چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 3 Jul 2024
 
۱
۲۷

تذكر به راديو جوان به جهت استفاده از ادبيات لمپن و رفتار زننده با غير همجنس

سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب: 163378
قبح‌شكني يكي از مجريان راديو جوان علي‌رغم تذكرهاي شوراي نظارت بر سازمان صداوسيما همچنان ادامه دارد.
به گزارش جهان به نقل از رجا، حسين مظفر رئيس شوراي نظارت بر سازمان صداوسيما، به‌تازگي مجددا در نامه‌اي به رئيس سازمان صداوسيما نسبت به اين مسئله تذكر داده است.

تذكر در مورد قبح‌شكني برخي مجريان در حالي است كه يكي از شرط هاي تعيين شده براي فعاليت آقاي ضرغامي در پنج‌ساله دوم فعاليت او، رعايت ضوابط شرعي اجرا و پرهيز از اينگونه رفتارها بوده و رهبر انقلاب بر اين موارد تأكيد ويژه داشته‌اند.

با اين حال، در نامه مظفر به ضرغامي، با يادآوري گزارش کارشناسان واحد نظارت صدا در مورد گفتار و رفتارهاي خارج از حدود و موازين شرعي و عرفي مجري زن برنامه "جوان ايراني سلام" كه مورد اعتراض اقشار متدين و بسياري از مخاطبين نيز واقع شده، در مورد مصاديق اين موارد خارج از حدود و موازين خاطرنشان كرده است:

«۱- استفاده از ادبيات لمپني و به دور از شان رسانه

- پراكنده گويي، ابراز نظر و پرداختن به موضوعات بي مورد

- استفاده مكرر از عبارات سبك و بي معني

۲- عدم رعايت ضوابط در اجراي مشترك با جنس مخالف

- شوخي هاي مكرر با مجريان و ميهمانان مرد

- استفاده از الفاظ مفرد در ارتباط با مخاطبين مرد

- استفاده از جيغ و فرياد و روي آوردن به رفتارهاي متعارض با هويت يك زن مسلمان و ايراني»


در ادامه اين نامه، موارد فوق مغایر با سیاست ها و ضوابط تولید، تامین و پخش بندهای زير تشخيص داده شده است.

"۲-۶-۱ رعايت اخلاق و ضوابط اسلامي در اجراي مشترک با جنس مخالف

۸-۶-۱ مجريان در برنامه‌ها بايد از گفتار غير متعارف جاهلانه و دون شأن رسانه، به خصوص در مواردي‌که با ميهمان غيرهمجنس باشند، پرهيز کنند.

۱۰-۶-۱ زياده گويي، پراکنده گويي، ناقص گويي، پيچيده گويي و تکراري گويي در برنامه‌هاي رسانه مجاز نيست، مي باشد."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آره به خدا تذکر بجاییه .....
Iran, Islamic Republic of
من این برنامه رو نمی دونم اما نوعا وقتی رادیو جوان رو گوش میدم امثال این رفتار و گفتار زیاد به گوش میرسه.
Iran, Islamic Republic of
80 درصد برنامه های صدا و سیما با روح انقلاب اسلامی در تعارض است و فقط 20 درصد آن سنخیتی با فرهنگ و دین مردم ایران اسلامی دارد که اکثرش در ساعات پرت سیما پخش می شود
Iran, Islamic Republic of
كجاي صدا و سيماي ما اسلامي است؟
Iran, Islamic Republic of
نمردیم ودیدیم کسی از این ادبیات لمپنی رادیو وبه قول ما چاله میدونی انتقاد کند...
Iran, Islamic Republic of
فاطمه صداقتی یکی از بهترین مجری های رادیوست
من تک تک برنامه های ایشان را هم در رادیو جوان و هم در رادیو پیام گوش میدم اصلا صحبتهای ایشان و برخوردهاش باعث صمیمیت بسیار زیاد میان مخاطب و رسانه می شه همین موضوع باعث می شه که خیلی ها از اقصی نقاط کشور گوشی رو دست بگیرن و برای طرح مشکلاتشون به این برنامه زنگ بزنن
چون صداقتی کاری کرده که مخاطبان برنامه اون رو مثل خواهر خودشون می بینند
ما این همه شبکه و برنامه رادیویی داریم ببینید از بین دهها برنامه آیا اون برنامه ها که به صورت عامیانه عمل می کنه مخاطب بیشتری نداره ؟ اصلا هرچیز سر جای خودش ! مخاطبان طرفدار ادبیات سنگین و فاخر رادیو گفتگو رو دارند ما جوانان از این چیزها خسته شدیم و رادیو جوان رو با ادبیات زردش بیشتر می پسندیم
Iran, Islamic Republic of
متاسفم براي آقاي ضرغامي و مديران مثلا ارزشي با اين نوع عملكرد ضعيفشان
Iran, Islamic Republic of
مطالبي از اين دست در صدا و سيما کم نيست . در برنامه راديو هفت در ايام تعطيلات عيد نوروز امسال دو مجري خوش تيپ آن در مورد آرزوهاشان صحبت مي کردند و اينکه مثلا يکيشان گفت آرزوي من داشتن يک خانه است و......گويي صحبت هاي شخصي و معمولي خود را آورده اند در رسانه ميزنند و بابتش پول هم ميگيرند .بدتر از همه اينکه يکي از آقايان هنرمند اين برنامه با خواندن ترانه " سحرا وقت دعا " که قبلا توسط خواننده زن طاغوتي خوانده شده بود بار ديگر ياد هنرمنداني از اين دست را گرامي داشتند!!!!!
ننگ باد بر کساني که متعهدين را از کار کنار گذاشته اند و اجازه حضور در عرصه توليد به آنها کمتر مي دهند!!!!!!!
این رفتار های زننده دربرنامه های تلوزیون مخصوصا شبکه دو زیاد دیده می شه و حتی شبکه سه این همه سبکی در رفتار خانم ها واقعا زشته حتی برخی مجریان چادری هم متاسفانه این رفتار درشون دیده می شه
Iran, Islamic Republic of
برادران بگذارید مردم کمی هم از قالب ها جدا شوند و برنامه هایی متفاوت ببینند و بشنوند. بعد میگین چرا کانال های ماهواره ای فارسی زبان اینتقدر طرفدار داره. آخه عزیز من نمیشه که مردم و اونطوری که عده ای فقط درست میدونند سرگرم کرد.
Iran, Islamic Republic of
در راديو تهران نيز اينگونه موارد شنيده ميشود!!!!
Iran, Islamic Republic of
مي خوام كه برنامه هاي متفاوت نبينن! يك زن به هر كار سبك و خارج از شأن يك مسلمان دست بزند تا مردم را جذب كند؟! همان بهتر كه صدا و سيما اسلامي باشد، هر كس هم غير اسلامي خواست ماهواره ببيند بهتر است.
Iran, Islamic Republic of
رادیو جوان موفقه.کمی سعه صدر داشته باشین
Iran, Islamic Republic of
بله این خانوم واقعا جلف و سبک هستن . من به شخصه برای ایشون متاسفم و بیشتر تاسفم برای شنوندگان حرفای مسخره ی ایشون است . تازه رادیو جوان یه آهنگی هم پخش میکنه که خواننده هی تاکید میکنه : "به همه ی جوون ها حال میدیم." واقعا اینطور حرف زدن کجای ادبیات غنی ایرانی ست!!!
از تمام برنامه رادیو جوان همین رو یاد گرفتی !!!!!!!وقتی ذهن آدم بیمار باشه معلومه که هنر هر کسی از جمله ایشان به نظر بیمارها دارای ایراده
Iran, Islamic Republic of
برادر من ،‌اين برنامه مخاطب خودشو داره. يه برنامه اي كه براي قشر جوان تهيه مي شه بايد يه كمي فرق داشته باشه با برنامه اي كه براي آدماي بالاي 50 سال درست مي شه. ياد مجري هاي برنامه كودك قديم مي افتم كه لحن و ادبياتشون فرقي با مجري اخبار ساعت 9 نداشت!؟ يه نفر كه تو راديو مي خواد شور و هيجان جووني رو منتقل كنه خوب بايد يه كم صداشو بالا پايين كنه!
اززماني كه راديو جوان راگوش ميكنم ديگراهنگهاي ضبط شده راگوش نمي دهم مخصوصا برنامه سلام صبح بخير وافرادمثل من زيادهستند .من ازاين برنامه تشكرمي كنم
Iran, Islamic Republic of
راديو جوان محل پرورش و صادرات گويندگاني شده كه مانند منافي سر از راديو ايران در مي آورند.
Iran, Islamic Republic of
فاطمه صداقتی یکی از بهترین مجری های رادیوست
مجری یک برنامه ی رادیویی باید به این شکل باشد.بیاییم دنبال مسائل خیلی مهم تر از این باشیم . . .
Iran, Islamic Republic of
از همه بدتر اینکه این تعاریف الکی و بها دادن بیش از حد به ایشون باعث شده شبکه های صدا و سیمای استانها هم از این خانم و امثال ایشون تقلید کنند.
یک کم هم نظارت روی شبکه های استانی رو بیشتر کنید.
Iran, Islamic Republic of
تذکر بسیار به جایی بود....
Iran, Islamic Republic of
فاطمه صداقتي معركه است.با اين تنگ نظري ها نميشه ماهواره هارو از تو خونه مردم جمع كرد
Iran, Islamic Republic of
بنده هر صبح باصداي گرم ايشان انرژي مضاعف ميگيرم واصلا" تا به حال متوجه رفتار غيراخلاقي ايشان نشده ام خواهشمندم با برنامه اي كه طرفدار زيادمردمي دارد با اين بندهاي اشاره كه به ايشان نمي چسبد برخورد نكنيد
Latvia
چند روز پیش به رادیو جوان گوش می کردم ؛ صحبت از این بود که اگر مرد ، زن دوم بگیرد ، حق طلاق با زن است . خانم مجری با حالتی خاص به آقای مجری می گوید تو چرا اخم کردی تو که هنوز یکیش رو هم نگرفتی.
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم برنامه جالب وخوبی است باید اول صبح یک چیزی به ادم انرژی مثبت انتقال بده دیگه .
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه استفاده از ادبیات لمپن ، استفاده بیش از حد معمول متعارف از افعال کوچه بازاری ، خودمانی برخرد کردن با جنس مخالف امروز شگرد برخی شبکه های صدا گردیده است به نحوی که استفاده از این ادبیات در برنامه های رادیو ایران باب شده است .
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای بعضیا متاسفم آدم بهتره اول یه نگاه به خودش بندازه چرا در مورد یک مسلمان بدگویی میکنید برای شاد کردن دل هموطنش و مسلمونای دیگه داره تلاش میکنه یه کم خوب باشید تورو خدا