جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آشنایی با پیرمردهای افتخارآفرین در ورزش

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۲۷
کد مطلب: 397441
همه می‌دانیم بالا رفتن سن دشمن اول ورزش قهرمانی است اما ورزشکارانی هستند که حتی در سنین میانسالی و پیری هم موفق به کسب افتخارات زیادی شدند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، این جمله را همه شنیده‌ایم که ورزش سن و سال نمی‌شناسد البته درست است که پیر و جوان همگی باید برای داشتن بدنی سالم به ورزش بپردازند اما موضوع قهرمانی کاملا متفاوت است.

بالا رفتن سن برای ورزشکاران حرفه‌ای به منزله پایان عمر فعالیت آنان در میادین رسمی است اما در این میان ورزشکارانی در رشته‌های مختلف بودند که برخلاف انتظار همه در سنین بالا موفق به کسب عناوین افتخار‌ و حتی ثبت رکورد جهانی شدند.

در ادامه به معرفی‌ ورزشکاران دارای سنین بالا می‌پردازیم که هریک به نوبه خود رکوردی را ثبت کرده‌اند.

۱. ساچل پیج :

او را به عنوان اسطوره ورزش بیسبال می‌شناسند پیج متولد سال ۱۹۰۶ بوده و در ۱۹۸۲ در گذشت. وی در ۴۲ سالگی اولین قهرمانی خود در رقابتهای mba (بالاترین سطح ازمسابقات بیسبال) را جشن گرفت.

پیج راست دست بود و حتی تا ۴۷ سالگی هم در عضویت تیم باشگاهی سنت لوییز بروانز بود البته آخرین بازی رسمی او در سن ۶۰ سالگی انجام شد.

۲. استنلی میتوس:

پیرمرد دنیای فوتبال در سال ۱۹۱۵ به دنیا آمد و در فوریه سال ۲۰۰۰ زمانیکه ۸۵ ساله بود درگذشت. فوتبالیست انگلیسی فقط در ۲ باشگاه استوک سیتی و بلک پول فعالیت داشت و آخرین فصلی که به بازی رسمی پرداخت به فصل ۱۹۶۴ و ۱۹۶۵مربوط می‌شود که در آن زمان ۵۰ ساله بود! در فوتبال امروز جهان تیری‌آنری با ۳۷ سال سن مسن‌ترین فوتبالیست محسوب می‌شود و قصد دارد همین فصل اعلام بازنشستگی کند اما میتوس به راحتی تا ۵۰ سالگی بازی کرد. وی دارای ۵۴ بازی ملی برای فوتبال انگلیس بود و ۱۱ گل هم با این پیراهن به ثمر رساند.

۳. پیتون مانینگ:

او ستاره رقابت‌های فوتبال آمریکایی بود و در سال ۱۹۷۶ متولد شد. او در ۳۷ سالگی ( سال گذشته) به قهرمانی در رقابت‌های NFL رسید و چندین رکورد از جمله بیشترین امتیازگیری در زمین مسابقه را هم از آن خود کرد.

او در ۳۷ سالگی بهترین مدافع تاریخ رقابت‌های NFL لقب گرفت. مانینگ تقریباً یک دهه پیرتر از میانگین سنی بازیکنان فوتبال آمریکایی است.

۳- مایکل جوردن:

جوردن افسانه‌ای متولد ۱۹۶۳ است و سه مرتبه اعلام بازنشستگی کرد اما برای بسکتبالیستی با قدرت بدنی و مهارتهای جوردن، بازنشستگی هیچ معنا و مفهومی ندارد.

وی دارای دو مدال طلای المپیک و یک قهرمانی جهان در مسابقات بسکتبال است و دوران اوج کارش از ۳۲ سالگی یعنی زمانی که دیگر بسکتبالیستها به فکر اعلام بازنشستگی می‌افتند آغاز شد.

۴- کلی اسلاتر:

اسلاتر یک موج‌سوار آمریکایی است که هرگز دست از هیجان بر نمی‌دارد. او متولد سال ۱۹۷۲ بوده و ۱۱ عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد اما نقطه اوج فعالیتهای اسلاتر در سن ۴۲ سالگی رقم خورد، زمانی که وی بر روی موجی بزرگ تا ارتفاع ۵۴۰ متری به پرواز درآمد. اسلاتر این رکورد جهانی را در سن ۴۲ سالگی به نام خود ثبت کرد.

۵- نیس ووات:

دوچرخه‌سوار آلمانی متولد سال ۱۹۷۱ است و در رقابت‌های توردوفرانس طی دو مرحله (سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ ) به عنوان نخست در بخش انفرادی رسید.

ووات در ۴۳سالگی توانست در مسابقه رکوردگیری داخل سالن که طی آن دوچرخه سوار یک ساعت را بدون وقفه رکاب می‌زند، مسافت ۵۱ کیلومتر و ۱۱۰ سانتی را طی کرده و رکورد جدیدی در جهان به ثبت برساند.

این رکورد برای ووات در روز تولد ۴۳ سالگی‌اش بسیار سخت و سنگین به حساب می‌آید اما او به خوبی از عهده انجام این کار برآمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *