شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۲
عضو هيئت رئيسه مجلس در گفتگو با جهان:

انتساب خانوادگي نمي‌تواند محملي براي قانون‌گريزي شود

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۲۵
کد مطلب: 245845
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در خصوص ضرورت رسيدگي شفاف و بدون تبعيض به پرونده اتهامات مهدي هاشمي تأكيد كرد: همه افراد در برابر قانون برابر هستند و انتساب خانوادگي نمي‌تواند و نبايد محملي براي قانون‌گريزي شود.
محمد حسين فرهنگي در گفت‌وگو با جهان، در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا انتساب مهدي هاشمي به آقاي اكبر هاشمي مي‌تواند راه فراري از رسيدگي عادلانه و بدون تبعيض به اتهامات وي ايجاد كند، گفت: بنا بر حكم قانون اساسي، همه اشخاص در برابر قانون، مساوي هستند، به طوري‌كه قانون حتي در مورد رهبري نيز استثنا قائل نشده است، كما اينكه در زمان حضرت امام خميني(ره)، چند نفر عليه ايشان شكايت كردند.

وي ادامه داد: به هر حال، مساوي بودن در برابر قانون، در متن قانون اساسي مورد تصريح قرار گرفته است و همه در مقابل قانون بايد تابع باشيم و هر اقدامي نيز بايد از طريق مجاري قانوني دنبال شود.

نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در جريان جزئيات پرونده مهدي هاشمي نيست، افزود: اما در افكار عمومي و رسانه‌ها مطالبي در مورد صدور حكم در خصوص مهدي هاشمي موجود است، بنابراين، اگر روندي هم براي خلاصي او وجود داشته باشد، بايد بر اساس قانون طي شود و انتساب خانوادگي نمي‌تواند و نبايد محملي براي قانون‌گريزي شود.

گفتني است بر اساس اخبار برخي رسانه‌ها مهدي هاشمي قرار است عصر امروز (شنبه) از فرودگاه بين المللي امام خميني وارد تهران شود. وي سه سال پيش و به‌دنبال حوادث پس از انتخابات كشور را ترك كرد و به‌رغم احضارهاي رسمي قضايي كه سخنگوي قوه قضائيه مستندات آن را نيز در يكي از نشست‌هاي خبري خود ارائه كرد، از بازگشت به ايران براي رسيدگي به اتهاماتش خودداري كرد.

رسانه‌ها گمانه‌زني‌هاي متفاوتي در مورد دليل بازگشت وي به كشور پس از سه سال عنوان كرده‌اند اما به نظر مي‌رسد آنچه كه در اين مقطع و شرايط، اهميت بيشتري دارد، رسيدگي، شفاف، عادلانه و بدون تبعيض به اتهامات مطرح شده در مورد مهدي هاشمي است كه هم آزموني براي قوه قضائيه محسوب مي‌شود،‌ هم مي‌تواند يك محك جدي براي ميزان اعتقاد عملي حجت‌الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني به قانون و پرهيز از تبعيض و اعمال نفوذ باشد، چرا كه هر گونه اخلال در روند رسيدگي به اتهامات متعدد مطرح در مورد اين فرد، وجهه و اعتبار آقاي هاشمي را بيش از پيش دچار آسيب مي‌كند و وجدان عمومي جامعه نيز در زمينه برقراري مساوات و عدالت مسئله‌دار مي‌شود، آن‌هم در شرايطي كه قوه قضائيه با برگزاري دادگاه‌هاي مبارزه با مفاسد اقتصادي در ماه‌هاي اخير تلاش كرده است تا اين ذهنيت را در افكار عمومي ترميم كند و بهبود ببخشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بالاخره بعضیها آقازاده ترند
اگر قرارباشه برگرده وحکمی شبیه فائزه................
Iran, Islamic Republic of
بگذارید ........................خودش ته مانده آبرویش راهم ببرد
پس آقاي فرهنگي چطور شما ............. را به به پست خالي در استان مطرح ميكنيد اين انتصاب خانوادگي نيست به نظر شما؟
United States
برادر .........یادتان نرود. همه شر ها از انجا شروع شد.
Iran, Islamic Republic of
يقينا محاکمه ايشان به نفع آيت الله هاشمي و خودش و به ضرر منتقدان بي انصافشان خواهد شد! اما باور نمي کنم ايشان را ..........کنند، چون با اين روش آيت الله هاشمي را بهتر تخريب مي کنند. يادمان نرفته است که فائزه .......اعلام آمادگي کرد که ......... و چنين القا کردند که نفوذ آقاي هاشمي.................. در حالي که اگر آقاي هاشمي نفوذي داشت، از تخريب خود و خانواده اش جلوگيري مي کرد!!!
Serbia
بازم این فتنه اومد تا یک عده دیگه به جون هم بیافتند و مملکت بهم بریزه ......که محکومیت خودش رو طی میکنه ........رو هم بفرستید پیش ..............
Iran, Islamic Republic of
آقای عضو هیئت رئیسه!
انتسابات دولتی چطور؟
آقایان اینقدر سند و مدرک.............
منتظر برخورد میمانیم
در پاسخ به این نظر نماینده محترم: می شود خیلی خوب هم می شود. ضمنا چرا گیر داده اید به پسر آقای هاشمی . دیگر خاندان سالار در این کشور نیست؟
Iran, Islamic Republic of
انتصاب خانوادگی حرف اول را می زند. کسانی هستند که ...........بهتر است به این نیز اشاره کنیم
هنوز هیچ سایتی به ما جواب نداده که جرم این آقا ببخشید آقازاده چیست تا ماهم شروع کنیم به تخریب .........