شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

چهار نوع بيماري شايع در تابستان

سه شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 175546
اسهال، مسموميت‌هاي غذايي، گرمازدگي و يبوست مهمترين بيماريهاي شايع در فصل تابستان هستنند و شهروندان در صورت ابتلا به اين بيماريها بايد از غذاهاي كم حجم و مايعات زياد استفاده كنند.

به گزارش مهر، مدير دفتر تحقيق و توسعه معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اينكه استان خوزستان، استاني گرمسير است و اين بيماريهاي گوارشي بيشتر در فصل تابستان شايع هستند مصرف غذاهاي كم حجم و مايعات زياد در اين بيماريها اهميت زيادي دارد.

دكتر سيد محمد تقي منصوري افزود: مصرف آنتي بيوتيك و داروهاي خوراكي قوي در مسموميت‌هاي غذايي توصيه نمي‌شود.

وي با بيان اينكه مسموميتهاي غذايي از طريق مصرف غذاي آلوده ايجاد مي‌شود، آشنايي با علايم اين بيماري را بسيار مهم دانست و تصريح كرد: ارائه شرح حال نادرست بيمار به پزشك، ممكن است باعث تجويز داروهاي اشتباه شود.

مدير دفتر تحقيق و توسعه معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز تاكيد كرد: مسموميتهاي غذايي به ويژه پس از مصرف فست‌ فودها و غذاهاي حاوي مواد نگهدارنده گاهي به صورت سر درد بروز مي‌كند كه پس از چند ساعت برطرف مي‌شود.

منصوري همچنين گفت: انواع شديد مسموميت‌هاي غذايي ممكن است باعث ايجاد سردرد همراه با تهوع، استفراغ و يا دل پيچه و اسهال شوند و اين در حاليست كه ممكن است همه اين علايم در بيمار ظاهر نشوند.

وي به بيماران مبتلا به اين نوع مسموميتها توصيه كرد: بايد فورا به پزشك مراجعه كنند و از مصرف خودسرانه داروهاي پيشگيري از اسهال خوداري كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *