شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

مزد آن گرفت جان برادر كه پول داشت!

دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 177643
يك ماه تب و تاب و بمب و ترقه آتش و جرقه خلاصه شب گذشته به پايان رسيد. حاصل تلاش مديران با بضاعت و بي بضاعت به برداشت رسيد و به قول معروف مزد آن گرفت جان برادر كه پول داشت و ستاره درو كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ تيم هاي ليگ برتري ره توشه ها را ذخيره كردند و بند كفش ها را بستند تا نبردي نابرابر را آغاز كنند و شايد مستمندان اميد به غيرت و تعصب بستند و متمولان درخشش ستاره هايشان را آرزومندند. اما شايد سرآمد تيم هاي ليگ برتري در نقل و انتقالات استقلال است كه با جذب بازيكنان سرشناسي چون سيدمهدي رحمتي، خسرو حيدري ، جاسم كرار، علي حمودي، آندرانيك تيموريان و فريدون زندي و نيز ميثم حسيني، حميد عزيززاده، وحيد علي، مهرداد محمد حسيني و هادي زرين ساعد بازيكنان متوسط در ليگ برتر، سردمدار جذب بازيكن در نقل و انتقالات فصل يازدهم است.

پرسپوليس هم به مانند رقيب ديرينه خود استقلال در جذب بازيكن به طور نسبي خوب عمل كرده است و با خريد علي كريمي، مهرداد اولادي، محمد نصرتي، جواد كاظميان، ميثاق معمارزاده، رضا حمزه پور و ماما دوتال توانست در فصل نقل و انتقالات نه در حد استقلال اما به طور نسبي موفق باشد.

قهرمان فصل گذشته ليگ برتر سپاهان اصفهان، با وجود از دست دادن بازيكنان خوبش كه در فصل قبل يكي از مهمترين عوامل موفقيت تيم بودند با جذب عماد رضا، هادي تاميني، سيد صالحي، رحمان احمدي، حسن اشجاري ، حسين پاپي، فرزاد حاتمي و رضا محمدي و همچنين تيم اصفهاني ديگر ذوب آهن هم با خريد داود حقي، محمد احمدپوري، فليپ آلوز دسوزا، هوگو ماچادو و هوارمحمد نتوانستند به مانند فصل گذشته در يارگيري موفق باشند و با جذب چنين بازيكناني كه در حد بازيكنان جدا شده از دو تيم نيستند نبايد اميدوار بود دو تيم اصفهاني به خصوص سپاهان كه چند سالي در ليگ خوب مي درخشيدند و بازي هاي خوبي را با بازيكنان با تجربه و جوانشان به نمايش مي گذاشتند ديگر بتوانند به مانند سال هاي گذشته با قدرت رقابت كنند و دو تيم اصفهاني در فصل نقل و انتقالات ليگ يازدهم موفق عمل نكردند.

به جرات مي توان گفت كه سپاهان با ازدست دادن بازيكنان مهره اي خود متضررترين تيم در ليگ يازدهم بوده است. تراكتورسازي تبريز تيم ديگر پر هوادار ليگ برتر است كه مدت كوتاهي كه در رقابت هاي ليگ برتر حضور دارد توانست با حمايت تماشاگرانش يكي از تيم هاي خوب ليگ باشد و در اين فصل با جذب يكي از بهترين مربيان حال حاضر ايران امير قلعه نوعي و خريد بازيكناني چون احمد آل نعمه، سياوش اكبرپور، احسان حاج صفي، اميرحسين صادقي، فرزاد آشوبي، محسن دلواري، فردين عابديني، محسن فرفدان، آرفي رودريگو، آنتونيو لومباردو و رابسون چاوز آنتونا در ليگ يازدهم موفق تر از دو تيم اصفهاني عمل كند كه با وجود جدايي بازيكن با تجربه تيمش توانست جايگزين هاي مناسبي را براي تيم فصل بعد خود جذب كند تا تراكتور اين فصل يكي از مدعيان قهرماني در ليگ يازدهم باشد.
تيم فولاد خوزستان به عنوان نماينده اهوازي‌ها در رقابتهاي ليگ برتر اگر چه بازيكناني چون ميثاق معمارزاده و علي حمودي را در فصل بعد در تيم خود ندارد، اما با جذب بازيكناني مثل رشيد مظاهري، امير شرفي، اميد خالدي، سروش رفيعي ،‌عبدالله كرمي، حكيم نصاري،‌ ويس و رامين متوسل زاده خلا‌هاي تيم را در ليگ يازدهم برطرف كرد.
شهرداري تبريز ديگر نماينده تبريزي ها در ليگ برتر توانست در فصل نقل و انتقالات به مانند تراكتورسازي ديگر نماينده اين استان، با وجود از دست دادن علي انصاريان و محمد رضا طهماسبي توانست با جذب بازيكنان داخلي چون نبي‌الله باقري ها ، مهدي محمدزاده، ابراهيم ميرزاپور، ابوالفضل حاجي زاده، صفر بذري، مهرداد قنبري و كمال كاميابي نيا و نيز جذب بازيكنان خارجي چون عيسي پرتو، ساسا كراژنوويچ و راگان ژاركوويچ و بوژان بليژ تيمي آماده را در فصل بعد بسازد.
تيم راه‌آهن شهرري كه در زماني كه همه تيمها به دنبال جذب بازيكنان مورد نيازشان براي فصل بعد بودند اين تيم در كش قوس انتقال به بخش خصوصي و فروش امتياز اين باشگاه در بورس بود، خيلي دير وارد بازار نقل و انتقالات شد. با اين وجود مسئولان اين تيم با انتخاب علي دايي به عنوان سرمربي و خريد حسين كعبي،‌حسين كاظمي ،‌كاظم برجلو ، امير شاپورزاده، ستارزارع،‌ سعيد چاه جويي‌،علي اميني، علي غلامي ،‌علي رضا عباس فرد، امير آريا حسن زاده، و اندرسون گومز از ديگر رقباي خود عقب نيافتادند و با وجود از دست دادن دو بازيكن خوب تيم در فصل قبل كمال كاميابي نيا و امين متوسل زاده با جذب اين بازيكنان تيم كمتر دچار آسيب شده است.
سايپاي البرز به عنوان نماينده كرجي‌ها در رقابتهاي ليگ برتر نيز با وجود جدايي مايلي كهن به عنوان سرمربي از اين تيم توانست با خريد پيروز قرباني، محمد منصوري، سيداسحاق سبحاني، حسين آشنا، روزبه شاه علي دوست، حامد شيري،‌ اميد روانخواه، و سجاد بيرانوند در رقابتهاي ليگ يازدهم حاضر شوند.
تيم مس كرمان با وجود جدايي بازيكنان خوبي چون پيروز قرباني و نبي الله باقري‌ها، توانست سپهر حيدري، محسن بياتي‌نيا،‌مجيد خدابنده لو، بيژن كوشكي، جورج مراد و لئاندرو باريوس را در خدمت اين تيم براي فصل بعد در بياورد و با توجه به اينكه تيمهايي چون مس از بودجه‌ لازم و كافي براي جذب بازيكنان مورد نيازشان بهره‌مند نيستند با اين وجود در بازار نقل و انتقالات شركت مي‌كنند و گاهي در جذب بازيكن از تيمهاي قدر و قدرتمند حاضر در ليگ برتر پيشي گرفته‌اند.
تيم شهرستاني صباي قم هم در بازار نقل و انتقالات وارد عمل شد و توانست بازيكناني از ليگ برتر و يك را جذب كند و محمد عرب خراساني، محسن كرمي، محمد رضا وفايي، مجتبي ممبيني، رسول بروش، حسن حجازي پور، احمد خرمالي، محمود تيغ نورد، مجيد هوتن، كريم اسلامي، ميلاد سليمان فلاح، ‌رضا عنايتي، مهرداد كريميان ، ‌اكبر صادقي و ميلاد نوري بازيكنان جذب شده توسط باشگاه صباي قم هستند.
تيم تازه ليگ برتري داماش گيلان با مديريت امير عابديني توانست در فصل نقل انتقالات بازيكنان خوبي چون مهدي مهدوي كيا و نيز محمد محمدي را در فصل بعد به خدمت بگيرد و همچنين بازيكنان ديگري را چون ابوذر رحيمي، محمد غلامي عباس آقايي، ميلاد زنيدپور، جهانگير عسگري ، فرزاد ميلاد فرهاني و مگنو باتيستا داسيلوا جذب باشگاه شده‌اند.

ديگر تيم صعود كرده به ليگ برتر فجر شهيد سپاسي شيراز است كه در چند سال گذشته اين تيم جز باشگاه هاي خوب حاضر در رقابت هاي برتر بوده است كه پس از اتفاقاتي كه در اين تيم افتاده بود سرانجام به ليگ يك سقوط كرد و پس از فاصله يك ساله از ليگ برتر توانست با مديريت قابل قبول فجر دوباره در رقابت هاي ليگ برتر حاضر شود و در فصل نقل و انتقالات از ديگر تيم هاي برتري عقب نيافتاد و با جذب هادي ايماني، سعيد قزلباش، عباس كاظميان، حكيم خزبادي، صالح خليل آزاد و مجيد حيدري آماده حضوري مقتدارانه در ليگ برتر است.
تيم سقوط كرده به ليگ يك كه فصل گذشته را در رقابت هاي ليگ برتر به پايان رسانده بود و در ليگ دهم به تيم كهكشاني معروف شده بود، فقط توانست براي حضور در رقابت هاي ليگ يك جام آزادگان مصطفي مهدي زاده و مهدي آقا محمدي رابه خدمت بگيرد، باتوجه به اينكه اين تيم بازيكنان زيادي از فصل قبل خود را از دست داده است.
سومين تيم صعود كرده به رقابت هاي ليگ برتر، مس سرچشمه است كه اين تيم هم به مانند دو تيم تازه ليگ برتري شده اين فصل از بازار نقل و انتقالات دست خالي نماند و با جذب جعفر بذري، مجتبي ترشيز، علي زاهدي، علي مولايي، علي ساوه، آنتازوراك و زوران كوكوويچ آماده حضوري قدرتمند در اولين سال حضورش در رقابت هاي ليگ برتر شده است.
پاس همدان ديگر تيم سقوط كرده به ليگ دست يك اگر چه فصل بعد در رقابت هاي ليگ برتر حضور ندارند، اما براي صعود دوباره به اين رقابت ها با جذب علي نظر محمدي، وحيد عسگري، احمد پارسي، علي رضا جليلي، علي ميرشفيعيان، ميثم رضا پور، احمد تقوي، ديگوماسيمو، مارتين رائول و فراگا درصدد بازگشت به ليگ برتر است تا با قهرماني در ليگ يك دوباره در جام خليج فارس حضور داشته باشند.
پيكان قزوين كه دوباره به تهران برگردانده شده است و فصل جديد رادر رقابت هاي ليگ يك بايد حضور داشته باشد و مانند استيل و پاس دو تيم ديگر سقوط كرده به جام آزادگان است خواهان حضوري دوباره در ليگ برتر است و با جذب داوود سيد عباسي محمد رضا خرسند نيا، محسن ارزاني، محمد رضا طهماسبي، بهشاد ياورزاده اميدوار به قهرماني در ليگ يك است.
نفت تهران كه قرار بود به اراك منتقل شود و اين تيم در اراك تمرين كند، سرانجام در تهران ماندني شده است و سوشا مكاني، مجتبي زارعي، ميثم خسروي، رضا معقولي و يعقوب كريمي فصل بعد را در اين تيم خواهند بود.
شاهين بوشهر توانست در ليگ يازدهم هادي شكوري ميثم منيعي، علي انصاريان، مرتضي عزيز محمدي و وحيد طالبلو را به خدمت بگيرد، با توجه به اينكه اين تيم بازيكنان خوبي چون عماد رضا، احمد آل نعمه و ستار زارع را براي فصل بعد در تيم خود ندارد.
تيم پرهوادار ديگر ليگ برتري ملوان بندر انزلي است كه اين تيم با از دست دادن پژمان نوري و مهرداد اولادي دو بازيكن مهره اي اين تيم در فصل گذشته، ايمان صادقي، رضا طلبه، محمد امين حاج محمدي و جلال رافخايي را جذب كردند تا تيم در فصل بعد دچار مشكل نشود.
شايان ذكر است، انتقال جاسم كرار، محمد نصرتي، آندرانيك تيموريان از تيم تراكتورسازي و جدايي دو دروازه بان تيم استقلال از اين تيم و همچنين حضور مهدي رحمتي به عنوان جانشين محمدي و طالبلو در استقلال جز اصلي ترين موارد نقل و انتقالات ليگ براي آغاز بازي ها به حساب مي‌آيد.
گفتني است، درگيري خسرو حيدري با مسئولان تيم سپاهان و حضور وي در تيم استقلال در ساعات پاياني فصل نقل و انتقالات جز اصلي ترين حواشي براي آغاز ليگ جديد است، همچنين انتقال پرسرو صداي هادي عقيلي و محمد رضا خلعتبري به ليگ قطر و دريافت مبلغي به ارزش بالاي يك ميليارد تومان و حضور ايمان مبعلي و پژمان نوري در ليگ امارات با همين مبلغ جزو انتقال هاي خوب مالي در ليگ يازدهم بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Serbia
حالا این درسته که همه از پیر تا نوزاد میدونن تو مملکت ما همه چی یا پول یا پارتی اما بازم علم بهتره چرا؟
چون اگه پول داشتی میشی شهرام جزایری میگیرنت اما اگه پارتی داشته باشی علم هم میاد بعدا هم می شی پارتی یک عده دیگه خدا هم میبرتت بهشت