يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰

آمار رسمی پناهندگان افغانی در ایران

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 266743
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، آمار رسمی پناهندگان افغانی در ایران را 850 هزار نفر اعلام کرد و افزود: اکنون 460 هزار افغانی گذرنامه و ویزای ایرانی دریافت کردند که حضور آنان در کشور قانونی است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ˈعلی عبداللهیˈ روز چهارشنبه در حاشیه هجدهمین جلسه کمیسیون سه جانبه بازگشت داوطلبانه پناهندگان و آوارگان افغانی به خبرنگاران گفت: طی دو سال گذشته 50 هزار افغانی از ایران به کشورشان بازگشتند.

وی افزود: در حال حاضر از تردد غیرمجاز اتباع افغان در مرزهای کشور جلوگیری می شود و در واقع ما کنترل بیشتری روی این ترددها داریم.

عبداللهی با اشاره به اینکه اکنون 460 هزار نفر افغانی، گذرنامه و ویزا از ما گرفته اند، اظهار داشت: حضور این افراد در کشور قانونی است و ما همچنان گذرنامه و ویزا برای سایر افغانی هایی که اعلام حضور در ایران کنند، صادر می کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: تمام تلاش ها براین است که حضور افغانی ها در ایران براساس روال قانونی باشد و مشوق هایی نیز برای اسکان این افراد در نظر گرفته شده است.

عبداللهی در پاسخ به سووالی مبنی براینکه اگر اتباع افغانی در ایران مرتکب جرم شوند ، چگونه با آنان رفتار می شود، گفت: براساس اعلام سازمان ملل متحد هر کسی که جرمی انجام دهد مجازات وی در همان کشور اجرا می شود و ما قرارداد مبادله محکومان و استرداد مجرمان داریم که در حوزه قضایی و وزارت دادگستری انجام می شود.

وی در پاسخ به سووالی در خصوص ممنوعیت تردد افغانی ها در استان کرمان، افزود: فقط بخشی از جنوب استان کرمان منطقه ممنوعه برای تردد افغانی ها اعلام شده و در سایر مناطق، این مساله وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *