جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
عضو هیات مدیره بانک مسکن:

معوقات بانک مسکن زیر ۲ درصد است

پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 424873
عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان این‌که میزان معوقات بانکی ما کمتر از ۲ درصد است ، گفت: بیش از ۹۵ درصد پرتفوی تسهیلاتی بانک مسکن در حوزه مسکن بوده و مابقی در سایر بخش‌هاست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ابوالقاسم رحیمی انارکی در دیدار هیات مدیره بانک مسکن و مدیران شرکت کره ای khgc (شرکت دولتی تضمین‌کننده خانه‌سازی در کره‌جنوبی) اظهار کرد:‌هم‌اکنون بزرگترین پرتفوی تسهیلاتی کشور متعلق به بانک مسکن است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت اصلی بانک مسکن در حوزه مسکن و ساختمان است ؛ افزود: بیش از ۹۵ درصد پرتفوی تسهیلاتی بانک مسکن در حوزه مسکن بوده و مابقی در سایر بخش‌هاست.

وی با بیان این‌که قسمت عمده فعالیت این بانک در حوزه مسکن مربوط به اعطای تسهیلات خرید خانه و نیز اعطای تسهیلات برای تکمیل و احداث واحد مسکونی و همچنین تعمیرات است یادآور شد:بانک مسکن طی سال های گذشته یکی از بزرگترین طرح های ملی کشور را در حوزه مسکن به اجرا گذاشته است که در این خصوص بیش از ۳۵۰ر۲ واحد مسکونی طی ۵سال اخیر در بخش مسکن مهر پرداخت کرده است.

وی افزود:بانک مسکن از نظر مطالبات معوق نیز جزو بانک هایی است که کمترین میزان معوقات را دارد به طوری که در حوزه مسکن میزان معوقه های بانک مسکن زیر دو درصد است.

مدیرعامل شرکت khgc نیز طی سخنانی با تاکید بر تلاش مشترک برای حل مشکل مسکن گفت: باید بنیادی ترسیم کنیم که بر مبنای آن همکاری بیشتر و دوستی نزدیک تر دو ملت را به همراه داشته باشد.

وی درخصوص تاریخچه و فعالیت های این شرکت خاطر نشان ساخت:این شرکت از سال ۱۹۹۳، بازار پیش‌خرید و پیش‌فروش مسکن در کره‌جنوبی را تحت نظارت خود گرفته و برای هر دو طرف پیش‌خریدار و پیش‌فروشنده، مجموعه‌ای از ۲۷ نوع ضمانت‌نامه فنی، مالی، اعتباری و حقوقی صادر می‌کند که محتوای آنها در نهایت، «تمام مسوولیت‌های سازنده» را برای متقاضی و «کلیه تعهدات پولی متقاضی» را برای سازنده‌ و همچنین «تامین مالی پروژه» را برای دو طرف، تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه درکره جنوبی سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط شرکت‌های ساختمانی احداث می‌شود افزود:۷۰درصد ساخت‌وسازهای مسکونی در کره، از همان ابتدای تعریف پروژه، مستقیم وارد کانال پیش‌فروش می‌شود و با نظارت نماینده رسمی دولت، به متقاضیان مسکن عرضه می‌شود.

به گفته وی، طبق قوانین و مقررات رایج در این کشور، سرمایه‌گذاران بازار ساخت‌و‌ساز اگر بدون گواهینامه نماینده دولت بخواهند پیش‌فروش انجام دهند، از یکسو خود را از تسهیلات بانک‌ها و موسسات مالی محروم می‌کنند و از سوی دیگر در جذب حتی یک نفر پیش‌خریدار، ناکام می‌مانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *