جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

توصیه احمدی نژاد به رسانه ها

سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب: 127747
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تمرکز اصلی فعالیت های رسانه ای باید دفاع از موجودیت ایران باشد، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم جبهه تاریخی کل بشریت قرار دارد و به فضل الهی پیروزی بزرگ و قاطع در انتظار ملت ایران قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی‌نژاد امروز سه شنبه در هجدهمین نشست سراسری افق رسانه‌ ویژه مدیران و برنامه سازان معاونت برون مرزی صدا و سیما ، فعالیت های انجام شده در این معاونت را بسیار مهم و موثر دانست و گفت : امروز هیچ دستگاه و مجموعه ای مهمتر از معاونت برون مرزی صدا و سیما در برابر اندیشه استکباری قرار نگرفته است. این معاونت سینه به سینه استکبار در دنیا پیش می رود و اگر صدایی در گوشه و کنار جهان نیز شنیده می شود به امید و اتکاء ایران است .

وی خاطر نشان کرد : دولت حمایت از فعالیت های رسانه ملی را به ویژه در عرصه برون مرزی با اعتقاد دنبال می کند و مدیران صدا و سیما باید با گسترش دامنه فعالیت‌های خود صدای زلال انقلاب اسلامی را با ادبیات و هنرمندی به گوش همه ملت ها برسانند و هیچ ملتی در دنیا نباشد که ندای انقلاب اسلامی را نشنیده باشد .

احمدی نژاد افزود: اگر چه امروز با امکانات محدود خود در عرصه رسانه ای توانسته ایم در بسیاری از موارد بر فناوری‌های پیچیده و منسجم غرب غلبه کنیم ولی ضرورت دارد با تجهیز هر چه بیشتر امکانات و همت بلند بطور گسترده‌تر و موثرتر در این عرصه وارد شویم.

وی خاطر نشان کرد : امروز جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم جبهه تاریخی کل بشریت قرار دارد و به فضل الهی پیروزی بزرگ و قاطع در انتظار ملت ایران قرار دارد .

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به نفوذ و فراگیری رسانه ها در جهان اظهار داشت : امروز کمتر کسی در جامعه انسانی وجود دارد که بتواند بدون رسانه امورات خود را اداره کند اگر هوا بعنوان فضای ارتباطی بین جسم انسان ها محسوب شود بدون تردید رسانه فضای ارتباطی بین اندیشه و روح انسان ها است و همان طوری که بدون هوا جسم انسان می میرد بدون ارتباطات انسانی و فضای رسانه ای نیز روح انسان ها پژمرده می شود .

وی با بیان اینکه وظیفه رسانه صرفا اطلاع رسانی نیست، خاطر نشان کرد : امروز رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی ابزاری برای اشاعه و ترویج فرهنگ و اندیشه انسانی، اقتصادی، سیاسی ،اخلاق و عدالتخواهی هستند و هر روز بر ابعاد و ظرفیت رسانه ها افزوده می شود . به هر میزانی که ارتباطات اجتماعی پیچیده تر و متعدد می شود ، نقش رسانه ها نیز از لحاظ کیفیت و کمیت ارتقاء می یابد.

احمدی نژاد با بیان اینکه نظام سلطه با فعالیت های رسانه ای سه هدف: نفی آنچه با آن مخالفند، صیانت از موجودیت خود و هدایت اندیشه ها و افکار عمومی به جایی که بعنوان جامعه آرمانی معرفی کرده‌اند را دنبال می کند، اظهار داشت : نظام سلطه استقلال و هویت ملت ها و اعتقاد به ارزش های الهی و انسانی را نفی می کند برای مثال هیچ ملتی اشغالگری و تجاوزگری رژیم صهیونیستی در فلسطین را تایید نمی‌‌کند اما نظام سلطه با چینش اخبار و تبلیغات روانی به گونه ای عمل کرده است که مبارزه قانونی ملت فلسطین را ضد ارزش جلوه داده و از درون اخبار منتشر شده قصد دارد موجودیت رژیم صهیونیستی را تثبیت کند.

وی با اشاره به اقدام نظام سلطه برای تثبیت موقعیت خود در جهان اظهار داشت : نظام سلطه برپایه اعتقادات و باورهای خود مناسبات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی ایجاد کرده و با قدرت از آن دفاع و صیانت می کند . یکی از دلایل اصلی قطعنامه‌ای هم که در واکنش به بیانیه تهران صادر کرده اند این بود تا اعلام کنند که هیچ کس خارج از اراده آنها نمی تواند رفتار کند .

رئیس جمهورافزود : نظام سلطه اندیشه ها را به سمت مقصد نهایی که برای بشریت تعریف کرده است، هدایت می کند ، آنها مدینه فاضله خود را جامعه لیبرال قرار داده و آن را در عرصه اقتصاد، سیاست ، مسائل سیاسی ، خانوادگی و حتی در تولیدات صنعتی اشاعه می دهند هدفشان هم این است که ملت ها را به این باور برسانند که بهترین و آخرین مقصد جامعه بشری، نظام لیبرال است و همه باید آنرا بپذیریم اگر کسی هم نپذیرد از حربه لشکر کشی و سلاح استفاده می کنند .

وی با بیان اینکه فعالیت رسانه ای در بستر فکری و اعتقادی اتفاق می‌افتد اظهار داشت : برای مبارزه با نظام سلطه صرفا نفی آن نظام اقدامی بی فایده بوده و آثار ماندگار و سازنده نخواهد داشت .

احمدی نژاد ترسیم «نقطه مطلوب» و هدف نهایی را در مقابل جامعه آرمانی نظام سلطه مورد تاکید قرار داد وگفت: بدون وجود هدف نهایی هیچ اقدامی نمی تواند نتیجه بخش باشد . بدون معرفی جایگزین مناسب، نفی همه طاغوت‌ها‌ بی‌فایده است آنچه به ملت ها امید و انگیزه حرکت می‌دهد مشخص بودن هدفی است که قرار است به آن دست پیدا کنند .انگیزه حرکت، زمانی به وجود می آید که مقصد بهتر و قابل دسترسی تری پیش روی بشریت قرار داده شود.

وی خاطر نشان کرد : زمانی که از جامعه مهدوی سخن گفته می شود شاید عده ای خیال کنند که چنین جامعه ای فقط متعلق به شیعیان و یا در افق نسبتا بالاتر متعلق به مسلمانان است در حالی که جامعه مهدوی متعلق به همه بشریت است همان طور که عدالت و ارزشهای انسانی متعلق به همه بشریت است .

رئیس جمهورتصریح کرد : در مقابل جامعه مطلوبی که نظام سلطه برای بشریت ترسیم کرده است چیزی به جز جامعه مهدوی قابلیت جایگزین شدن ندارد.

وی با بیان اینکه حرکت هدفمند برای سعادت و کمال صرفاً در سایه نفی نظام سلطه ایجاد می‌شود، اظهار داشت: باید خط سیری از نفی وضع موجود به وضع مطلوب ترسیم شود در غیر این صورت فعالیت‌های رسانه‌ای ، فعالیتی یک جانبه محسوب شده و نمی تواند حرکت آفرین باشد .

احمدی نژاد گفت : در تبیین و ترویج جامعه مهدوی باید به گونه ای اقدام شود که این موضوع به مطالبه ملت ها تبدیل شده و همه برای برپایی این جامعه انگیزه حرکت پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه وجود «امام» و «انسان کامل» موضوعی در کنار سایر موضوعات نیست ، گفت : امروز درگیری نظام الهی با نظام سلطه درباره دو موضوع انسان و مدیریت جامعه بشری است که هر دو نیازمند وجود امام است و ا گر امام نباشد امکان ندارد تعریف درستی از انسان ارائه شود و مدیریت جهانی موجب برپایی عدالت شود . از این رو راهی جز مرتبط شدن و شناخت و معرفی امام وجود ندارد .

رئیس جمهور گفت: امروز کانون توجه شیاطین و سلطه گران بر این موضوع متمرکز شده است که اذهان و دل‌های بشریت را از حقیقت امام منحرف کنند چرا که می دانند اگر جوامع انسانی با حقیقت امام آشنا شود، اجازه نخواهد داد آنان به سلطه گری و جنایت‌های خود در جهان ادامه دهند، جمهوری اسلامی ایران برپا شده است که قلوب مردم ایران و بشریت را به اندیشه امام و جامعه مهدوی متصل کند.

وی افزود: ادعای اینکه کار رسانه‌ای و خبری فارق از مبانی نظری است یک دروغ است زیرا همه و هر کاری که با انسان ارتباط پیدا می‌کند، مبتنی بر مبانی نظری و بستر فکری است.

احمدی نژاد اظهار داشت: نظام سلطه برای تسلط بر ملت ها تلاش می‌کند در حالیکه نظام الهی به دنبال رهایی ملت هاست. آنها به دنبال انسان ضعیف و آلوده هستند و در مقابل نظام الهی بدنبال انسان های آزاده تر ، بزرگتر و با نشاط تر است .

وی با تاکید بر اینکه باید تمرکز اصلی فعالیت های رسانه ای دفاع از موجودیت ایران باشد ، گفت: صیانت از ایران در حقیقت معرفی ارزش ها، فرهنگ و توانمندی های ملت ایران است که اگر آسیب ببیند جریان تاریخی موحدان دچار آسیب جدی می شود . همان طوری که امام راحل فرمودند اگر جمهوری اسلامی ایران آسیب ببیند اسلام تا صد سال دیگر سربلند نخواهد کرد.

رئیس جمهور نقش ایران برای اصلاح وضع جهان را حیاتی دانست و اظهار داشت : بخاطر نقش سازنده و حیاتی ایران، تمام تمرکز دشمن و شیاطین بر سرکوب و تضعیف ملت ایران استوار شده است . فتنه سال گذشته، جریان کوچکی نبود. مستکبران تمام توان و امکانات خود را بسیج کرده و به صحنه آوردند سران استکبار با ایجاد رسانه اختصاصی، موضعگیری علنی، سازماندهی گسترده و فعال کردن همه جاسوسان و عوامل خود در حقیقت بزرگترین عملیات براندازی تاریخ را طراحی کرده بودند.

وی با بیان اینکه امروز صیانت از ایران، در حقیقت صیانت از جبهه عدالتخواهان جهان است، گفت: به فضل الهی اندیشه و فرهنگ ایران زمین در حال انتشار در بین ملت هاست و به زودی جهانی خواهد شد و نظام سلطه در آینده ای نزدیک از هم خواهد پاشید.

احمدی نژاد با بیان اینکه رژیم صهیونیستی برآیند واقعی اندیشه لیبرال است، گفت : این رژیم ستون فقرات استحکام دنیای سرمایه داری است که اگر از هم بپاشد کل ا ندیشه سرمایه داری به هم خواهد ریخت از این رو باید انگشت فشار و کانون توجه فعالیت های رسانه ای روی محکوم کردن اقدامات ضد انسانی و جنایتکارانه این رژیم متمرکز شود .

وی با بیان اینکه رسانه ها باید همراه با تحولات جهانی حرکت کنند، خاطر نشان کرد: اگر رسانه ها از تحولات و شرایط جهانی عقب بمانند جاذبه و تاثیر خود را از دست خواهند داد امروز به سرعت جابجایی بزرگی در نظام فرهنگی ملت ها و معادلات سیاسی دنیا در حال وقوع است و اگر چه سلطه گران قیافه هجومی می گیرند اما کاملا در انفعال هستند .

رئیس جمهورافزود : باورم این است قطعنامه هایی که از سوی سلطه گران صادر می شود در موضع دفاع از موجودیت سیاسی خودشان است امروز کارآیی شورای امنیت به عنوان یکی از ارکان استقرار نظام سلطه زیر سوال رفته است و آنان به تکاپو افتاده اند تا به زعم خود با ضربه زدن به ملت ایران آن را حفظ و احیا کنند .

وی تصریح کرد : به فضل ایستادگی و بیداری ملت ایران همه طراحی و سناریوهای سلطه گران و بدخواهان به فرصتی استثنایی برای ملت ایران و ضربه سنگین بر پیکره نظام سلطه تبدیل خواهد شد .

در ابتدای این مراسم عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما گزارشی از فعالیت های شبکه های رادیو و تلویزیونی برون مرزی صدا و سیما ارائه کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *