پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۷
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

آمریکا قطار مذاکرات را به ایستگاه انحلال می‌برد/ دنیا باید بداند آمریکا مسؤول شکست مذاکرات است

يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب: 425449
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، با اشاره به رفتارهای اخیر طرف‌های مذاکراتی ایران تأکید کرد: معتقدم با این رفتارها، قطار مذاکرات هسته ای به سمت ایستگاه انحلال می‌رود.
آمریکا قطار مذاکرات را به ایستگاه انحلال می‌برد/ دنیا باید بداند آمریکا مسؤول شکست مذاکرات است
به گزارش جهان، پرویز سروری در گفتگو با مهر، با اشاره به نوع رفتار آمریکایی ها و غربی ها در مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ اظهار داشت: رفتارهایی که آمریکایی ها اخیراً از خود نشان داده‌اند، کاملا بیانگر این نکته است که مذاکرات به سمت قطع شدن حرکت می‌کند.

وی در توضیح این مساله گفت: آنها برخلاف تعهداتشان تحریم های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده اند و با مواضع تهدیدآمیزی که اتخاذ کرده اند و تهدیدهای نظامی که داشته اند و نیز حمایت های سنگینی که از تروریست های منطقه داشته اند، نشان داده اند که به دنبال نتیجه روشن در مذاکرات نیستند.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: با توجه به این وضعیت، فرصت مناسبی ایجاد شده تا مسئولان عرصه دیپلماسی کشور از طریق دیپلماسی عمومی به دنیا اعلام کنند که آن کسانی که مذاکرات را به شکست سوق می‌دهند، آمریکایی ها هستند.

۵+۱ و آمریکایی ها خواهان مذاکره ای هستند که ما صرفا پرداخت‌کننده باشیم و آنها دریافت‌کننده

سروری تصریح کرد: معتقدم این روند نمی‌تواند ادامه پیدا کند و با توجه به اقدامات خلاف رویه مذاکرات که صورت گرفته و عملا تهدید و تحریم علیه ما اعمال می شود، مذاکرات نمی‌تواند نتیجه مثبتی داشته باشد؛ به همین دلیل، به نظر من قطار مذاکرات به ایستگاه انتهایی و انحلال می رود و این مساله باید به دنیا اعلام شود و مردم ما نیز متوجه می شوند که آمریکایی‌ها و غربی‌ها هستند که با رفتار غیرموجه خود زمینه های این شکست را فراهم می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با این روند امیدی به یک توافق خوب هست یا خیر، اظهار داشت: من هیچ امیدی به چنین توافقی ندارم و از فحوای مذاکرات و گفتگوهایی که توسط مسئولین دخیل در مذاکرات صورت می گیرد، احساس می‌کنم که در روند مذاکرات وضعیت هماهنگی دیده نمی شود و رفتارهای ۱+۵ و آمریکایی ها دلالت بر این دارد که آنها خواهان مذاکره ای هستند که ما صرفا پرداخت‌کننده باشیم و آنها دریافت‌کننده؛ چنین چیزی قطعا از نظر ما امکانپذیر نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس احتمال شکست هست
ایرانی
مرگ بر آمریکای جهانخوار.
عین سین
Iran, Islamic Republic of
اگرعقیده بر این است که:1- این روند نمی‌تواند ادامه پیدا کند و با توجه به اقدامات خلاف رویه مذاکرات،که صورت گرفته و عملا "تهدید" و "تحریم" علیه ما اعمال می شود، و بنابراین مذاکرات نمی‌تواند نتیجه مثبتی داشته باشد 2- این مساله باید به دنیا اعلام شود و مردم ما نیز متوجه می شوند که آمریکایی‌ها و غربی‌ها هستند که با رفتار غیرموجه خود زمینه های این شکست را فراهم می کنند.پس منتظر چه هستیم؟جلوی ضرر را از هرکجا بگیریم منفعت است
کاغذ پاره مگر چقدر ارزش دارد
اصلا" وقتی اسم مذاکرات را پنج بعلاوه یک گذاشتند یعنی ایران عددی نیست و هیچکس حتی متوجه این مطلب مهم نشد معنای سیاسی پنهان در نامگذاری مذاکرات این است که کشورهای امریکا روسیه چین انگلیس و فرانسه به اضافه آلمان مذاکره می کنند و ایران فقط باید نتیجه مذاکرات این شش کشور را بپذیرد و خودش عددی نیست و اهمیتی ندارد این مطلب بزرگترین توهینی بود که به ملت و دولت ایران شد و متاسفانه هیچ مسئولی هم تا حالا نفهمیده است حق این بود که نام مذاکرات شش بعلاوه یک باشد .حالا از همین فریبی که مسئولین ما خورده اند به باقی ماجرا باید پی برد .
میگم ! 5+2 چطوره؟!
مسعود دیپلمات
اتفاقا" علیرغم ظاهر امر ( که لازمه سیاستمداری است) آمریکا خواهان توافق هست، ولی می خواهد تا می تواند امتیاز بگیرد. با این توافق به جهانیان نشان خواهد داد که دشمنی با آمریکا هیچ نتیجه ای ندارد و ایران پس از 37 سال شعار "مرگ بر آمریکا" و شعار "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" آخر الامر پس از تحمل جنگ ها و تحمل خسارات سنگین و فرار مغز ها و غیره و غیره . . . نهایتا" مجبور شد به آمریکا تمکین کند. و به این ترتیب هم اعتبار خودش را بالا می برد و هم مشروعیت و هم امید و هم اعتماد مسلمانان را به اسلام و جمهوری اسلامی از بین می برد، تا دیگر بدنبال چنین قضایائی نباشند.