جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نمایندگان مجلس قانون کار را اصلاح کردند

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 403777
نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه خروج از رکود اصلاحاتی را در قانون کار اعمال کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان، مواد دیگری از لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را بررسی کردندو ماده الحاقی ۱۶ به این لایحه را به تصویب رساندند.

براساس این مصوبه مجلس اصلاحاتی در قانون کار مصوب ۲۹ آبان ۱۳۶۹ صورت می‌گیرد.

طبق این مصوبه مجلس ماده(۷) قانون، دو تبصره به شرح زیر الحاق می‌شود:

تبصره ۳- قراردادها به صورت کتبی و در فرم مخصوصی است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چارچوب قوانین و مقررات تهیه می‌شود و در اختیار طرفین قرار می‌گیرد.

تبصره ۴- کارفرمایان موظفند به کارگران با قرارداد موقت به نسبت مدت کارکرد مزایای قانونی پایان کار به مأخذ هر سال یک‌ماه آخرین مزد پرداخت نمایند.

۲. بند ذیل به عنوان بند (ح) به متن ماده ۱۰ قانون الحاق ‌شود:

ح- شرایط و نحوه فسخ قرارداد (در مواردی که مدت تعیین نشده است)

۳. بند ذیل به عنوان بند(ز) به متن ماده ۲۱ قانون الحاق شود:

ز- فسخ قرارداد به نحوی که در متن قرارداد (منطبق با قانون کار) پیش‌بینی شده است.

۴. متن زیر به عنوان بند (ح) به ماده ۲۱ قانون الحاق می‌شود:

ح- به منظور جبران کاهش تولید ناشی از ساختار قدیمی، کارفرمایان می‌توانند بر مبنای نواوری‌ها و فناوری‌های جدید و افزایش قدرت رقابت‌پذیری تولید، اصلاح ساختار انجام دهند، در آن صورت وزارت کار مکلف است طبق قرارداد سه‌جانبه (تشکل کارگری کارگاه، کارفرما و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل) کارگران کارگاه را به مدت شش تا دوازده ماه تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دهد و بعد از اصلاح ساختار کارگران را به میزان ذکر شده در قرارداد سه‌جانبه به محل کار برگرداند و یا کارفرمایان می‌توانند مطابق مفاد ماده ۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل و نوسازی صنایع کشور و قانون بیمه بیکاری عمل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *