پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

واکنش شیخ نمر به حکم اعدام: خدا را شکر

جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 452674
محمد النمر برادر شیخ النمر ابراز امیدواری کرد که سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی به خاطر منافع ملی و منطقه‌ای، حکم اعدام شیخ نمر را امضا نکند، زیرا احساسات مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرده و خطرات زیادی به همراه خواهد داشت.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شیخ نمر روحانی برجسته شیعه عربستانی که به سبب حمایت از حقوق مشروع و پایمال شده شیعیان با حکم اعدام مقامات سعودی روبرو شده است، به طرفداران خود و محبان اهل بیت(ع) در اقصی نقاط جهان مژده داد و خداوند را به خاطر سرنوشتی که برایش مقدر کرده است، شکر کرد.
 
«خداوند شما را به خیر بشارت می‌دهد» با این کلام، شیخ نمرباقرالنمر روحانی برجسته شیعه عربستانی، خبر تایید حکم اعدامش را ابلاغ می‌کند. شیخ نمر در یک تماس تلفنی، خداوند را به خاطر سرنوشتی که برایش مقدر کرده است، شکر می‌کند و می‌گوید تمام امور به دست خداوند و تحت نظر اوست و همین برای ما کفایت می‌کند.
 
محمد النمر برادر شیخ النمر ابراز امیدواری کرد که سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی به خاطر منافع ملی و منطقه‌ای، حکم اعدام شیخ نمر را امضا نکند، زیرا احساسات مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرده و خطرات زیادی به همراه خواهد داشت.
 
از سوی دیگر فواد ابراهیم تحلیلگر سیاسی عرب تاکید کرد آل سعود تلاش می‌کند قدرت خود را نشان دهند که البته با توجه به علنی شدن اختلافاتشان هیچ سودی برایشان نخواهد داشت.
 
این در حالی است که واکنش‌ها به حکم اعدام شیخ ینمر همچنان ادامه دارد و مردم شرق عربستان به ویژه در قطیف همچنان به اعتراضات خود ادامه داده و با در دست گرفتن تصاویر شیخ نمر، صدور حکم اعدام وی را محکوم کردند.
 
از سوی دیگر گروه‌های مردمی در منطقه شرقیه خواستار تظاهرات اعتراض‌آمیز در شهرک العوامیه در همبستگی با شیخ نمر شدند.
 
در آلمان هم، فعالان بحرینی و عربستانی خواستار اعتصاب در برابر سفارت آل سعود در اعتراض به حکم ظالمانه صادره علیه شیخ نمر شدند. جریان الوفاء الاسلامی بحرین هم خواستار یاری شیخ نمر و تنها نگذاشتن وی شد و از ملت بحرین خواست در تمام مناطق طی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته تظاهرات خشم برگزار کنند و به رژیم بحرین درباره تبعات اجرای این حکم از سوی آل سعود هشدار دهند.
 
ائتلاف جوانان انقلاب 24 فوریه بحرین هم ابراز عقیده کرد که حکم اعدام، بیانگر سرخوردگی و آشفتگی سیاسی و امنیتی حکومت آل سعود در سطح داخلی و منطقه‌ای است. این ائتلاف در بیانیه از جامعه بین المللی و تمام موسسات و نهادهای حقوق بشری خواست فورا برای توقف این حکم ظالمانه دخالت کنند.

سازمان دموکراسی و حقوق بشری سلام هم در یک درخواست فوری از رهبران جهان خواست برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام شیخ نمر وارد عمل شوند. این سازمان تاکید کرد تایید حکم اعدام، سئوالات قانونی و حقوقی زیادی را مطرح کرده و علاوه بر آن این حکم در کشوری صادر شده که شاهد نقض گسترده حقوق بشر و در راس آن اجرای حکم اعدام به دلایل غیر واضح است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *