جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
به رای قضایی عمل نشود احترامی باقی نمی‌ماند

انتقاد دبیر فدراسیون فو‌تبا‌ل از کی‌روش

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 441775
دبیر کل فدراسیون فو‌تبا‌ل می‌گوید بهترین کاری که می‌توان کرد اینکه صادقانه در جهت انجام مسوولیت‌ها فعالیت کنیم. او هم‌چنین بدون اشاره به نام کی‌روش از اظهارت اخیرش انتقاد کرد و گفت که می‌توانیم بهتر صحبت کنیم.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا،  علیرضا اسدی در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه) در فدراسیون فو‌تبا‌ل برگزار شده است، اظها‌ر کرد: بهترین کاری که می‌توان کرد اینکه صادقانه در جهت انجام مسوولیت‌ها فعالیت کنیم.

اسدی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که در شش ماهه گذشته چه حمایتی از تیم ‌ملی انجام داده‌اید و نیز این که ناگفته‌هایی درباره سرمربی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل داشتید که هنوز هم در ارتباط با آن سکوت کرده‌اید، اظها‌ر کرد: باید فضا را به سمتی ببریم که نگاه‌ها سازنده باشد. من ابایی در پاسخ به چنین سوالهایی ندارم، اما با توجه به این که تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل کشورمان در آستانه بازی‌های خود قرار دارد این سوال‌ها کمکی به ما نمی‌کند.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: البته باید بدانیم که در حوزه اداری روادید و برخی کارهای دیگر، کارهایی برای موفقیت تیم ‌ملی انجام داده‌ایم.

دبیر کل فدراسیون فو‌تبا‌ل در پاسخ به این سوال که در هفته‌های گذشته بحثی درباره اساسنامه سازمان لیگ به وجود آمده بود شما عضو مجموعه سازمان لیگ هستید و می‌دانید که انتخابات این سازمان از سال گذشته به تعویق افتاده است. در حال‌ حاضر ۹ عضو از پانزده عضو مجمع سازمان لیگ غیر قانونی هستند، آیا در این خصوص جلسه‌ای را برگزار خواهید کرد، خاطر‌ نشان کرد: در هیات رییسه قبلی این موضوع مطرح شد و قرار شد مجمع برگزار شود و دوستانی که زمان حضورشان به اتمام رسیده است از مجمع خارج شوند و جایگزین‌شان در مجمع حاضر شوند. دعوت‌نامه‌ها صادر شده است و روز هجدهم شهریور ماه در آکادمی فو‌تبا‌ل برگزار می‌شود.

اسدی در ادامه درباره میزبانی کشورهای مانند عراق و افغانستان در مقدماتی جا‌م جها‌نی روسیه در ایران و انتقاد از برگزاری دیدار افغانستان و ژاپن در ورزشگاه آزادی و عراق و چین تایپه در ورزشگاه دستگردی و مشکل برق رسانی این ورزشگاه نیز، توضیح داد: آقای کفاشیان ترجیح داد که ایران میزبان این بازی‌ها باشد و AFC استادیوم‌های ما را همچون آزادی و استادیوم پاس قوامین را قبول دارد. مشکلی که هست بحث صندلی‌ها در ورزشگاه آزادی در طبقه دوم فاقد صندلی است، ولی این موضوع در AFC تایید شده است. برای در دیدار تیم ملی امید ایران و تیم ‌ملی افغانستان جلسه‌ای برگزار کردیم تا جمعیت حاضر در ورزشگاه را کنترل کنیم تا برای حضور در ورزشگاه مشکلی نداشته باشیم.

دبیر کل فدراسیون فو‌تبا‌ل در ادامه با اشاره به وضعیت نور ورزشگاه دستگردی نیز، خاطر‌ نشان کرد: قطع شدن نور در مرتبطه آخر مربوط به استادیوم نبوده و نور این ورزشگاه نیز مورد تایید AFC قرار گرفته است.

اسدی همچنین در پاسخ به این سوال که به شخصه به مربیان ایرانی اعتقاد دارد یا مربیان خارجی و نیز این که با رفتن اوکتاویو به نظر می‌رسد که خسوس نیز کارش را با تیم ‌ملی پایان دهد، توضیح داد: من معتقدم در عین این که باید به مربی خارجی احترام بگذاریم باید قدر مربی ایرانی را نیز بدانیم و این در حالی است که در کمیته‌ فنی در حوزه‌های مختلفی صحبت می‌شود. از بحث اسکان، مباحث آموزشی، رفت و آمدها و مباحث تربیتی و ... در این موارد نظرات مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر کل فدراسیون فو‌تبا‌ل همچنین با بیان این که شخصا به مربی ایرانی اعتقاد دارم، عنوان کرد: شخصا به مربی ایرانی اعتقاد دارم، هر چند باید در حوزه نهادینه کردن دانش فنی و بالا بردن تجربیات و نیز بومی کردن دانش مربیان ایرانی فعالیت کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که وجود فساد در فو‌تبا‌ل را تایید یا رد می‌کند، اظها‌رکرد: برای تایید یا ردکردن آن باید اسناد آن وجود داشته باشد. کمیسیون اصل "۹۰" در حال رسیدگی به این موضوع است و فکر می‌کنم برای ارائه در صحنه مجلس شورای اسلامی آماده شده است. ما نباید عجولانه وارد تصمیم گیری شویم. باید تحقیقات تکمیلی انجام شود و اختلاف نگاهی که وجود دارد مربوط به قضاوت‌هایی است که از قبل انجام می‌شود. به صلاح نیست که در این رابطه قضاوت کنیم. باید بگذاریم نظارت و بازرسی صورت بگیرد و نتیجه‌ کار پس از آن اعلام شود.

اسدی در ادامه درباره فساد در فو‌تبا‌ل و این که امکان دارد با این جریان‌ها نگاه به فو‌تبا‌ل منفی شود، گفت: فساد در فو‌تبا‌ل در حوزه‌های مختلف را باید به صورت نظری تبیین کنیم. فساد در حوزه اقتصادی، در حوزه رفتاری، در حوزه ساختاری و در حوزه نیروی انسانی. تمامی این حوزه‌ها ابعاد خاص خودش را دارد و باید دقیق بررسی شوند. آنچه از کعبه بالاتر است، انسانیت است. ساختارهایی هستند که این موضوع را بررسی می‌کنند و جزو وظایف‌شان هست. رسانه‌ها هم به جای پر رنگ کردن چنین چیزهایی باید با اسناد و مستندات حرف بزنند تا فضا از این التهاب خارج شود. رسانه‌های نوشتاری و دیداری تاثیر بسیار زیادی بر روی چنین هجمه‌هایی دارد. به نظرم گاهی اوقات رسانه‌ها هم به جای این که به کاهش این موضوع کمک کنند،‌ بلکه در افزایش آن همراهی می‌کنند. کسی که به منافع ملی فکر می‌کند چنین کاری را انجام نمی‌دهد.

دبیر کل فدراسیون فو‌تبا‌ل در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که با گذشت پنج هفته‌ از لیگ برتر فو‌تبا‌ل، هجمه زیادی علیه داوران به وجود آمده است و مربیان و مدیران معتقد هستند که مشکلات داوری نسبت به گذشته افزایش یافته است، با توجه به این که این دپارتمان زیر نظر شما فعالیت می‌کند راهکاری برای این موضوع اندیشیده‌اید، ا‌ضافه‌ کرد‌: این که می‌گویید مشکلات داوری نسبت به گذشته زیاد شده است را واقعا نمی‌فهمم. از چه نظری مشکلات افزایش یافته است؟ هر موقع می‌خواهید مطلبی را به کسی بفهمانید باید با ادب صحبت کنید. مثلا در پنج هفته‌ لیگ سال گذشته پنا‌لتی‌ها ۴۰ عدد بود و در پنج هفته‌ لیگ امسال به ۴۸ عدد افزایش یافته است، آیا این مشکلات داوری است؟ بر چه اساسی می‌گویید که مشکلات زیاد شده است؟

دبیر کل فدراسیون فو‌تبا‌ل ا‌دا‌مه‌ داد: وقتی به رای قضایی عمل نشود دیگر احترامی باقی نمی‌ماند. وقتی که در باشگاه‌ها علاوه بر تقاضا بازیکن و مربی وارد می‌شود، در نتیجه‌ بدهی انباشته به وجود می‌آید. بدهی انباشته مهم‌تر‌ین عامل برای وجود فساد است. برای این که بتوانیم فدراسیون را با سرعت به سمت پیشرفت حرکت دهیم، باید این عامل را رعایت کنیم. برخی‌ها می‌گویند که لیگ را تعطیل کنید تا مشکلات حل شود اما معتقدم که باید در حرکت مشکلات را حل کرد.

اسدی در ادامه گفت: رکن قضایی و داوری دو رکن مهم هستند و باید احترام‌شان حفظ شود وگرنه رکن قضایی از انگیزه می افتد و احترامی باقی نمی ماند. ضمانتی باقی نمی‌ماند که آرای بعدی اجرایی شود.

او در مورد رای راه آهن نیز گفت: از ارکان اجرایی بپرسید که چرا این رای را اجرا نکردند. ما انشاء و امضاء می‌کنیم و در ۱۵ دقیقه این کار را می‌کنیم.

دبیر کل فدراسیون فو‌تبا‌ل هم‌چنین در واکنش به اظهار نظر محمود اسلامیان، نایب رییس اول فدراسیون فو‌تبا‌ل مبنی بر این که اسدی را وزارت ورزش و جوانان انتخاب کرده است ، اما در مساله داوری که زیر نظر اسدی فعالیت می‌کنند هوای او را ندارند، ا‌ضافه‌ کرد‌: نیازی نداریم که کسی هوای ما را داشته باشد. تعجبم بر این است که اعضا علیه یکدیگر صحبت می‌کنند. هیات رییسه که نباید علیه دیگر ارکان صحبت کند. در بیان این موضوع اشتباهی رخ داده و نمی دانم از سوی شما خبرنگاران بوده یا از سوی اسلامیان اما این کمیته‌ها زیر نظر دبیر کل فعالیت نمی‌کنند. بهترین تعریف در این موضوع را AFC ارائه می‌دهد که کمیته‌ها فقط کار مشاوره و بر‌نامه‌ریزی دارند. یعنی آنها در اجرا وارد نمی‌شوند. اما دپارتمان‌ها زیر نظر ما فعالیت می‌کنند و به این صورت نیست که در کار آنها دخالتی کنیم. برای مثال در دپارتمان جوانان از آنها در مورد ترکیب تیم ‌ملی و بازیکنانی که دعوت شده‌اند یا دعوت نشده‌اند نمی پرسیم ،‌ بلکه در مورد شاخص‌های آنها را ارزیابی می‌کنیم و اگر اشتباهی رخ داده باشد تصمیم گیری می‌کنیم.

اسدی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که در حال‌ حاضر به نظر می‌رسد تقابلی میان تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان و امید به وجود آمده و مسئولان تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان معتقد هستند که خدمات در اختیار تیم ‌ملی امید قرار نمی‌گیرد و آنها حتی نمی‌توانند از بازیکنان سرباز خود استفاده کنند و کا‌ر‌لوس کی‌روش در آخرین اظهار نظر خود می‌گوید به مانند شخصی در کویر هستیم که راهزنان ما را می‌زنند، گفت: متاسفم که در یک تیم از هر زاویه اعضا نسبت به هم موضع می‌گیرند. مگر تیم‌های بز‌ر‌گسالان، امید و جوانان با هم فرق دارند؟ وقتی نام تیم ‌ملی را بیان می‌کنیم یعنی برای مملکت ماست. برخوردها در حوزه شخصی است و نه در حوزه ساختاری. به جای این که میزی را بگذارند و دور آن مشکلات را حل کنند در رسانه‌ها علیه یکدیگر صحبت می‌کنند و این موضوع در کشور ما مرسوم شده است. به نظرم بهترین راه این است که مشکلاتشان را در جلسه‌ای با یکدیگر حل کنند.

دبیر کل فدراسیون فو‌تبا‌ل ا‌ضافه‌ کرد‌: از نظر ما کسی با دیگری فرق نمی‌کند. در یک خانواده‌ شأن پسر بزرگ و پسر کوچک باید حفظ شود. البته به پسر بزرگ به دلیل وظایف و مسئولیت‌های بیشتری که دارد بیشتر احترام گذاشته می‌شود . مقایسه‌ها از نگاه مسئولان دو تیم است و قضاوت هم می‌کنند. اگر این اختلافات از بین نرود دودش به چشم تیم ‌ملی و مردم می‌رود. واقعا مفهوم راهزن در کویر را نمی‌فهمم. ما کشوری فرهنگی و بزرگی هستیم و می‌توانیم بهتر صحبت کنیم. از نظر ما هر تیمی که مسابقات مهمتری داشته باشد در ارجحیت قرار دارد و نیازمند حمایت‌های بیشتری است. نزدیک عید همین اتفاق افتاد و تیم ‌ملی امید به دلیل حساسیت نیازمند حمایت بیشتری بود اما رفتارها چگونه بود؟ با مقاومت برخی از اتفاقات رخ افتاد. این اتفاقات به نفع ما نیست و بهتر است با صمیمیت و از صمیم قلب با یکدیگر صحبت کنیم و در قالب قانون صحبت کنیم. نصحیت من به خودم این است که فضا را تلطیف کنیم و رفتارمان در حوزه قانون صورت بگیرد. واقعا متاسفم که مدیر تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان علیه رییس فدراسیون صحبت می‌کند و این درست نیست. باید احترام یکدیگر را حفظ کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال هم‌چنین در این خصوص که گفته می‌شود انتخاب رییس دپارتمان داوری توسط دبیر کل فدراسیون فو‌تبا‌ل فراقانونی بوده، اظها‌رکرد: بر اساس ماده ۶۰ اساسنامه انتخاب رییس دپارتمان با دبیرکل است. پس این انتخاب فرا قانونی نبوده است،‌ بلکه افرادی که این صحبت‌ها را مطرح کرده‌اند فرا قانونی حرف زده‌اند. در اساسنامه نیز اصلا صحبتی از کمیته‌ها نشده است.

اسدی همچنین در ارتباط با این که او گزینه وزارت ورزش و جوانان در فدراسیون فو‌تبا‌ل است، خاطر‌ نشان کرد: من از وزیر ورزش و جوانان تشکر می‌کنم که من را برای دو سمت انتخاب کرده‌اند. اما سوال من این است که آیا فقط من را انتخاب کرده‌اند؟ آیا گزینه‌های دیگری در فدراسیون فو‌تبا‌ل رد یا قبول نشد؟ یک نفر هست که بازیکن تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل بوده پزشک بوده و در دو وزارتخانه مدیر کل بوده است و نیز در تیم ‌ملی امید مدیر تیم ‌ملی امید بوده است. حداقل از ۹۰ درصد کسانی است که در حوزه فو‌تبا‌ل قرار دارند شاخص بالاتری دارد. ببخشید ۱۵ تا رییس فدراسیون با دستور مستقیم وزیر ورزش و جوانان انتخاب شده‌اند چرا کسی به این موضوع ایرادی وارد نمی‌کند؟ شاید مشکل از تعامل بوده و شاید این مشکل از جایی دیگری است.

وی ادامه داد: این اتفاق ناشی از عدم درک متقابل ما از یکدیگر است. وزارتخانه هرگز در ارکان فدراسیون دخالت نکرده است. ما باید ارتباطی متقابل همراه با ادب داشته باشیم. آنچه که در فدراسیون فو‌تبا‌ل رعایت نمی‌شود. هر کسی که در هر پستی قرار دارد و با هر عنوانی صحبت می‌کند. آیا از من تاکنون مصاحبه‌ای علیه کفاشیان دیده‌اید. متاسفانه بسیاری از افراد در هیات رییسه درباره ارکان فدراسیون صحبت می‌کنند. ورزش باید در راستای اخلاق باشد مگر این که افراد به دنبال چیز دیگری باشند. در بحث اخلاق، ادب و احترام جایگاه ویژه‌ای دارد. چه کسی از پیشکسوتان از حال و روزشان خبر دارد؟ روزی مردم حاضر بودند برای یک عکس با بزرگان فو‌تبا‌ل ایران عکس بندازند و منتظر بمانند اما حالا این بازیکنان کجا هستند؟ پیشکسوتان شناسنامه فو‌تبا‌ل ما هستند. در حوزه داوری هم این گونه است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پایان همچنین درباره احتمال حضور وحید شمسایی در تیم ملی فوتسال و تیم تاسیسات دریایی گفت: اجازه نمی‌دهیم شمسایی همزمان هم در تیم فوتسال تاسیسات بماند هم تیم ملی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
سلام.
یک نفر به وزارت ورزش بگوید در این مدت کوتاه فعالیتتان کاری کردید که از ورزش و ورزشی بیزار شدیم فوتبال که جای خود دارد...فوتبال وتیم ملی و لیگ برتر و پرسپولیس و استقلال را به قهقرا برده اید و خودتان هم مصاحبه پشت مصاحبه له وعلیه این وآن میکنید.یک روز میگویید کیروش خوب است وبه فوتبال ملی کمک کرده و یک روز دیگر کس دیگری از مجموعه مطبوعتان مصاحبه میکند که مربیان خارجی کمکی به فوتبال ملی نمیکنند ودرد فوتبال را مربیان داخلی می دانند!مربی داخلی هم که نیامده همه چیز را آورار میکنید بر سرش!!
یک روز حرف از خصوصی سازی سرخابی ها میزنید و هشت خان که هیچ،هشتاد خان را برای واگذاری سرخابی ها قرار می دهید و بعد از چند دور مزایده های ناموفق!خروجی اش می شود مصوبه هیئت دولت مبنی بر عدم خصوصی سازی که خلاف مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی است!
برای انتخاب هیئت مدیره ها هم که قصه ی هزارو یک شب می سرایید و نتیجه هم میشود تضعیف سرخابی ها!
اضافه کنید به این ها دخالت در تمام فدراسیون ها از جودو گرفته تا....
هیهات از این تدبیرهای بی تدبیر!
آقایان اینها همه توهین به جامعه ورزش است والبته توهین به مردم شریف ایران!