پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۵
۵۵
سپاه پاسداران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

پس از مشخص شدن غیرعمدی بودن ورود شناورهای آمریکایی و عذرخواهی آنها، تفنگداران آزاد شدند

بیانیه ارتش آمریکا درباره آزادی ۱۰تفنگدار
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 467470
سپاه پاسداران پس از اخذ تعهد مبنی بر عدم تکرار اشتباهات، 10 تفنگدار آمریکایی بازداشت شده را رها کرد.
پس از مشخص شدن غیرعمدی بودن ورود شناورهای آمریکایی و عذرخواهی آنها، تفنگداران آزاد شدند
گروه سیاست جهان نيوز ـ  سپاه در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیر عمدی بودن ورود غیر قانونی و غیر مجاز شناورهای رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس، از رها سازی تفنگداران دستگیر شده امریکایی در آب‌های بین المللی خبر داد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: در پی ورود غیر قانونی و غیر مجاز دو فروند شناور رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و در حوالی جزیزه فارسی در عصر روز گذشته (سه‌شنبه مورخ ۹۴/۱۰/۲۲ ) این شناورها پس از تمکین اخطار شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه متوقف و سرنشینان آن که ۹ تفنگدار مرد و یک تفنگدار زن بودند، دستگیر شدند.

این اطلاعیه افزوده است: همانگونه که در اطلاعیه‌های قبلی تصریح شده بود در هنگام توقیف این دو شناور رزمی، ناوگروه هواپیمابر "ترومن" امریکا و ناوگروه هواپیمابر "شارل دو گل " فرانسه در آب‌های بین المللی منطقه حضور داشته‌اند و همزمان ناو گروه هواپیمابر امریکایی اقدام به تحرکات انفعالی و احساسی هوایی و دریایی نمود که با هوشمندی و مدیریت مقتدرانه نیروی دریایی سپاه کنترل و آرامش در منطقه تأمین شد.

در ادامه این اطلاعیه با بیان اینکه "در شناورهای امریکایی‌ سلاح‌های سبک و نیمه سنگین وجود داشته است" تصریح شده است: پس از انتقال و استقرار تفنگداران دستگیر شده در محل پایگاه نیروی دریایی سپاه، بررسی‌های لازم پیرامون چرایی و چگونگی ورود غیر قانونی آنان آغاز گردید و همزمان مقامات سیاسی امریکا در تماس‌های مکرر با مقامات سیاسی کشورمان با غیر عمدی خواندن اقدام شناورهای رزمی خود، آزادی تفنگداران امریکایی را در خواست کردند.

این اطلاعیه افزوده است: پس از بررسی‌های فنی و عملیاتی در تعامل با مراجع ذیصلاح سیاسی و امنیت ملی کشور و مشخص شدن سهوی و غیر عمدی بودن ورود شناورهای رزمی امریکا به آب‌های جمهوری اسلامی ایران و عذر خواهی آنها؛ تصمیم به رها سازی آنان گرفته شد.

این اطلاعیه با تأکید بر اینکه "امریکایی‌ها متعهد شدند که دچار اشتباهات مجدد نشوند" آورده است: تفنگداران دریایی دستگیر شده لحظاتی قبل با نظارت شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های بین المللی رها شدند.

در پایان این اطلاعیه تأکید شده است رزمندگان غیور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مانند گذشته در پهنای خلیج فارس و تنگه هرمز با اقتدار و صلابت از سیادت دریایی و مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهند کرد.

بیانیه ارتش آمریکا درباره آزادی ۱۰تفنگدار

پس از آزادی ۱۰ تفنگدار آمریکایی، ارتش این کشور بیانیه ای درباره این اتفاق و وضعیت این نظامیان منتشر کرد.

۱۰ ملوان آمریکایی پس از خارج شدن از ایران، سالم تحت نظارت آمریکا قرار گرفتند. هیچ نشانه‌ای از اینکه ملوانان در جریان بازداشت کوتاهشان آسیبی دیده باشند، وجود ندارد.

ملوانان ساعت ۸:۴۳ امروز(به وقت گرینویچ) سوار بر دو قایق فرماندهی ریورین که آنها در زمان ماموریتشان ارتباطشان را با نیروی دریایی از دست دادند، جزیره فارسی را ترک کردند. ملوانان پس از آن با ناو هواپیمابر آمریکا منتقل شدند و دو قایق آنها توسط دیگر ملوانان به بحرین که مبدا آنها بود، منتقل شدند.

نیروی دریایی درباره شرایط و وضعیتی که منجر به حضور ملوانان در ایران شد، تحقیق خواهد کرد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
عذر خواهی رسمی را که ما ندیدیم و نشنیدیم
فردا کری میگه به ظریف دستور داده آن ها را آزاد کنند
بهتر بود حداقل 48 ساعت بازداشت می شدند
شناورهایشان هم غنیمت گرفته می شد.
آخه بی عقل!
کری به ظریف دستور داده بعد ظریف هم به سپاه دستور داده؟!
چرا شما دلواپسها فکر نمیکنید لامصبا؟!!
کالماً مشخصه که خواهش و التماس و فشار دولت پشت این مسئله است
مگه ایران دزد دریایی هست که شناورهاشون رو به غنیمت بگیره؟! ایران یک کشور اسلامی هست. جنگی در کار نبوده که شناورهاشون رو بشه به غنیمت گرفت! نه به اون شوری شوری که بعضیا میگن اعدامشون کنیم، نه به این بی نمکی که بعضیا میگن فقط اخطار میدادیم.
مگه رسانه های دیگه از جمله صداوسیما خبر دستگیریشون رو گفت که حالا بخوان خبر عذرخواهیشون رو بگن؟؟
اینا زیر نظر دولت کارمیکنن و دولت هم اجازه همچین کاری بهشون رو نمیده که یکوقت روح توافق خارشش نگیره!
شما از این بسیجی هایی هستی که عشق کلاش دارند که بیافتند تو خیابونا مردم آزاری کنند و توقیف کنند.
من از طرف مقامات ارشد نظامی و اطلاعاتی کشور از جنابعالی عذرخواهی می کنم که باهاتون برای عذرخواهی آمریکا هماهنگ نشد و مقامات آمریکایی شخصا نیومدن دستبوس شما
من بودم اينا رو ميكردم تو بتون قلب راكتور اراك ...
موسوی
با اهداء سلام وتحیت ،خسته نباشید دلاورمردان
مرگ بر آمریکا
Netherlands
من که نفهمیدم چی گفتی ؟ اونائی رو گفتی که دزدان دریائی را اسیر کردند و یا آنهائی که آزادشان کردند؟
اقتدارهمراه با هوشمندی و کیاست. با قاطعیت از مرزهای کشور دفاع می کنییم ولی بحران ایجاد نمی کنییم وقتی مسجل شده به اشتباه وارد شدنند بدون بحران سازی و هزینه تراشی مانند برخورد ترکیه با جنگنده روس به صورت عزتمندانه و همراه با رفتار حرفه ای عمل می کنییم جمع کردن رفتار مقتدرانه و متمدنانه از کشوری یزرگ برمی ایید به همین دلیل این کشور خار چشم ال سعود و صهیونیستها ونوکرانش است چون نه اقتدار دارنند و نه تمدن
علی
Iran, Islamic Republic of
کاش همه مثل شما و اونهایی که مثبت دادن عاقلانه فکر کنن....
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه واقعا اشتباه شده باشه و دوباره با فشار دولتی ها آزاد نکرده باشند
احمد
احسنت
خدا وكيلي باور ميكنين اون همه تجهيزات اشتباه كنه؟؟؟؟؟؟؟
علی
United States
کدوم یک از مسوولان آمریکایی عذرخواهی کردن؟؟؟؟؟نباید این متجاوزا رو آزاد میکردن
علی
United States
باید میگفتن تفنگداران آمریکایی در طبیعت آزادسازی شدند
من نمیدونم چرا بعضیا زود احساساتی میشن. اتفاقاً سپاه خیلی هوشمندانه عمل کرده. اولاً نشون داده واکنش پذیری ایران خیلی سریعه و درجه حساسیت مقامات نظامی ایران بالاست. ثانیاً هیمنه آمریکا با دستگیری نظامیان آمریکا شکست. یادتون باشه هیچ کشوری جرأت نداره از چند کیلومتری نزدیک به ناوهای آمریکا بشه، اما سپاه میره نظامیان امریکا رو دستگیر میکنه. ثالثاً در حالیکه پیام ایران مبنی بر آمادگی برای دفاع از سرزمین ارسال شد، بی دلیل بحران آفرینی نکردیم. رابعاً ما مسلمانیم و نیروهای نظامی ما مثل آمریکا نیست که مردم بی گناه رو ببره گوانتانامو شکنجه بده. وقتی هدف محقق شد، اضافه کاری چرا. اینی هم که بعضیا میگن عذرخواهی نکردن از کجا معلوم مقامات آمریکا عذرخواهی نکردن؟! شاید تعهداتی که مد نظر شما هست را ایران گرفته و بع د ولشون کرده. خیالتون از این بابت راحت.
مهدی
Romania
الله اکبر ،الله اکبر ، الله اکبر ، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل ، درود بر رزمندگان اسلام ، سلام بر شهیدان
سلام خدا بر رزمندگان و دریادلان و دلیرمردان نسل شهید نادرمهدوی که مایه عزت و سربلندی ملت ایران و خفت و خواری دشمنان اسلام و ملت انقلابی ایران هستند .
محمدی
حد اقل 24 ساعت میراشتید بازداش باشن. اینقدر دولت از خود ضعف نشان داده که جرات به خود داده اند تجاوز کنند. انصافا اگر قضیه برعکس بود و آمریکائیان نظامیان ما را دستگیر میکردند چند ساعته همه را آزاد میکردند؟! آیا امریکائیان جنجال راه نمی انداختن و هزار بهانه و ...
این است دولت تدبیر و امید
ضمن تشکر فراوان از دلاورمردان عزیز سپاه چقدر خوب میشد اگر دولتمردان هم کمی اقتدار نشان میدادند و حداقل 48 ساعت از دوستان پذیرایی می کردند
تدبیر و امید رو دولت شعار میده، سپاه عمل میکنه. یعنی بگیرشون، قاطعیتت رو به رخ بکشون، خبر رو رسانه ای کن، تعهد بگیر، بعد هم بهونه رو بگیر و آزاد کن.
نه اینکه یه روز بگیم از رو کود رد شدیم، یه روز از زیر کود رد شدیم، فردا برگشتیم! اسمش رو بذاریم تدبیر
عکسو دارید دوستان؟! انگار تو آمریکا به اینا میگن ایران یه بیابون هست که مردمش با برگ خودشون رو می پوشونن و نظامیانشون کلاشنیکف هم ندارن از نیزه و تیرکمون استفاده میکنن! این بیچاره ها هم باور میکنن و جذب ارتش میشن. بعد میان ایران و به صورت شوکه تو یه محل امن نگهداری میشن!
قیافه اولی رو! سومی پا انداخته رو پا داره تلگرامش رو میخونه!
کاش آزاد نمی شدند. چرا اینقدر سریع آزاد شدند؟!
مرگ بر آمریکا
ظریف: آمریکا بمبی دارد که می تواند کل سیستم های دفاعی ایران را از کار بیندازد!
ایرانی: ما یه قایق هایی داریم از کار نمیفته!
:)
حیف احمدی نژاد بود با سوغاتی بدرقشون می کرد
Iran, Islamic Republic of
بالاخره تماس تلفنی جان کری تاثیرگذار بود. هرچی جان کری بگه از نظر وزارت خارجه باید سریع عمل کرد
محسن 2
Iran, Islamic Republic of
احتمالا آقای حقوقدان...
محسن
درود بر برو بچه های منطقه دوم دریایی سپاه همیشه قهرمان..
محمد
به نظر من اینها فقط برای عادی سازی روابط هرچه بیشتر ایران و آمریکا هست
اول مذاکرات هسته اى درقالب 1+5
بعد دیداد دوجانبه ظریف و کری در مورد هسته اى
بعد دست دادن اتفاقی ظریف و اوباما به طور اتفاقی و بی ربط به هسته ای
بعد میانجی گری امریکا بین ایران وعربستان وبازهم بی ربط به موضوع هسته ای
حالاهم دستگیری سربازان امریکا و تماس کری با ظریف وگفت و گوی آنها در موضوع غیر هسته اي
واین خلاف بیانات رهبری است که فرمودند فقط در موضوع هسته اى با امریکایی ها مذاکرات مستقیم بکنید
[1/13،‏ 14:48] در انتظار
به قول رفسنجانی تابوی مذاکره با امریکا شکسته شده
لسان
ببينم جهان خبر دارى عزت مندانه باهاشون برخورد كردند يا نه ؟ منظورم پوشاندن كت و شلوار ... و اهداء يك تخته قاليچه ابريشمى بافت قم! و مبلغى پسته رفسنجان به هر كدام از اونهاست ؟! قبول كنيد فرق گذاشتن بين آنها و ملوانان انگليسى كار درستى نيست ، البته بدرقه رئيس جمهور لازم نبود ولى بايد با خاطره خوشى ايران اسلامى رو ترك ميكردند.
جهان ميدونم دل خوشى از كامنتهام ندارى ولى منتشر كن به جائى بر نميخوره .
به نکته خوبی اشاره کردین! امثال شما که اون روزها به آزادی انکلیس ها بعد از عذرخواهی معترض بودین حالا از آزادی امریکایی ها حمایت میکین؟
لااقل یک هفته نگهشون میداشتید تا هم موج رسانه ای علیه این کارشکنی امریکایی ها راه بیفته و هم نشون میدادین با تحقیقات کامل آزادشون کردیم و نه با دستور ...
دوران اعتدال همینه
سینا
Netherlands
خوشبختانه و با اقدامات مناسب وزارت امور خارجه با تصمیم رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تفنگداران آمریکایی آزاد شدند تا با توجه به زمان آغاز اجرای برجام و مشکلات و نا امنی ها منطقه ای بهانه ای برای متشنج کردن فضای سیاست منطقه ای و بین المللی پیش نیاید.
Iran, Islamic Republic of
مجلس چه می کند با رفتارهای دولت؟ کشور روز به روز تضعیف می شود. آمدن تفنگداران آیا پیام نیست ، دشمن در کمین است دولت در حال اجرای برجام!
اقا قبول مدیون هستید که فکر کنید ما باورمان نشده ...اصلا به ما چه که دستگاه ناوبری هر دو قایق خراب شده و جی پی اس های خودشان هم خراب و حتی رادار کشتی مادر و دیگر شناورهای امریکائی خراب شدند و بی سیمها و خلاصه کلیه وسائل ارتتباطی از کار افتاده
من چیزم؟؟؟!!!
Romania
اره دو تا شناور با اون تجهیزات و تجهیزات مکان یابی فردی و غیرعمدی!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مرگ بر آمریکا - مرگ بر اسرائیل - مرگ بر انگلیس
Netherlands
...
نمی خواهیم به عقب بازگردیم اما مگر سربازان ان گل لیسی را چندین روز و بعد با لباس شخصی و بدون تجهیزات روانه شدند، بزبان دیگر برای استعمار تو دهنی بود ، اما ...
...
ما فکر میکردیم روحانی ...
shaban
United States
اینها وارد آبها میشن تا بررسی کنن اگر در این وضعیت قرار بگیرن قابل دیتکت هستن یا نه.
که ایران نشون داد این کاری نداره براشون.
سید
United States
حالا باز خوبه مث دولت قبل بهشون کت و شلوار ندادن
Iran, Islamic Republic of
سلام
این همه روی واژه رها کردن تاکید کردند باز شما میگید آزاد شدند. رها کردن بار معنایی خاصی داره برای افراد یاغی به کار میره.
عاشقتم سپاه كه همیشه مقتدر و به موقع عمل میكنید، دمتون گرم،دس خوش
Iran, Islamic Republic of
بعد هي بگيد آمريكا كد خدا نيست
....
Iran, Islamic Republic of
كوش نديديم عذر خواهي كرده باشه
کار خودشون رو کردن مطمئن باشید
Iran, Islamic Republic of
چرا تو عکس آقایون متجاوز لم دادن ؟؟؟!!!؟؟؟
توقع دارن لابد یه چایی قلیون هم بیارن خدمتشون
مرتیکه های بی حیا
Canada
شما هرچه بنویسید با اینها منکر می شوند تا امدند کانادا دودستی زدند تو سر خودشان که بدبخت شدیم ..زندان های غرب را نگاه کنید....شما در ایران سانسور نکنید من زندان اوین هم بودم مثل هتل بود
باید از آنها معاینه پزشکی به عمل می آمد : مبادا با خود بیماری های واگیر مانند سل و یا شپش را وارد کشورمان نکنند.
یک ایثارگر دوران شرافت
Romania
و قاتلوهم حتی لاتکون فتنه درود بر شما عزیزان که آموخته اید بجز دستورات اسلام و رهنمودهای آن .در سایه ولایت و رهبری آگاه و مبارز در برابر هیچ ابر قدرتی سر فرود نیاوریرپد آفرین بر عزم وایمانتان آفرین بر رزم بی پایانتان آفرین بر رهبر و مقتدایتان آفرین بر .......
mahbobeh
Germany
شما که وجود ندارید بیش تر از این با ابروی ایران زمین بازی نکنید راست ایندفه هدیه چی بود از جیب این مردم بدبخت کت شلوار بازم یا..... یه روزی یه جای یقهتان بدست این مردم گیر خواهد کرد دور نیست ان روز
روحانی مچکریم!
علی قزوینی
سلام دوستان سپاه افتخار اسلام وانقلاب است اما انها کشف جرم کردند واین قوه قضاییه میبایست در مورد مجرم تصمیم گیری میکرد چرا که اگر همین موضوع در کانادا امریکا یا غرب اتفاق می افتاد دستگاه قضایی انها حکم را صادر میکرد؟!1
مسعود دیپلمات
به نظر می رسد که اینگونه تحرکات نمایشی در خلیج همیشه فارس عمدی بوده و به منظور شناخت سطح هشیاری و ظرفیت دفاعی ایران و نشان دادن اقتدار خودشان به عربها انجام میگردد .
بدیهی است که ناو های غول پیکر هواپیما بر در خلیج فارس هیچگونه ارزش نظامی نداشته و فقط یک هدف ثابت بحساب میآیند که ظرف چند ساعت به قعر دریا فرستاده خواهند شد. واقعه پرل هابور شاهد این موضوع است.