پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

سناتور ضدایرانی متهم به فساد مالی شد!

پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۱
کد مطلب: 415143
سناتور ضدایرانی که به سوءاستفاده از قدرت برای پیشبرد منافع شخصی متهم شده از سمت خود استعفا می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رابرت منندز که رسماً روز چهارشنبه به سوءاستفاده از قدرت برای پیشبرد منافع شخصی متهم شده بود اعلام کرده قصد دارد از سمتش به عنوان عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنا کنار برود.

رسانه‌های آمریکایی این خبر را از قول یک منبع نزدیک به منندز افشا کرده‌‌اند که خواسته است نامشان به دلیل حساسیت موضوع فاش نشود.

گزارش این رسانه‌ها حاکی است منندز روز چهارشنبه در گفت‌وگو با «هری رید»، رهبر دموکرات‌های سنا وی را از تصمیم خود مطلع کرده است.

«منندز» این تصمیم را روز چهارشنبه پس از آن گرفته که رسماً برای او قرار تعقیب صادر شد. این سناتور دموکرات متهم است که از جایگاه سیاسی خود برای پیشبرد منافع شخصی سوءاستفاده کرده است. گفته می‌شود او از اختیاراتش برای سودرسانی به فردی به نام «سالمون ملگن» که یک چشم‌پزشک ساکن در ایالت «فلوریدا» است، استفاده کرده است و البته در مقابل از کمک‌های او هم بهره‌منده شده است.

هزینهٔ تورهای تفریحی باب منندز توسط دکتر «سالمون ملگن» که اصالتاً اهل «دومنیکن» است تأمین می‌شود و سفرهای تفریحی به دومنیکن با استفاده از هواپیمای شخصی وی صورت می‌گیرد.

«ملگن» در آستانهٔ انتخابات مجلس سنا نزدیک به ۷۰۰ هزار دلار به باب منندز کمک کرده بود.

دکتر سالمون در بخش ساخت، طراحی و نصب سیستم سوختی گاز طبیعی در وسائط نقلیه، سرمایه‌گذاری کلانی انجام داده است و باب منندز هم به قصد جبران پشتیبانی‌های مالی دکتر سالمون در ایام انتخابات طرحی را در سنای آمریکا از تصویب گذرانده است که مطابق آن وسایل نقیله‌ای که سیستم سوخت‌رسانی دیزلی را به گاز طبیعی تبدیل کنند، از امتیاز کاهش مالیات برخوردار می‌شوند.

منندز از پیشگامان و حامیان سرسخت وضع تحریم‌های سخت علیه ایران است؛ او پس از آنکه جان کری عهده‌دار سِمَت وزارت خارجه شد ریاست کمیتهٔ روابط خارجی سنا را تصاحب کرد و در طی سال‌های گذشته در طرح و تصویب لوایح ضد ایرانی نقش فعالی داشته است. اکنون منندز با همکاری دیگرش مارک کرک طرحی در دست دارد که خواستار افزایش فشار بر ایران در حین انجام مذاکرات هسته‌ای است.

پایگاه خبری «هیل» روز چهارشنبه نوشت صدور قرار تعقیب برای منندز، طرح وی برای نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای را با دشواری مواجه خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *