جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اولین دیدار پوتین با معلم

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 393472
رییس‌جمهوری روسیه برای اولین بار از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه با ولید معلم دیدار کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا به نقل از الجزیره، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه برای اولین بار از زمان آغاز بحران سوریه با ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در تفرجگاه سوچی ملاقات کرد. در این دیدار پوتین و معلم بحران سوریه و طرح استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به دمشق را بررسی کردند که راجع به برقراری آتش‌بس در چندین نقطه از سوریه و امکان حمایت روسیه از نظام بشار اسد در مبارزه با تروریسم است. ولید معلم به خبرگزاری‌های رسمی روسیه اعلام کرد که دیدارش با پوتین بسیار سازنده بود.

یک مقام مسئول سوری که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت: پوتین به محض ورود معلم با وی دیدار کرد و این دیدار اهمیت زیادی داشت. همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار پوتین و معلم شرکت داشت. معلم که همچنین پست معاون نخست‌وزیر را بر عهده دارد در این دیدار به حمایت‌های روسیه از سوریه اشاره کرد. لاوروف نیز عنوان داشت: تلاش‌ها برای براندازی نظام سیاسی در سوریه به واسطه تروریست‌ها امری ردشدنی است. وی خاطرنشان کرد: مسکو و دمشق بر عدم اعمال زور برای حل بحران سوریه توافق نظر دارند.

وزیر خارجه روسیه بعد از دیدار با همتای سوری‌اش تاکید کرد: مسکو به حمایت‌ها از دمشق برای مبارزه با داعش ادامه خواهد داد. وی همچنین تصریح کرد: دو کشور طرح فرستاده سازمان ملل به سوریه را درباره توقف درگیری‌های در مناطقی از دمشق از جمله حلب تایید می‌کند و مسکو آماده مذاکرات سوری برای حل بحران است.

پیشتر مسئولان روس اعلام کرده بودند که مسکو قصد دارد پیشنهاد میزبانی برای مذاکرات صلح جدید میان نظام سوریه و گروه‌های مخالف را بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *