پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۱۶

واکنش ظریف به تهدید نظامی جان کری علیه ایران

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 410571
وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این سوالی که جان کری گفته است راه دیپلماسی را برای جلوگیری از اقدام نظامی ضد ایران آزمایش می‌کنیم، گفت: این گونه صحبت‌ها فقط اعلام مواضعی است که به راه‌حل کمکی نمی‌کند.
واکنش ظریف به تهدید نظامی جان کری علیه ایران
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: بدون شک تنها انتخاب دنیا برای راه حل هسته‌ای ایران، مذاکره است و غیر از این راه هیچ انتخابی وجود ندارد.

ظریف افزود: با توجه به اینکه با حضور تیم‌های عالیرتبه فنی دو کشور در دور قبلی مذاکرات توانستیم بخشی از موضوعات را یا روشن‌تر و یا راه حل‌هایی برای برخی موضوعات پیدا کنیم، این دوره هم فرصتی خواهد بود تا درباره باقیمانده مسائل فنی صحبت کنیم.

وی گفت: این دوره از مذاکرات هسته‌ای فرصت مناسبی است تا دو وزیر درباره موضوعات سیاسی به ویژه نحوه رفع فوری تحریم‌ها گفت‌وگو کنند.

ظریف ادامه داد: امیدواریم در این مذاکرات بتوانیم گام‌های اساسی برداریم.

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که جان کری گفته است راه دیپلماسی را برای جلوگیری از اقدام نظامی ضد ایران آزمایش می‌کنیم گفت: این گونه صحبت‌ها فقط اعلام مواضعی است که به راه حل کمکی نمی‌کند.

وی گفت: با جدیت مردم در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و مقاومت آنان این اجازه را داریم از رهبری و مردم که درباره موضوعی حساس گفت‌وگو کنیم.

ظریف افزود: در این باره به کشور ما ظلم شده زیرا اتهامات ناروایی به ایران زده شده است و ما به همین علت مذاکره می‌کنیم.

وی گفت: این‌گونه اظهارات اراده مردم ما را قوی‌تر و مصمم‌تر خواهد کرد تا حقوق خود را پیگیری کند.

دور جدید مذاکرات هسته ای با حضور وزرای خارجه ایران و امریکا ، معاونان و کارشناسان دو کشور باحضور هلگا اشمیت معاون سیاست خارجه اتحادیه اروپا از عصر روز دوشنبه آغاز شد.

در این مذاکرات رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان ، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهور و وزیر انرژی امریکا حضور دارند.

قرار است روز پنجشنبه نشستی میان ایران و پنج بعلاوه یک در سطح مدیران سیاسی برگزار شود.

این دور از مذاکرات در شهر مونترو نود کیلومتری شرق ژنو در حال برگزاری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجیداعتمادی
با گرگ صفتان امریکائی باید با ادبیات خودشان سخن گفت یعنی در جلسات دیپلماتیک که نوعی قلاده برگردن کری و غیر کری است یک جور باید مذاکره کرد ولی درخارج جلسات در برابر هر بی ادبی آنان با شدت برخورد شودو یادمان باشد جمله آن پیر سفر کرده را که فرمودند امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
ملت ایران این همه اوضاع بداقتصادی راتحمل میکنندتاآقای ظریف برایشان کاری بکند.اگرمیدونیدمذاکرات بی فایده است به فکرتولیدداخلی باشید.
یادمان نرود داستان زیبای گنجشک و روباه را :
روباهی هر روز پای درخت می آمد و گنجشک را تهدید می کرد که اگر یکی از جوجه هایت را پایین نیندازی با این " اره " درخت را قطع می کنم و گنجشک زود باور برای جلوگیری از این خطر یکی از جوجه ها را می داد تا از خطر بزرگ!؟ جلوگیری کرده باشد...!
...تا اینکه کلاغی به گنجشک خبر داد چه می کنی؟ اره ای که در دست اوست اصلا " دندانه ای " برای بریدن ندارد و روباه با این حیله هر روز از تو امتیاز ! ...می گیرد.........
مجید سرابی
United States
... یکم زود نیست برای موضع گیری آنهم فقط در جواب خبرنگار .
جناب آقای لبخند می گذاشتی یه دو سال دیگه موضع می گرفتی !!!!!
علی
Romania
اگر این انرژی و زمانی را که آقایان برای این مذاکرات بیهوده صرف میکنند به بحث اقتصاد مقاومتی می پرداختند الان وضعیت به مراتب بهتری داشتیم .آقایان به خدا ته این مذاکرات هیچی نیست...چرا خودتون رو ملعبه دست زورگو ها میکنید؟؟؟
میثمی
Iran, Islamic Republic of
چرا می گوئید 5+1 بگوئید کدخدا ! چون آقایان فقط با کدخدا مذاکره می کنند و از 5 تای دیگر کمتر خبری از مذاکره میشنویم ! آیا بهتر نیست بیشتر با آن 5 تای دیگر مذاکره کنیم و نظر آنان را جلب نمائیم ؟ چون آنها که توجیه شوند بهتر زبان کدخدا را می فهمند تا ما ! لطفا این مطلب را به آقایان منعکس فرمائید .
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
این است نتیجه دیپلماسی خنده های ظریفانه جناب آقای وزیر محترم
ناشناس
مرگ برآمريكا مرگ براسرائيل
Iran, Islamic Republic of
برای ما همین بس، که دولت متوجه شود.
حسین
ظریف روزی خواهد فهمید که با این بی منطقان عالم که فقط به زورشان متکی هستند نباید نرمش میکرده . باید قاطعانه پاسخ کری را بدهد که ملت ایران با با صلابت در مقابل هر متجاوزی پاسخ دندان شکن خواهد داد.درود خدا بر امام راحل که فرمود باید چنگ و دندان ابر قدرت ها و خصوصا امریکا را شکست و لزوما یکی از دو راه را انتخاب نمود یا شهادت یا پیروزی که هردو آنها در مکتب ما پیروزی است
کاظم
مذاکره با قلدر ظريف نمى خواهد....
توفیقی از قزوین
از ظریف که انتظاری نبوده و نیست تقاضا دارم از سپاه قدرتمند که ماکت یک ناو هواپیمابر دیگری را با موشکهای جدید خود به قعر دریا بفرستد تا مقامات امریکا دوباره خفه خوان شوند
صفت گرگ درنگی است با گرگ بره بودن ظلم به ملت ایران است با گرگ باید باتبر برخورد کرد نه لبخند!
چه اقتداری از لبان مبارکه جناب ظریف میباره
ب نظر من تهدید نظامیو بدون ربط دادن به مذاکرات پاسخ بدن،بابا وقتی میگه مذاکره نباشه حمله میکنیم محکم بگو. حمله به ایران مثه فشار دادن دکمه انفجار عامل انتحاریه
همه چی رو ب مذاکرات گره نزنین این تن بمیره
آخه چقدر می خوایید جلوی این آمریکایی های بی چیز ببخشید به قول خودشون کدخدا!!!!!کوتاه بیاید یکم اقتدار نشون بدید و جدی باشید نه همش لبخند بزنید
يار كد خدا !!؟؟
چقدر ! ! شجاعت ؟! و چه واكنش دليرانه ااااى
كى ميره اين همه راه ؟؟؟؟؟؟؟