چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

تولید ملی بستر ساز اقتدار كشور است

سه شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 215244
وزیر آموزش و پرورش گفت: تولید ملی از مولفه های مهم و كلیدی در ایجاد اقتدار ملی است.
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد، 'حمیدرضا حاجی بابایی' در نخستین نشست اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با تاكید بر سرعت در انجام فعالیت ها به نامگذاری سال 91 از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و افزود: تولید ملی موجب اقتدار ملی است و كشوری كه از اقتدار ملی برخوردار است، با طمع كمتر دشمنان و احساس خرسندی، افتخار، قدرت و سرفرازی مردم خود مواجه خواهد شد.

وی، انتخاب نام سال 91 با عنوان 'تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی' از سوی رهبر معظم انقلاب را بسیار حكیمانه و عالمانه عنوان كرد و گفت: یكی از علت های این نامگذاری، تهدید دشمن و تحریم های بیگانگان است.

وزیر آموزش و پروش، تحریم ها را در صورت بی نیازی كشور بی معنا دانست و خاطر نشان كرد: تولید ملی دارای دو ركن 'سرمایه' و 'نیروی كار' است و برای دستیابی به این امر مهم باید به سرمایه و كار ایرانی بیندیشیم.

حاجی بابایی تاكید كرد: نیروی كار آینده كشور باید متناسب با نیاز حوزه های مختلف جامعه تربیت شود و این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی در ادامه سال 91 را به موجب برنامه های بسیار مهمی كه باید در این سال به مرحله اجرا درآید، سالی مهم و تاثیرگذار دانست.

** سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حرف اول را در تولید ملی می زند

وزیر آموزش و پرورش به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر رها كردن آموزش و پرورش تقلیدی و ساختن آموزش و پرورش در داخل كشور اشاره كرد و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حرف اول را در تولید ملی می زند.

حاجی بابایی، آموزش و پرورش را آیینه تمام نمای كشور خواند و افزود: باید با جرات و شهامت به سوی ساختن آموزش و پرورشی برویم كه متناسب با فرهنگ كشور باشد.

وی با بیان اینكه آموزش و پرورش مولد سرمایه اجتماعی است، خاطر نشان كرد: بنابراین باید محتوای كتب درسی به گونه ای تدوین و تالیف شود كه دانش آموزان آشنایی بیشتری با فرهنگ اجتماعی پیدا كنند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش باید در سال جدید پژوهش هایی با موضوعات 'نقش آموزش و پرورش در تولید ملی، سرمایه اجتماعی و توسعه پایدار' را در دستور كار خود قرار دهد.

حاجی بابایی با تاكید بر بازتعریف نگاه به مدرسه اظهار داشت: امسال باید به دنبال راهكارهایی برای رخداد بصیرت در امور آموزشی نیز باشیم و به امور پرورشی اكتفا نكنیم.

وی تصریح كرد: لازم است دوره های ضمن خدمت ویژه ای برای مدیران در سال 91 به منظور سوق دادن دانش آموزان به سمت تولید ملی و تبلیغ مناسب در جامعه برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه كرد: ساماندهی نیروی انسانی موضوع مهمی است كه باید در سال جدید با جدیت دنبال شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *