایی جرات نکرد به فلسطین اشغالی برود ، ولی توی مدعی مبارزه به آن جا رفتی و هر قدمی که به خاک این کشور اشغالگر بگذاری جای یک انسان آواره ای است که امروز بدون وطن زندگی می کند و بی عرضه تر کشورهای مبارز منطقه به ادعای خود علیه اسرائیلی که میتران را دوست خود می دانند.

رئیس مجلس افزود : در شرایطی که پارلمان اسرائیل جولان را رسما ضمیمه خاک اشغالی می کند و به جنوب لبنان تجاوز می کند رئیس جمهور فرانسه مدعی آزادی خواهی به فلسطین اشغالی می رود و میهمان اسرائیل می شود. این نشان بریدگی دنیا از عدالت است و نشان دروغ گویی مدعیان عدالت است و نشان بی اصولی در رفتار کسانی است که مدعی حرکت بر موازین انسانیت هستند و بی عرضگی کشورهایی است که با نفت خود فرانسه را سرپا نگه می دارند و آن قدر جرات ندارند که به او بگویند اگر به آن جا بروی نفت به تو نمی دهیم . (۷)

برای انجام مقدمات تبادل خانواده اسرا هیئتی به کویت رفت

ساعت ۱۱ امروز به دعوت دولت کویت معاون روابط بین المللی و امور اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان در راس هیئتی از مسئولین ستاد نظارت بر اعزام و پذیرش خانواده های اسیران جنگی عازم کویت شد . هیئت مزبور در این سفر با مسئولان کویتی که از کشورشان قرار است به عنوان یکی از دو پایگاه عبور خانواده های اسیران جنگی استفاده شود گفت و گو خواهد کرد.(۸)

پی نوشت:

۱- کیهان ، ۱۳ اسفند ۱۳۶۰ ، صفحه ۲
۲- کیهان ، ۱۳ اسفند ۱۳۶۰ ، صفحه ۲
۳- اطلاعات ، ۱۳ اسفند ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۵
۴- اطلاعات ، ۱۳ اسفند ۱۳۶۰ ، صفحه ۳
۵- اطلاعات ، ۱۳ اسفند ۱۳۶۰ ، صفحه ۱
۶- جمهوری اسلامی ، ۱۳ اسفند ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۲
۷- کیهان ، ۱۵ اسفند ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۴ ، مطالعه چندین باره سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۶۰ انسان را به شدت متعجب می سازد ، مطالعه چند باره از آن رو که شاید اشتباه متوجه شده باشیم و با خواندن مجدد ابهامات مرتفع شده باشد ، هاشمی به صراحت و بدون هیچ تفسیر و تاویلی اسراف را در شرایط جنگی غیر جایز ولی در زمان صلح جایز می شمارد ! او می گوید در شرایطی که جنگ نباشد می توان خوشگذرانی کرد و ...و شاید به دلیل همین ذهنیت بود که در دولت سازندگی افسار از تمایلات نفسانی سرمایه داران برداشته شد و آنان به صورت لجام گسیخته اسراف را در جامعه ترویج کرده و فاصله طبقاتی در به شدت رو به فزونی نهاد ، تورم به صورتی بالا رفت که به گفته یکی از اصلاح طلبان از زمان کوروش کبیر به این سو سابقه نداشته است ، اعتراضات اجتماعی در برخی شهرها دامنه پیدا کرد و ...تا آن جا که مردم در اعتراض به روند شکل گرفته در سال ۷۶ به دولت اصلاحات و جریان مقابل هاشمی رای دادند. در این زمینه گفتنی ها زیاد است ولی این سخن که در شرایط صلح خوشگذرانی جایز است و اسراف تنها در شرایط جنگ جایز نیست سخنی تاریخی از هاشمی است که نتایجی تاسف بار در دهه ۷۰ به دنبال خود داشت.
۸- اطلاعات ، ۱۵ اسفند ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۴
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ملت
Iran, Islamic Republic of
درود بر هاشمی که روز به روز مردم اورا بیشتر دوست دارند
باسلام واحترام عزیزاگراین طوره چرا روندآرای مردم به ایشان روزبه روزکاهشی است؟مهدی