جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فرمايشات رهبري سينماي ايران را نجات داد

مجيد مجيدي مي‌گويد، اگر فرمايشات مقام معظم رهبري در باب مهندسي فرهنگي نبود شايد سينماي ايران تعطيل شده بود.
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 34397
به گزارش، نشست رسانه‌اي «آواز گنجشك‌ها» صبح امروز با حضور مجيد مجيدي، كمال تبريزي، مهران كاشاني و رضا درستكار در فرهنگسراي رسانه برگزار شد و ويژگي‌هاي «آواز گنجشك‌ها» براي حضور در مراسم اسكار مورد نقد و بررسي قرار گرفت.
بنا بر اين گزارش، كارگردان فيلم «آواز گنجشك‌ها» در نشست مطبوعاتي اين فيلم با انتقاد از مديريت فرهنگي گفت: به جاي اين كه بياييم فيلمسازان را متهم كنيم كه چه كاري را انجام داده‌ايم، اول بايد از مديريت فرهنگي پرسيد تاكنون چقدر براي سينما هزينه كرده‌اند كه از آن توقع بازدهي دارند.
در اين مراسم مجيد مجيدي كارگردان فيلم «آواز گنجشك‌ها» با انتقاد از مديريت كلان فرهنگي گفت: من معتقد هستم امروزه سينماي ايران به طور كامل تعطيل است و اگر فرمايشات مقام معظم رهبري در باب مهندسي فرهنگي نبود شايد خيلي زودتر از امروز سينماي ايران تعطيل شده بود.
وي ادامه داد: اين سقوط اخلاقي در اشكال مختلف جامعه ما را فراگرفته است به طوري كه از ابتداي انقلاب شعار توسعه طلبي سرداده شد اما در طي سي سال گذشته چه كاري را براي اين موضوع انجام داديم؟ به عنوان مثال تهران به عنوان پايتخت ايران نماد توسعه طلبي در ايران قلمداد شد اما در حال حاضر شهري مانند كرج كاملا چسبيده به تهران شده است و ديگر محله‌اي مثل نازي آباد جنوب شهر تهران قلمداد نمي‌شود.
اين كارگردان سينما اظهار داشت: مسئولان اگر كاري براي مردم مي‌كنند عين وظيفه آنهاست اما اگر كاري نمي‌كنند بايد يقه آنها را گرفت و پرسيد كه چرا براي مردم كاري انجام نمي‌دهيد؟  
وي تصريح كرد: حرف اصلي من اين است كه اگر قرار است كاري در كشور انجام شود متناسب با وضعيت فرهنگي و اجتماعي اتفاق بيفتد كه به سقوط جامعه منجر نشود. بحث مسائل انساني و هويتي را چگونه مي شود در كشور تغيير داد و به همين دليل با ندانم‌كاري‌ها داريم فرهنگ كشور را تخريب مي‌كنيم فقط با ساخت سريال‌هايي درباره فرشته و شيطان، مي‌خواهيم آن را جبران كنيم.
https://jahannews.com/vdcfemdm.w6dj1agiiw.html
jahannews.com/vdcfemdm.w6dj1agiiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *