جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نشان درجه یک عدالت براي آیت الله گیلانی

هیئت وزیران برای قدردانی و تجلیل از تلاشها، خدمات و سوابق درخشان و موثر آیت الله محمد محمدی گیلانی در امر قضا و دفاع از حق و عدالت، با پیشنهاد
دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۰۶
کد مطلب: 50687
به گزارش مهر، هیئت وزیران در جلسه نهم فروردین 1388 با پیشنهاد وزیر دادگستری در خصوص اعطای نشان درجه یک عدالت به آیت الله محمدی گیلانی که به تایید کمیسیون اعطای نشانهای دولتی و موافقت رئیس جمهور رسیده بود ، موافقت کرد.
بر اساس ماده 10 آیین نامه اعطای نشان های دولتی، ﻧﺸﺎﻥ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺑﻪﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﻋﻄﺎ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﻛﻪ به دلیل ﻛﻮﺷﺶ ﺩﺭ ﺗﺪﻭﻳﻦﻋﻠﻤﻲ ﻭ ﻓﻨﻲ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ، ساﺑﻘﺔ ﺩﺭﺧﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻣﺮ ﻗﻀﺎ ﻳﺎ ﺗﻘﻨﻴﻦ و ﺩﻓﺎﻉ ﺍﺯ ﺣﻖ ﻭ ﻋﺪﻝ ﻭ ﺍﺣﻘﺎﻕ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﺮﺩﻡ و ﻛﺸﻒ ﻭ ﺗﻌﻘﻴﺐﺟﺮﺍﻳﻢ، ﺩﺭ ﺍﺟـﺮﺍﻱ ﺍﺣﻜﺎﻡ ﻭ ﺣﺪﻭﺩ ﺍﻟﻬﻲ ﻭ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﻱﺣﻖ ﻭ ﻋﺪﻝ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺳﻬﻢ ﻣـﺆﺛﺮ ﺩﺍﺷـﺘﻪﺍﻧـﺪ ﻭ ﻳـﺎ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﻗﻀﺎﻳﻲ ﻭ ﺗﻘﻨﻴﻨﻲ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
آیت الله محمد محمدی گیلانی در سال 1307 در شهر رودسر گیلان متولد شد . وی مدرس فقه و اصول فلسفه در سطح عالی در حوزه علمیه قم، عضو و رئیس دادگاههای انقلاب اسلامی مرکز قوه قضائیه، عضو و دبیر شورای نگهبان قانون اساسی (73-1362)، رئیس دیوان عالی کشور (83-1373) ، مشاور عالی رئیس قوه قضائیه ، نماینده حضرت امام (ره) در دانشگاه‌ها و رئیس شورای مرکزی نمایندگان حضرت امام (ره) در دانشگاه‌ها بوده است.
از جمله سوابق آیت الله محمد محمدی گیلانی به شرکت در مبارزات سیاسی با رژیم گذشته از سال 1341 در پیروی از حضرت امام (ره) ، ارشاد و هدایت مردم از طریق سخنرانی در شهرهای مختلف و تبیین مواضع سیاسی حضرت امام (ره)، تدریس فقه، اصول، تفسیر و فلسفه در سطح عالی در حوزه علمیه قم ، عضویت و ریاست در هیئت سه نفره عفو حضرت امام (ره) جهت رسیدگی به وضع زندانیان و برخوردار نمودن زندانیان متنبه شده از رأفت و رحمت اسلامی ، نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در چهار دوره، تالیف بیش از ده جلد کتاب در زمینه‌های اخلاقی، اعتقادی و مسائل حوزوی و راهنمایی قضات دادگاههای انقلاب اسلامی در امر قضا و اجرای عدالت می توان اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *