شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

کمیته ویژه، پیگیرسرنوشت امام موسی

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 378046
رئیس پارلمان لبنان گفت :‌برای مشخص شدن سرنوشت امام موسی صدر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.
به گزارش جهان؛ واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین خبر داد، رئیس پارلمان لبنان در سالروز ربوده شدن امام موسی صدر در سخنرانی به این مناسبت تاکید کرد کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر درتلاش برای روشن شدن این مسئله است.

نبیه بری افزود: ما از بکارگیری هیچ وسیله ای در این زمینه فروگذار نکرده ایم وهمچنان بر پیمان خود برای مشخص کردن سرنوشت امام موسی صدر هستیم.

امام موسی صدر در ۳ شهریور سال ۱۳۵۷ و در آخرین مرحله از سفر دوره ای خود به کشورهای عربی، بنا بر دعوت رسمی معمر قذافی وارد لیبی، و در روز ۹ شهریور ربوده شد. دستگاههای قضایی دولتهای لبنان و ایتالیا، و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای رژیم لیبی مبنی بر خروج امام از آن کشور و ورود ایشان به رم را رسما تکذیب نمود. مجموعه اطلاعات آشکار و پنهانی که طی دو دهه پیش بدست آمدند، تماما دال بر آن هستند که امام موسی صدر هرگز خاک لیبی را ترک نگفته است.

در این میان قرائن متعددی حکایت از آن دارند که امام موسی صدر همچنان در قید حیات بوده و چون برخی دیگر از علمای اسلامی، شرایط زندان حبس ابد را می گذراند. آخرین خبری که در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۰ توسط سایت «جبهه نجات ملی لیبی» بر روی شبکه جهانی اینترنت منعکس گردید، مدعی آن است که امام موسی صدر در اواخر سال ۱۳۷۶ توسط برخی زندانیان زندان ابوسلیم شهر طرابلس مشاهده گردید، و اندکی پیش از ماه رمضان گذشته به مکانی دیگر انتقال یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *