جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

آشنایی با جامع‌ترین سند اثبات مهدویت

چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 430975
مولف کتاب خطبه فدک حضرت زهرا (س) گفت: کتاب منتخب الاثر آیت‌الله صافی جامع‌ترین سند در اثبات مهدویت است که برای هر روایت از ده‌ها سند بهره گرفته است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از روابط عمومی انتشارات آیت‌الله صافی‌گلپایگانی خبر داد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی شریعتمداری در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، با اشاره به شخصیت علمی آیت‌الله صافی‌گلپایگانی اظهار کرد: وی از معدود کسانی است که دوران آیت‌الله بروجردی را درک کرده و مورد توجه آن فقیه فقید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله صافی‌گلپایگانی مجتهدی متقی است، تصریح کرد: این مرجع تقلید با تیزبینی در امور فقهی نظر داشته و قلم خود را صرف اهل بیت عصمت و طهارت کرده است تا جایی که شمار فراوانی از آثار وی به حضرت مهدی (عج) اختصاص دارد.

مولف کتاب خطبه فدک حضرت زهرا (س) با اشاره به مهمترین اثری که از این مرجع تقلید در دسترس قرار دارد، بیان کرد: کتاب منتخب الاثر مهمترین اثری است که از این مرجع تقلید در دسترس بوده و به تازگی به زبان فارسی منتشر شده است.

وی منتخب الاثر را کتابی بی‌نظیر در زمینه مهدویت دانست و گفت: این کتاب با معرفت و درایت خاص این عالم برجسته نسبت به حضرت ولی عصر (عج) نوشته شده است.

شریعتمداری با اشاره به اقدام شایسته انتشارات آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در ارتباط با ترجمه این اثر بدیع و ماندگار، تصریح کرد: این کتاب ارزشمند یکی از منابعی است که سخنوران و مبلغان باید از آن استفاده کنند.

این مدرس خارج فقه و اصول حوزه ادامه داد: هرکسی بخواهد معرفت امام زمان (عج) را درک کند باید از کتاب منتخب‌الاثر بهره بگیرد زیرا که این کتاب با استفاده از منابع قابل اطمینان تالیف شده و تنها گردآوری محض روایات مهدوی نیست.

وی با تاکید بر اینکه منتخب الاثر یک سند محکم دینی است اضافه کرد: آیت‌الله صافی‌گلپایگانی برای هر روایت که در این اثر ارزشمند آورده با بیشتر از ۱۰ سند علمی حقیقی بودن آن را اثبات کرده است

شریعتمداری بیان کرد: مسئولان فرهنگی کشور و وعاظ نسبت به معرفی کتاب منتخب الاثر این مرجع تقلید اقدام کنند تا شاهد برطرف شدن شبهات مهدویت در جامعه باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Romania
واقعا که ...متن با تیتر نمیخورد.متن تمجیداست