جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

برخی بدنبال سهم‌خواهی از کمیته هستند

شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 175078
دبیر جبهه اصولگرایان منتقد از عدم قطعیت درمعرفی نماینده از سوی لاریجانی ، قالیباف و رضائی به کمیته سه نفره خبر داد.

حسین کنعانی مقدم در گفت وگو با پانا ، به تحلیل آخرین تحولات روند وحدت اصولگرایی پرداخت.
متن این گفت وگو در ادامه می آید:
*** آخرین اخبار از رایزنی های صورت گرفته با طیف اصولگرایان منتقد برای حضوردر کیمته اصولگرایی چیست؟
پس از دیدار آقای محسن رضائی با ایت الله مهدوی کنی و بحث هائی که در جامعیتن و جبهه پیروان خط امام و رهبری شده و رایزنی هایی که با آقایان لاریجانی، قالیباف و رضائی شده است، از این آقایان خواسته شده که نمایندگانی را برای حضور در کمیته معرفی کنند.
**** آیا نمایندگانی تاکنون معرفی شده است؟
تاکنون نماینده ای معرفی نشده است
**** پیشنهاد شما در این مورد چیست؟
پیشنهاد داده ایم که اگر خود این آقایان در مسائل کلی باهم تفام نکنند عمدتا نمایندگان جنبه ارتباطی و هماهنگی خواهند داشت و تصمیم گیری ها دچار وقفه خواهد شد و شورای سیاست گذاری در اصولگرایان موضوعی جدی است که باید تکلیف آن مشخص شود.
**** آیا نماینده ای که قرار است از طرف آقای رضایی معرفی شود، در ترکیب فعلی ۷+۸ تعریف می شود یا قرار است تعدا اعضای کمیته تغییر کند؟
بحثی که ما مطرح کرده ایم این است که اصل برای ما انقلاب است نه انتخابات و اگر اصولگرایان خود را امتدادی از انقلاب می دانند باید به فکر این باشند که در مسیر تداوم انقلاب و تحکیم مواضع نظام حرکت کنند نه فقط بحث انتخابات. ما بحث انتخابات را موضوعی چالشی و اختلاف آفرین می دانیم و همین ترکیبی که شکل گرفته است نشان از سهم خواهی برخی ها است . بنده اینگونه چینش نیروها را قبول ندارم و معتقدم که چنین ترکیبی فقط کارکرد انتخاباتی دارد و نه حرکت در مسیر منشور اصولگرائی.
**** بالاخره با رایزنی های که انجام شده امکان تغییر مدل وجود دارد یا خیر؟
این را باید تاکید کنم که خود آقایان رضائی و قالیباف و لاریجانی استقبالی از معرفی نماینده نداشته اند و این مسئله پیشنهادآقایان در کمیته بوده است و تاکید رضایی نیز بر اصل انقلاب است نه انتخابات .
**** یعنی این آقایان تاکنون نماینده ای معرفی نکرده اند ؟
تا آنجا که من اطلاع دارم تاکنون آقای لاریجانی فردی را معرفی نکرده است، آقای قالیباف نیز در حد هماهنگی و نه تصمیم گیری بوده است و معرفی نماینده از سوی آقای رضایی نیز هنوز قطعی نشده است و در مرحله مشورت می باشند .
*** بالاخره قرار است آقای رضایی نماینده معرفی کند؟
هنوز قطعی نشده در حال مشورت هستند. آنچه که برای ما مهم است هدف گروه ۱۵ نفره خواهد بود، اینکه بنا است فقط بحث انتخابات را دنبال کند و یا هدفش تحقق منشور اصولگرایی است.

*** به اعتقاد شما آقایان لاریجانی و قالیباف نماینده کدام بخش از جریان اصولگرا هستند که باید نماینده در کمیته اصولگرائی داشته باشند ؟
این افراد بیشتر به لحاظ جایگاه سیاسی و نه حقوقی خود در بین اصولگرایان مطرح هستند و به خاطر جایگاه سیاسیشون در انتخابات ورود پیدا می کنند.
**** یعنی به اعتقاد شما برای حضور در کمیته اصولگرائی نیازی به حضور در تشکلهای اصولگرا نیست ؟
تفکری پشت مجموعه ۱۵ نفره یا ۳ نفره وجود دارد که آنهایی که قدرت اجرایی و تاثیر گذاری در انتخابات را دارند در مجموعه خودشان حفظ کنند .مثلا آقای قالیباف به عنوان شهردار تهران می تواند در رای تهران اثر گزار باشد و یا مثلا در مورد لاریجانی بسیاری از نمایندگان استان ها با وی هماهنگ هستند.
*** به هر حال افرادی دیگری مثل آقایان عسگر اولادی یا باهنر هم ظرفیت جریان سازی پشت سر خود را دارند به نظر شما نیازی نیست که این افراد هم در کمیته نماینده داشته باشند؟
آنها کار سیاسی کردند توانائی سیاسی دارند و عضو احزاب و تشکل هایی مثل جبهه پیروان خط امام و رهبری هستند و می توانند از این طریق تاثیرگزار باشند، ولی اینها همه اصولگرایان نیستند و اصولگرایی را باید در خانواده بزرگ انقلاب تعریف کرد نه در احزاب و تشکل های سیاسی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *