جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شارژ تلفن همراه با عرق بدن+تصاویر

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 381376
دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا یک برچسب ارائه داده‌اند که با عرق بدن می‌تواند تلفن همراه را به طور کامل شارژ کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک تیم تحقیقاتی دانشگاه کالیفرنیا برچسبی طراحی کرده‌اند که با چسباندن آن به بدن وزرشکاران می‌تواند باتری گوشی همراه را به صورت کامل شارژ کند.

یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی گفت: این برچسب به صورت موقت بر بدن چسبانده شده و قادر به تولید برق از عرق بدن انسان است که با میزان برق تولید شده می‌توان گوشی همراه را شارژ کرد.

وی در توضیح نحوه عملکرد این دستگاه افزود: انجام این کار بسیار ساده است؛ میکرو سنسورهای دستگاه قادر به دریافت الکترون‌های موجود در لاکتات هستند.


لاکتات یک ماده شیمیایی در عرق بدن است و با فعالیت بیشتر کاربر، میزان آن در خون بالا می‌رود؛ به این ترتیب به اندازه کافی برق تولید شده و گوشی شارژ می‌شود و برق اضافی نیز در یک باتری کوچک که در برچسب جاسازی شده است، ذخیره می‌شود.

به گفته این تیم تحقیقاتی، عملکرد این سیستم هیچ نیازی به ابزارهای جانبی ندارد و در بهترین حالت، این دستگاه قادر به تولید برق ۷۰ میکرو وات در هر سانتی‌متر پوست است.

 
 

این برچسب ۱۰ تا ۱۲ ساعت استفاده می‌شود و محققان امیدوارند در آینده بتوان دستگاه‌های دیگری را نیز با این روش شارژ کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *