پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۹۲

نهایی شدن توافقات زیر خیمه مذاکرات محرمانه!

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 388874
اظهار نظرهای اخیر رئیس‌جمهور درباره مذاکره حضرت سیدالشهدا و عمرسعد آن هم با خصوصیاتی همچون برگزاری زیرچادر به‌صورت «محرمانه» و احیانا آن‌طور که روحانی تلاش کرده بود القا کند سازشکارانه و سیاسی، در واقع و از قرار معلوم مقدمه‌ای بود بر خبر نهایی شدن مذاکرات هسته‌ای کشورمان که طی یک سال گذشته دولت وی با فرودهای مکرری آن را تعقیب کرده است.
نهایی شدن توافقات زیر خیمه مذاکرات محرمانه!
به گزارش جهان، اینکه نمی‌نویسیم فراز و فرود چون نقطه اوج و کسب موفقیتی محسوس که تامین‌کننده منافع و عزت ملی ایرانیان و نظام اسلامی در آن قابل بررسی باشد دیده نشده و تنها با سر دادن همان شعارهای اولیه از زمان آغاز خوش‌بینانه‌ترین مذاکرات سیاسی در تاریخ جمهوری اسلامی تا هم اکنون از سوی هر دو طرف ماجرا ادامه پیدا کرده است.

در جریان این مذاکرات طرف‌های ایرانی از اول بر حقوق هسته‌ای کشور با محدوده‌ای نامعین و پذیرش حساسیت‌های غرب سخن می‌گفتند از سوی دیگر نیز غربی‌ها کماکان به فکر باز کردن پیچ و مهره‌های تاسیسات، سمبلیک‌سازی، دست‌انداز ایجاد کردن در مسیر موفقیت‌های علمی و... کشورمان گام برمی‌داشتند اما رسیدن به توافق نهایی در حالی که مسؤولان آمریکایی حتی تا همین چند روز قبل هم ادعاهای واهی خود را تکرار می‌کردند معادل چه معنایی است؟

انتشار خبرهایی در خصوص رسیدن مذاکرات به توافق نهایی در حالی صورت می‌پذیرد که بخش قابل ملاحظه‌ای از کارشناسان و نخبگان سیاسی و فنی کشور از محتوا یا حداقل ساختار کلیدی و اساسی طرح بی‌خبر هستند و با دنبال کردن سخنان ضد و نقیض رسانه‌های خارجی یا آنچه از زبان دیگران به‌عنوان شنیده‌ها نقل می‌شود می‌توانند به تحلیل بپردازند.

اگر مذاکرات امام حسین با عمر سعد، حر و یا هر شخص دیگری که به نمایندگی از جریان دشمن با ایشان به سخن گفتن پرداخت مصداقی از مذاکره سیاسی باشد که نیست و این ذاتا مقدمه‌ای سرشار از تحریف برای تحمیل این توافق زیرچادرهای محرمانه است، آن مذاکره متمرکز بر یک نقطه اصیل یعنی اصرار بر حفظ اصول کلان برنامه قیام بود اما نقطه اصیل و غیرقابل انعطاف مذاکرات روحانی با غربی‌ها کدام منافع ملی را برای ایران تامین می‌کند؟ انتشار خبر نهایی شدن توافق در حالی صورت می‌پذیرد که مذاکره به هر قیمتی حتی به قیمت تحریف قیام کربلا تعقیب شده است و بسیاری از صاحبان‌نظر بر این باورند که برنامه مذاکراتی و آنچه غربی‌ها در برابرش ایستادگی نشان داده‌اند طبیعتا نمی‌تواند تامین‌کننده نقطه نظرات رهبرحکیم انقلاب و مردم باشد.

آفت نامحرم‌پنداری مردم و کارشناسان داخلی کشور از متن رویداد‌های هسته‌ای و مذاکراتی از جمله مواردی است که همواره دولت بر حفظش اصرار به خرج داده و ایرانی‌ها را وادار کرده است ماجرا را از زبان غربی‌ها دنبال کنند، حال آنکه غربی‌ها طبیعتا در این رابطه هدف اصلی‌شان در هم شکستن اقتدار نظام اسلامی در چشم مستضعفانی است که چشمشان را به ایران دوخته‌اند.

اگر آنچه به‌عنوان توافق نهایی در دستور کار دولت قرار داشته است مبتنی بر دور گذشته گفت‌وگوها باشد که بیشتر از مذاکره در واقع «ظریف گیت» کابینه حسن روحانی تلقی شد، همان بهتر که نتایجش الی‌الابد زیر همان چادر محرمانه باقی بماند، چون داخل کشور هیچ جریان فکری و سیاسی و همینطور هیچ گروهی از اجتماع حاضر به پذیرش نتایجش نیست.

از همین ابتدای کار و با در پیش گرفتن سیاست نامحرم‌پنداری مردم مشخص می‌شود که توافق‌های صورت پذیرفته در سطح افکار و عقول عمومی محلی از توضیح نداشته و قابل دفاع نیست، چرا که کارهای قابل دفاع اصولا به‌صورت محرمانه و درگوشی انجام نمی‌پذیرد بلکه مانند قیام کربلا شفاف و علنی ترسیم شده و به پیش می‌رود.

عاشورا خود نمادی از این مهم است که در هیچ حرکتی از اصول کلی یک ملت و آنچه شخصیت آنان را نمایندگی می‌کند، نمی‌شود به این راحتی‌ها و با وعده «آبنبات» چشم‌پوشی کرد.
منبع:وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
منظور شما از نخبه سیاسی ..؟
قطعا اصلاح طلبان نیستند
خیالت راحت
ظریف نیست
این دو نظر رو ببینید خودتون قضاوت کنید کری وزیر خارجه آمریکا : توافق نکردن بهتر از توافق بد است.
ظریف وزیر امورخارجه ایران : هر توافقی بهتر از توافق نکردن است.
..
روحانی دقت کن
انشاالله مذاکرات به نتیجه میرسه ..
Lao People
به قیمت وطن فروشی؟؟؟؟؟!!!!!!

هیهات من الذله برای همین وقتاس دیگه..
خب نتیجه به چه قیمتی؟
وحید
Iran, Islamic Republic of
برا تمام بیگانه پرستان:دل سالها طلب جام جم ازما میکرد آنچه خود داشت زبیگانه تمنا میکرد
amir...
United States
با عرض سلام
.... ای کاش میفهمیدی که جوونها بیکارن.
ای کاش میفهمیدی که ما فعلا نیازی به انرژی هسته ای نداریم .
ا...
مرمرجون
اقا امیر ای کاش شما هم میفهمیدی وقت بیدار شدنه نه خود رو به خواب زدن
اگه ارزش این مسئله برای امریکا اینقدر مهمه پس بدون به همه چی حتی کا ر و اشتغال هم مربوط میشه وگرنه اونا روی مسایل بی اهمیت انرزی خرج نمیکنن
فکر می کنی با وادادگی در مقابل غرب ، مساله بیکاری و ... حل می شه ؟ باید ازسرنوشت کشور هایی که به دامن آمریکا خزیدند عبرت گرفت . به خدا جز مقاومت راهی نداریم .
رضا
آقای باسواد!
جواب دوتاسوال من بیسواد رو میشه بدی؟
1- اگه توافق بشه تضمینی وجود داره که تحریم در بحث دیگه ای اعمال نشه و اصلا باتوافق و لغو تمام تحریم ها چند درصد مشکلات حل میشه؟
2- وقتی نفت ماتموم شد باید این مقدار انرژی رو از کجاتامین کنیم؟نکنه با سلول خورشیدی که صرفه ی اقتصادی نداره یا تنها نیروگاه بادی کشور(منجیل)؟؟
مهدیار آستانی
ای کاش میفهمیدی بحث اتمی ربطی به بیکاری جوونها نداره به کم کاری و بی برنامگی مسوولان ربط داره. ای کاش میفهمیدی رمز قدرت در آینده نه چندان دور داشتن چرخه سوخته ای کاش می فهمیدی...
United Kingdom
متاسفم ازن طرز فکر شما ؟ ایا با مذاکره با استعمار جوونهای ما سر کار میرن ؟ایا اونا دنبال نفع رسوندن به جوونا هستند یا استعمار ما ؟ خدا امام حسین چهارده قرن پیش از دست این طرز فکرهای غلط چی می کشید؟
کاش تو می فهمیدی که مذاکره ربطی به بیکاری نداره.چشماتو باز کن امریکایی ها دلشون به حال تو وامثال تو نسوخته
احمد باقری
United States
امروز در تمام دنیا می دانند که انرژی هسته ای پایه انرژی هاو رشد علوم دیگردر کشور است. هر حرفی داری بزن اما اینرا نزن
امیر جان با اینکه باید به فکر بیکاری جوانان بود موافقم ولی خواهشا ببین توافق ژنو چه نتایجی داشت غیر از این بود که فقط برای صنعت خودروسازی و قطعه سازیمون خوب شد دوباره موفق شدن برای ساخت ماشینهایی که سالها از تولیدشون میگذره و تولید قطعاتشون با خودروسازانی مثل پژو سیتروئن توافق کنن روز به روز داره بر تعداد قطعه سازان و خودروسازان اضافه میشه رامک خودرو عظیم خودرو میهن خودرو ولی به لحاظ کیفیت چی آیا کیفیت تولیداتمون روز به روز بهتر میشه آیا یه کشور 75 میلیونی با نرخ رشد جمعیتی پایین نیاز به اینهمه خودروسازی داره حالا بچاپ بچاپهای صنعت خودرو بماند کلیت حرف شما در مورد بیکاری کاملا درسته ولی بیکاری با توافق با غرب درست نمیشه به قول محسن رضایی هزینه سوء مدیریت داخلی بیشتر از هزیه تحریمهاست مدیریت داخلی در زمینه صنعت باید ارتقاء پیدا کنه باید در زمینه نیازهای واقعی جامعه تولیدات انجام بشه نه اینکه هی خودروسازی رو افزایش بدیم و با تحریمها مثل سال 91 اونهمه نیروی تعدیلی داشته باشیم در ضمن باید استفاده از تولید داخلی رو تشویق کنیم در زمینه هایی که موفق بودیم مثل خرید یخچالهای ایرانی که با کیفیتن به جای ال جی و سامسونگ نه اینکه افتخار یه دختر ایرانی به خرید ساید بای ساید سامسونگ باشه در صورتیکه امرسان و الکترو استیل و ...برندهای تجاری ایرانی واقعا با کیفیت هستن
علی فرزند ایران اسلامی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزی که شاید ساکن آمریکا باشی و شاید یک ایرانی زاده آمریکا، که اگر هستی شما از بیکاری چه اطلاعی از داخل کشور داری؟ ما به هر قیمتی حاضر به توافق و کنار گذاشتن خواسته های به حق هسته ای کشورمان که با خون هزاران شهید سرفراز شده، نیستیم
امان از طاغوت
United Kingdom
ما به ظریف اعتماد داریم.
Lao People
شما هم به ظریف اعتماد داری و هم به امریکا و اسراییل و انگلیس.....

ما مثل شما خوش باور نیستیم....
Serbia
از طرف اهالی ...شهرک ها و....
..
شمعون...
و همچنین بنده
امان از اعتماد ساده لوحانه
منظورتون از " ما " چند نفره در کل؟
خبرها رااز یک منبع سالم نقل کنید!
سوفیا لوره
منابعی مثل ارمان وشر ق و افتاب یزد و صدای رژیم جعلی و صدای آمریکا خیل منبع خوبی هستند
احمد باقری
United States
در بی خبری نگه داشتن منتقدان نتیجه اش همین است دیگر چه انتظاری دارید؟
Iran, Islamic Republic of
آقاي جهان مردم زير بار فشار كمرخم كرده اند و اقتصادكشورتعطيل شده و با هرقيمتي راضي به توافق هستند البته شما كه معمولا از طرف مردم صحبت ميكنيد خلاف اينو تلقين ميكنيد ....
Lao People
واقعا ساده لوحانس که فکر کنیم با امضای توافق به هر قیمتی همه ی مشکلات مردم و کشور حل میشه.

جالبه که هنوز بعضیها فکر میکنن اگه ما امریکا رو عددی حساب کنیم اونها هم ما رو ادم فرض میکنن.

کاش بعضیها چشمشونو باز کنن و بفهمن امریکا مثل عقرب جز نیش زدن کار دیگه ای نمیکنه.
نگار
Iran, Islamic Republic of
هیهات من الذله.....................کی گفته به هر توافقی راضی هستیم؟؟؟
ما میتونیم جلوی این فشارها ایستادگی کنیم....اگه ظرفیتشو نداشتیم خدا این امتحان رو برامون مقدر نمیکرد.....
بنده به عنوان یک شهروند عادی قطعا راضی به هر توافقی نیستم و عزتم از شکمم واجب تر است، گرچه پر واضح است که با توافق مدنظر شما شکمی سیر نخواهد شد و فقط دشمن را جری تر کرده اید
دشمنان نشان داده اند که برای مردمی که زیر بار فشار ها کمر خم کرده اند چیزی جز یک چماق برای بر زمین کوبیدن و یک دهان فحش و در نهایت خنجر بر زیر گلوی مردم گذاشتن به جرم زیستن زیر پرچم جمهوری اسلامی ندارد!!!
یعنی یک سال فحش رو به سنگ داده بودی تا حالا فهمیده بود که از آمریکا چیزی در نمیاد ، اما بعضی هنوز به آمریکا امید دارند! خوشم میاد آمریکا خوب سواری هم میکنه ها!
آخه آمریکا اگر درمانی داشتید دیتروید(پایتخت اقتصادیش که متروکه شد) رو نجات می داد ، اگه دارویی داشت خودش رو از بدهکار ترین کشور جهان بودن نجات می داد!!!
نمی دانم چرا جواب 2ضربدر 2 برای برخی این همه سخت شده است!
آقای روحانی در شرایطی مذاکرات تیم برگزیده اش را با آمریکا و انگلیس تشبیه به مذاکره حضرت اباعبدالله با عمر سعد مکند که از ابتدا تا امروز ایشان مذاکرات را با فرمول "برد برد " معرفی کرده اند
من بعنوان یک شیعه امام حسین از جناب روحانی که ملبس به لباس پیغمبر هستند سوال می کنم : آیا حضرت امام حسین با برنامه و شعار "برد برد" با عوامل یزید مذاکره میکردند ؟!
سعید
Canada
شما به عنوان شیعه امام حسین سئوالات خیلی مهمتری داری
از جمله اینکه جواب اینهمه تورم و بیکاری و آمار بالای اختلاس ها و دزدی های انجام شده در د.. قبل رو کی باید بده؟
...
هموطن این شیطان مکار امریکا اگه ایرانی جماعت رو راحت بذاره خودش میتونه گلیمش رو از اب بکشه بیرون. اگه بذاره به دور و برت نگاه کن به جز ایران که با چنگ و دندون امنیت رو حفظ میکنه اوضاع بقیه کشورای خاور میانه چطوره؟ نمیذاره نفس راحت بکشیم وگرنه منو تو کارمونو بلدیم
لابد فکر می کنی اوباما میاد مشکلات ما را حل می کنه ؟!
United Kingdom
چرا شما فکر میمنید اگه تحریم ها برداشته بشه تورم واشتغال و...حل میشه ؟ باور کن اینطور نیست .این مشکلات با تلاش وزحمت فراوان وسلامت اقتصادی دولت حل میشه ولاغیر ولا غیر!!!
سوفیا لوره
به دل نگیر با نا باوری رای اورد هنوز تو ی حالت شوک و جو زدگی است
احمد باقری
United States
افرین
روحانی لا مچکریم!
نسل اول
برای من شدیدا جای سئوال دارد که چگونه توافقات نهایی...
بارها سئوال کرده ام اما جوابی نشنیده ام!
نسل اول
مسئولین محترم سایت چرا نظربنده را طوری منتشر کرده اید که نامفهوم است؟
...
باوراین موضوع امکان پذیرنیست
این سئوال که سئوال بسیاری از خوانندگان می باشد چه مشکلی دارد که درمعرض تیغ سانسور قرار می دهید؟
اگر جواب آن را ندارید یا نمی خواهید پاسخ دهید اصل سئوال را منتشرنکنید بهتراست تا اینکه بصورت ناقص منتشرکنید. باتشکر
ناشناس
توافق نهایی زمانی میشه که هستی این مملکت را بدیم به ...
Iran, Islamic Republic of
از طرف خودتون صحبت كنيد نه از طرف مردم.....
فارض
خدايا چه روزگارى شده ....
اصغر
وقتی که در واقعه عاشورا جناب حر که همه مردم حتی بی سواد از آن باخبر هستند با فتنه کران که دست از فتنه بر علیه نظام وانقلاب بر نداشته اند مقایسه میشود وضع کفتگوی هسته ای که تخصصی است معلوم است چه می شود خدا به داد اسلام ونظام برسد خدا ولایت را از ما نگیرد ...
چراغعلی
این دولت اگر هستی این مملکت را دودستی تقدیم غربی کنه باز میگه ما پیروزیم چون آمریکایی ها برما منت گذاشتند و اجازه دادند آقای جان کری با ظریف دست بده همین برای دنیا و آخرت ایرانی ها کافی است
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
... یک بار تعلیق کردی بازتابش رودیدی .باردوم دیگه
مصطفی
.. مذاکرات باید نتیجه بده
احمد باقری
United States
بله باید نتیجه بدهد اما چه نتیجه ای شما هم که شعار توافق کردن به هر قیمتی بهتر از توافق نکردن است را می دهی
Iran, Islamic Republic of
...بقیه افراطی ها حق دارند دلواپس بشن...
United Kingdom
هرکی حرف حق زدمحکوم میشه به افراطی.چرا؟
ایول به مزاکره چون عربستان جلز ولز میکنه ...
ناشناس
این دولت بنا به دستور پدر خوانده...
مزاکره کنید این قضیه تمام شه دیوونه شدیم ....
راسته میگن مرگ یه بار شیون یه بار تمام کنید این بحث رو تا بو سوختگی عربستان بیاد
دورانیه دووورانیه دیگه چه میشه کرد
یعنی دولار میشه هزار تومن پراید هشت تومان ولی بعیده
....
Iran, Islamic Republic of
آره، جین هم میشه لباس ملی، شورولت خودرو ملی، آبراهام مستشار ملی، سیا و موساد مسئول امنیت ملی... همه چی گل و بلبل، مثل زمان شاه میشه...
توافق شده؟
برای اولین بار با مزاکره موافقم تا عربستان واسراعیل بسوزند واحتکار کنندگان وسرمایه داران وخودروساز ها اتش بگیرند
Lao People
اونی که میسوزه سرمایه های ملی من و شماست
اونی که هدر میره خون شهیدای هسته ایمونه
اونی که عقب میمونه پیشرفت مملکتمونه
اونی که نا امید میشه نخبگان هسته ایمونن
اونی که دلش خنک میشه امریکا و اسراییله
اونی که تحقیر میشه ایرانو ایرانیه
اونی که تغییر نمیکنه قیمت دلارو خودر و اجناسه
اونی که برداشته نمیشه همین تحریمهاس
شما اول یاد بگیر بنویس مذاکره,بعد تحلیل کن دوست عزیز
ناشناس
عربستان که با این دولت و پدر خوانده مشکلی نداره مگه یادت رفته پدرخواند هنوز یگماه از یاست احمدی نژاد نگذشته بود به شاه عبدالله نامه نوشت و گفت ناراحت نباش 6 ماه این دولت...
ساده لوحانه است اگه فکر کنی با توافق که پذیرش خفت است همچین چیزایی اتفاق میافته
هههه خیال کردی توافق بشه دلار ارزون میشه زرشششک عزیزم ...
راست میگن مثلا تحریم خودرو کم شد ماشین ارزون شد...
خدا به داد ملت برسه با این وضع
ناشناس
باید بگی خدا به داد این ملت برسه با این دولت
اگر انرژی هسته ای واقعا به درد ما نخورد و ما بخواهیم ان را به نحوی از بین ببریم که ضرر هم نکنیم ایا با این قیمت می ارزد ؟
خداوکیلی خارج از جناح بندی های سیاسی ارزش انرژی هسته ای ما این قدر است ؟
چرا لااقل چانه نمی زنید ؟
چرا محرمانه ؟
در مقابل چه داده اند ؟
مرمر
شرافت و غرور ملی
محمد
آخی ترسیدید
نه اینکه شما همه چیز رو به مردم می گفتید
تمام مذاکرات زیر نظر مقام معظم رهبری صورت میپذیرد و اگر ایرادی باشد ایشان جلوی آنرا میگیرد نمیخواد شما دلواپس باشید
بابا حضرت اقا در ریز مسائل دخالت نمی کنند.
حضرت اقا قبلا مخالفتشون رو اعلام کرده بودند ...
چون داخل کشور هیچ جریان فکری و سیاسی و همینطور هیچ گروهی از اجتماع حاضر به پذیرش نتایجش نیست.


تو جای مردم حرف نزن و خواهش می کنم مواضع رییس و رفقای هم فکرت را بیان کن. جای مردم تصمیم نگیر.
مخالفان دولت سخنان جناب ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب را بخوانند هرچند میدانند ...
متاسفم برای بلدم بلدم ها
حبیب
مذاکره حتی با تحریف عاشورا ؛ عنوانی برازنده دولت تدبیر
دوستان عزیز توجه کنید 1- اسرائیل و عربستان قرار نیست از نتیجه مذاکرات بسوزنند چون خود اوباما بارها اعتراف کرده که مذاکرات زیر نظر و با مشورت نتانیاهو انجام میشه و یا گفته " الویت اول ما در مذاکرات تأمین امنیت اسرائیل است " پس بدونید که تحت هر شرایطی به نتیجه رسیدن مذاکرات یعنی تأمین نظر اسرائیل و به دنبال او آل سعود . این دعوای زرگری رو هم باور نکنید که نتانیاهو عصبانی شد و از این حرفا ..
2-تا همین جا هم هر توافقی در زمینه پس دادن دارایی های ایران و برطرف شدن تحریم ها بوده ، اونا کلا نادیده گرفتن و پولی به درستی و به طرز به درد بخوری پرداخت نشده و تحریم ها هم هر روز اضافه شده (البته ما هم چشمامون رو بستیم و گفتیم نه این نقض قرار داد نبوده . این تحریم جدید نیست . پول رو دادن فقط نمی تونیم برداشت کنیم ! و تعهد به قول و قرار و اثبات حسن نیت یکسره از جانب ما بوده ) بنابراین این رو فراموش کنید که با رسیدن به توافق دلار ارزون بشه و پراید بشه 8 میلیون و ...مطمئنا هیچ چیز تغییر نمی کنه
3- دیگه آقا به چه زبونی باید بگه که با مذاکره و روند اون موافق نیست تا یه عده بفهمن. بابا مسلمونا زمان پیغمبر هم بعضیا خیلی کار هارو خلاف عقیده حضرت انجام می دادن ولی اون که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بود بنا به مصالحی نخواست و نتونست جلوشون رو به زور بگیره چون ریاست حکومت شیوه و آیینی داره و رهبر نمی تونه با هر کاری که می بینه نادرسته خیلی شدید برخورد کنه . پس باید بگیم هر کسی در زمون اون حضرت هر کاری می کردحضرت موافق بوده چون کذا و کذا . مثل اینکه یادتون رفته امام جام زهرو نوشید فکر می کنید راضی بود ؟ مجبور شد . الان هم حضرت آقا در حد توصیه و راهنمایی وظایفشون رو انجام دادن ولی ریش و قیچی دست کسی دیگه است .
4- این کس دیگری که میگم و شماها بهش اعتماد دارید (ظریف)همون آقای مودب و محترمی که گله مارو می بره پیش طرف غربی که ای داد اگه شما با ما کنار نیاییدجناح ما تو انتخابات مجلس که در پیشه می بازه و مردم از ما روی گردان میشن ( اسنادش هم به شکل فیلم جناب ظریف در حال ایراد این سخنان سخیف موجود است . مراجعه کنید به بایگانی دکتر سلام .) همین آقای محترم تو دور اول مذاکرات وقتی نمایندگان مجلس ازش میخوان که مفاد قرارداد رو برای مجلس بگه میگه نمیگم و هرکاری که دلتون می خواد بکنید نهایتش اینه که من رو استیضاح می کنید! ( آهای اونایی که دنبال سند هستید موجوده . اعترافات یک نماینده به شکل فایل صوتی . اونوباور ندارید برید از نماینده شهر خودتون بپرسید) شما که میگید کدوم نخبه ؟ کسی رو که به عنوان نماینده خودت انتخاب کردی و بهش رأی دادی تا به نیابت از تو صحبت کنه وتصمیم بگیره اگر قبولش نداری و نخبه نمی دونی پس خودت رو چی می دونه ؟ (راستی نگو پس چرا استیضاحش نکردن که خودت دلیلش رو بهتر می دونی در صورت بروز این امر لابی چه بر سر مجلس می آورد)
5- ته این قصه مذاکره و ماجرای هسته ای چه به توفق برسه چه نرسه همه چیز هست به جز نفع و سود این ملت چه مالی و اقتصادی چه آبرویی و حیثیتی چه دنیایی چه آخرتی . بیستر تو حال هوای جناحی و باند بازی دنبال انگیزه ها بگردید .
قدیمیا خوب حرفی زدن : کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من . اینایی که ما بهشون دل بستیم (غرب) وقتی بهشون پشت کنیم تا پشتمون رو بخارونند دشنه ای رو تا دسته فرو می کنند تا دیگه هیچ وقت به خارش نیفته . این خط این نشون .
حرف آخر " برای حل مشکلات کشور از ظرفیت های داخلی استفاده کنید "
احمد باقری
United States
ما هم هی فریاد میزنیم که ظریف کسی نیست که بتواند منافع ما را تامین کند / باور ندارید از دوستان وی در وزارت خارجه دوران ولایتی بپرسید / در گوگل هم بزنید سابقه اش می اید
حسین
ماازخون شهدایمان نمیگذریم خدا... کنداین افرادی راکه مردم رانامحرم میدانند ولی اسراییل محرم انهاست با شیطان واعوانش مذاکره میکنند وخود راقیم مردم میدانند عزت شهدایمان را همینها بباد دادند
اینحرف ها فقط از روزنامه کیهان برمیاد وبس مابه دولت اعتماد داریم
شما کلا سر جمع چند نفری ؟
رضا
مطمئن باشید که اعضای گروه. پایداری جزه کارشناسان و نخبه گان نیستند ...
من نمیدانم دولت که باید پیشرو درامر اجرای قانون باشد چراخودش قانون رااجرانمیکند"125 که میگوید نمایندگان ملت باید درجریان قراردادهای بین المللی باشند اما دولت ما هرروز مصرتراز دیروز میگوید چیزی راجع به محتوای مذاکرات نمی گوییم واقای ظریف میفرمایندحتی اگراستیضاح هم شوم راجع به محتواچیزی نمیگویم "خب این چه منطق (غیرمنطقی )است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آیامردم و کارشناسان مااخبارمحتوای مذاکرات راباید از غربی هابشنوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
...
ولایتی که مشاور ارشد بین الملل ایشان هست می کوید از خط قرمز عدول نشده شماها ...
حتی مجلسی ها هم خبر ندارند
وحید
سلام
این یعنی معامله ایی با مجلس محرمانه صورت گرفته که ریاستش هیچ صحبتی نمیکند !!؟؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
سایت محترم جهان نیوز؛ اگر شما مطلع نبودی پس خیانت در کار است؟!!!!
مذاکرات توسط شورای عالی امنیت ملی و رهبری فرزانه انقلاب هدایت می شود ویقین داریم که نه تیم مذاکره کننده ونه رهبری انقلاب اجازه پایمال شدن حقوق ملت را نخواهند داد.
نگذارید خون پاک شهدا هدر بره که اگر اینطور بشه بدبختی و نحسی کشور را فراخواهد گرفت
من حسینی هستم
امام حسین با اصل حکومت یزید مخالف بودند و در این حالت مذاکره!!!!
اگر حرف مذاکره بود حتما مذاکره می شد و یزید چنین هزینه ی سنگینی که باعث از بین رفتن خود او بشود را نمی پرداخت!
چقد بد است از مقدسات هرگونه که می خواهند استفاده می کنند.