شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲۱
۶۸

شلوار‌های آب‌رفته، انعکاس ذهن‌های خواب رفته

دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۴۷
کد مطلب: 371287
اگر همان روزی که امام خامنه ای تذکر دادند که به مسئله طراحی لباس اهمیت دهید و شما تنها سر تکان دادید و رفتید، توجه می‌کردید امروز دختر و پسرهای هم نسل من مجبور نبودند تحت کم کاری‌های صورت گرفته جذب لباس غربی‌ها شوند.
شلوار‌های آب‌رفته، انعکاس ذهن‌های خواب رفته
به گزارش جهان، درباره حجاب تا به امروز مطالب و مستندات فراوانی تولیده شده است و سخنرانی‌های گسترده‌ای صورت گرفته است ولی متأسفانه با یک مطالعه میدانی ساده این نکته حاصل می‌شود که نه تنها فعالیت‌های صورت گرفته نتیجه نداشته است، بلکه بدحجابی جای خود را به بی‌حجابی می‌دهد.

شرایط پیش آمده باید همه آن‌ها را که می‌خواهند در این حوزه فعالیت کنند بیدار کند، که ادامه مسیر گذشته توفیقی برای ما حاصل نخواهد داشت و اگر از امروز تلاشی در این حوزه می‌خواهد صورت پذیرد باید با شناخت "جامعه هدف" باشد.

شرایط گذشته این نکته را برجسته می‌کند که در خیلی از موارد نگاه به مقوله حجاب نشات گرفته از تعصب‌های فرهنگی بوده است. تعصب‌هایی که ناظر به تحولات نبوده و تنها "زدگی" ایجاد کرده است.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد مشکل اصلی جوان امروز هم تئوری حجاب نیست زیرا همه ابنا بشر تعالی خود را در انسان بودن خود جست‌وجو می‌کنند و نمی‌پسندند دیگران به آن‌ها به خاطر زیبایی‌های مادیشان توجه کنند که اگر رابطه‌ای بر اساس مهیج‌های مادی برقرار شود دیگر عنوان رابطه انسانی را نمی‌توان بر روی آن گذاشت. پس اگر مشکل تئوری حجاب نیست چرا به قول نگارنده بد حجابی تبدیل به بی‌حجابی شده است؟

برای تحلیل این موضوع باید این نکته را پذیرفت که انسان دارای نیازهایی است که اگر به موقع به آن پاسخ داده نشود به گونه دیگری خودنمایی می‌کند. گاهی این نیازها در تقابل و رویایی یکدیگر قرار می‌گیرند. از سوی دیگر برخی از نیازها وابسته به زمان هستند. یعنی سن عامل اساسی در بروز این نیازهاست.

یک دختر ایرانی هم نیاز دارد مورد توجه قرار گیرد و هم بر نمی‌تابد کسی به عنوان کالا به او نگاه کند و هم به طور فطری نیاز به عفیف بودن را در وجود خود احساس می‌کند.
این مقدمه اگر فهم نشود نه تنها معمای حجاب، که معمای بسیاری از مشکلات جوانان حل نمی‌شود.

حالا یک دختر ایرانی را در نظر بگیرد که در نظام آموزشی آموخته که حجاب موجب عزت زن می‌شود و او را از تیررس چشم‌های آلوده نگه می‌دارد و ... اما این دختر وارد جامعه‌ که می‌شود تمام آموخته‌هایش زیر علامت سوال قرار می‌گیرد. پوشش بازیگران محبوبش را می‌بیند در تعارض با آن عفتی است که در وجودش احساس می‌کند، به بازار خرید می‌رود می‌بیند مانتوی مورد علاقه‌اش یا یاید نازک باشد یا کوتاه و آب رفته، به تعصب‌های خانواده که می‌رسد برای لجبازی با پدر یا مادری که او را مجبور به داشتن پوشش مورد علاقه آن‌ها کرده‌اند، برای مخالفت با نظر آن‌ها دقیقاً برعکس فطرت خویش، پوششی را انتخاب می‌کند که شاید در حالت عادی تمایلی به داشتن آن ندارد.

با نگاهی به مقدمه مطروحه؛ این دختر نیاز به دیده شدن دارد، نیازی که در ساده‌ترین شکل ممکن، یعنی عریان کردن بخشی از زیبایی‌های ذاتی‌اش یا آرایش اعضای بدنش و یا پوشیدن لباس‌هایی که جذابیت‌های ظاهری را نمایان می‌کند، به این نیاز خود پاسخ می‌دهد. دقت داشته باشید ما اصلاً با نگاه ارزشی به این مقوله نمی‌پردازیم و فقط در حال تشریح موقعیت هستیم.

کمی ریزتر شویم و به عقب برمی‌گردیم. البته نه خیلی دور، همین سال گذشته که پوشش ساپورت در میان جامعه زنان جایگاهی نداشت. در آن دوران کسی فکرش را نمی‌کرد که دختر با فرهنگ ایرانی بخواهد با چنین پوششی در جامعه حاضر شود. پس سوالی که باید پاسخ داد همین است که چرا این اتفاق فراگیر شد.

شاید یکی از دلایل اصلی این باشد که اهالی فن در حوزه طراحی لباس، پوشاکی را طراحی نکردند که در عین زیبایی کرامت‌های انسانی را رعایت کند و در این میان شیطنت برخی فرصت‌طلبان زیر سایه غفلت مسئولان را نیز نباید فراموش کرد.

نگارنده معتقد است در طول این سال‌ها به اندازه کافی بر سر جامعه هدف با الحان مختلف - درست یا نادرست به حق یا ناحق - داد زده‌ایم و حالا نوبت این است که بر سر افرادی داد بزنیم که دست روی دست گذاشته‌اند و به جای کار عملیاتی دائم سخنرانی می‌کنند.

باید به این افراد گفت عملکرد شما، آدم را یاد افرادی می‌اندازد که در بحبوحه جنگ ایران و عراق برای ادامه تحصیل به خارج کشور رفتند، به این بهانه که فردای ایران نیاز به افراد متخصص دارد...

واضح‌تر بگویم وقتی دشمن با تفنگ به شما حمله می‌کند، باید تفنگ در دست بگیری و از کیانت دفاع کنی، اگر در برابر تفنگ دشمن قلم به دست بگیری و دائم بنویسی که دشمن دارد جوان‌های ما را می‌کشد آیا تاریخ به عقل من و شما نمی‌خندد.

بلندتر فریاد می‌زنم اگر همان روز که امام خامنه‌ای تذکر دادند که به مسئله طراحی لباس اهمیت دهید توجه درخوری می‌دیدیم امروز دختر و پسرهای هم نسل من مجبور نبودند تحت کم کاری‌های صورت گرفته جذب لباس غربی‌ها شوند و به‌گونه ای در شهر ظاهر شوند که اگر به فطرت عفیفانه خود نگاهی از سر صدق بیاندازند شاید پوشش دیگری را انتخاب کنند.

صدایم گرفت، ولی با همین صدای گرفته می‌گویم که هنوز دیر نشده و هنوز فرصت باقی است. به مراسم‌ شب‌های قدر نگاه کنید. هم نسلی‌های مرا ببینید که چگونه روح خداجویشان به خروش آمده است. پس تا فرصت هست، دست به کار شوید و برای هم نسلی‌های من پوششی تولید کنید که در عین جذابیت‌های جوانی عفت آنان را محفوظ نگه دارد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


الان مسئولان فرقی نکردند همیشه با لبخند های ژکوند می آیند جلوی آقا سر تکان می دهند .....

چه جراتی دارند که مسئولیت قبول کردند ......
سید سجاد
Iran, Islamic Republic of
وقتی وزیر فرهنگ میگه من کاری به ساپورت پوشان ندارم و فقط فکرکم به دنبال اقتصاده نباید انتظاری به وضعیت ظاهری داشته باشیم
درود خداوند بر رهبر فرزانه امام خامنه ای
به نظر من باید اگه اشتغال و ازدواج و اقتصاد درست بشه جوون های مملکت ما وقت شون و کمتر برا این کارا میگذارن.شما هم به فکر راه چاره اقتصادی باشید نه گیردادن های الکی
عزیز دل بیشتر کسانی دنبال مد غربی واین پوشش ها هستند که از لحاظ مالی مشکل ندارند و توانایی ازدواج هم دارند پس اصلا ربطی به اقتصاد نداره
Iran, Islamic Republic of
حیا ربطی به اشتغال و ازدواج ندارد افراد بی حیا بعد از حل این مسایل بدتر هم شدهاند
دوست عزیز اقای جنتی وزیر فرهنگن یا اقتصاد
هرکس باید کار خودشو انجام بده تا مملکت جلو بره
وزیر بی فرهنگی
وقتی وزیر محترم و منتخب اقای روحانی به فکر اشاعه بی فرهنگی و ازاد کردن توهین به دین و ... باشد ایا بهتر از این می توان انتظار داشت /
سلام
من موافق حرفت هستم اما همش نمیشه به پای دولت نوشت
ما خودمون تو این زمینه چیکار کردیم
دیدی که آقا اول امسال باز هم تاکید کردند کار فرهنگی خودجوش
ما خودمونم نمیدونیم چند چندیم با هم
حداقل کار امر به معروف لسانی که نکردیم
نظرهارو که نگاه کنی میبینی خیلی حرف برای زدن داریم که اصلا نمی زنیم
یاعلی
علی
امروز مردم ما بسیار بافهم تر از مردم ومسلملنان زمان پیامبرند.اما چرا این قدر از اسلام خوانده اند.و شب وروز از اسلام برای انها گفته می شود.ولی باز گوش نمی کنند. متاسفانه مسئولان ما فقط تقصر را از ماهواره می دانند. اما چنین نیست . تقصیر از اسلام شناسنامه ای مسئولان است.فقط حرف فقط حرف. اما در ادارات و جامعه و خصوصا در دادگاه و نیروی انتظامی و شهرداری باید پول و ارتباط را خوب بلد باشی تابتوانی مسائل را قانونی نمایی وبه هدفت برسی.امروز ارتباطات در ادارات داشته باشد .پول داشته باش.یار داشته باش . ادم داشته باشد. به راحتی قانون نیز دراختیارت قرار می گیرد.این مسائل باعث شده که همه دنبال اشنا و پارتی هستندواین یعنی سست شدن ایمان رفتن به دنبال خواست دشمن. من با وجود چدین پرونده در دادگاه در حال لمس این مسائل هستم. الته مسائ دیگر نیز مانند کمبو د لباس وزیبای ایرانی اسلامی. گران بودن نوع داخلی نیز نقش دارد.پس اول رههای قوی شدن ایمان مردم در کنار حرف به عمل بپردازیم.
ما
من هم مسایل منفی را که شما فرمودید دیده ام ولی ایمانم ضعیف نشده بلکه وقتی زشتی این مسایل را دیدم تصمیم گرفتم خود را به پاکی ومنبع ان یعنی خدای بزرگ نزدیکتر کنم.
اینکه شما تصویر کردید بیشتر شبیه لجبازی ودیوار دین وخدا را کوتاه دیدن میماند تا اینکه مردم ما از مسلمانان صدر اسلام بهتر باشند!
maryam
Iran, Islamic Republic of
من میخواهم طوری که دوست میدارم بگردم .بهشت برای شما جهنم برای من
Iran, Islamic Republic of
با سلام اين كاربر گرامي بايد بداند آزادي در چهار چوب قانون هر كشور تعريف مي شود.
این مریم خانوم معلوم است که چطوری فکر می‌کند والا اسمش را فارسی می‌نوشت. در ضمن مسئلة اینها قانون کشورها نیست؛ بلکه ذاتاً با قانون خداوند عناد دارند. وگرنه همین‌ها در آمریکا که قانون همجنس‌بازی وجود دارد، به آن قانون هیچ اعتراضی نمی‌کنند.
شما نمیتونی هرطوری دلت میخواد بگردی همانطوریکه من نمیتونم هرکاری که دلم میخواد انجام بدم بحث بهشت و جهنم نیست شما باید ضوابط اجتماعی را که در ان زنده گی میکنی رعایت کنی نمیتونی بگی هرجوری دلت میخواد بگردی
راست میگی فقط جای خودت رو سوراخ کن
اگر شما هرطوری دلت میخواد بگردی و من هرجوری دلم میخواد رفتار کنم اونوقت اسم این اجتماعو چه میتونی بذاری اگر شما با لباست داری برای من چاله درست میکنی منم دلم میخواد با رفتارم برای تو ایجاد مزاحمت کنم درین صورت نه تو ارامیش داری نه من
سلام دختر خوب
تو اونطوری میگردی منم دلم میخواد با تو بگردم و با تو باشم اونوقت منم جنمی میشم
تو خونت هر طور دلت خواست باش اما توجامعه چون میدونی ذاتا ما اجتماعی هستیم باید طوری باشی که جامعه رو خراب نکنی
آخه چرا همش بهشتی و جهنمی فکر میکنی
به این فکر کن که شما موجود اجتماعی هستی دخترم
خوب من تو خونم میخوام ماهواره ببینم. چرا نمیزارین پس؟
Germany
خلاف خلافه منتها شدت و ضعف داره و هر دو گناه و قانونا ممنوع
Germany
گناهانی که در ابتدا خصوصیند سپس عمومی می شوند یا آثار عمومی پیدا می کنند ، از همان آغاز خوب است پیشگیری شود
مشکل اینه که نمی ذاری ما بریم بهشت
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
اگر اینجوریه،منم با ماشینم میخواهم طوری که دوست میدارم ویراژ بدمو برونم!!!!!!! مگه جنگله؟ اینجا که میشه،دیگه بی قانونی میشه خوب،هان.
امير
بهشت يا جهنم رفتن به خودتان مربوط است ولي كسي حق ندارد با نوع پوشش خود آلودگي تصويري در معابر عمومي ايجاد كند. اين خلاف قانون است.
ناشناس
بی خود شما که دین اسلام را انتخاب کرده و حاضر به زندگی در حکومت اسلامی هستید باید طبق دستورات دینی حجاب را راعایت کنی
خوب اونی که مسلمان نیست چی؟
Germany
احترام و پایبندی به قانون کشورها ، موضوعی روشن و پذیرفته شده در میان ملل مختلف است
امیر علی
جنگل نیست که هر کی هر کار خواست بکنه هرجور خواست بگرده . جامعه است یک سری قوانین و عرفیات داره دوست عزیز
مسلم
غفلت وجهل یعنی همین که گفتی.. زمان پیامبر(ص) هم lکفار بهش میگفتند چرا این عذابی که میگی نمیاد ما منتظرش هستیم ، ما هرگز از تو پیروی نمیکنیم، و بهمون اعتقادات باطلشون مثل شما پایبند بودند تا اینکه عذاب الهی می آمد و.... باور نداری که آخرتی ، عذابی و پاداشی هست میدونی چرا؟ چون اگه الآن یه آتیش روشن کنن و بگن برو داخلش نمیری چون باور داری میسوزی اگه همین اعتقاد و باور را نسبت به آخرت داشتی مطمئن باش رفتار و کردارت عوض میشد.... بیدار شو تا کی؟؟؟؟؟
با مدعی مگویید اسرار عشق ومستی .... تا بیخبر بمیرد در درد خودپرستی...... عاشق شو ارنه روزی کارجهان سرآید...... ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی
علی
خانم محترم شاید شما دوست داشته باشی بری جهنم ولی من دوست ندارم شما را در جهنم همراهی کنم .ولی با این مدل لباسهایی که شما می پوشید و ما می بینیم باید جبرا شما را همراهی کنیم وشاید بگویید خوب نگاه نکن ولی من می گویم چرا باید در یک جامعه به اصطلاح اسلامی من جوان دائم به زمین نگاه کنم تا مبادا چشمم به لباسهای مختلف بدن نمای شما نیفتد؟همانطور که شما دوست دارید ازاد باشید من هم دوست دارم ازادانه در خیابان بدون محدود کردن چشمانم ازاد باشم .حال انکه انسان باید به قانون احترام گذاشته و در اینجا فانون حق را به من می دهد
عمار
Iran, Islamic Republic of
شما حق نداری هرجور که خواستی دراجتماع ظاهر شوی چرا که هر جامعه ای قوانینی دارد وهر کسی که در جامعه زندگی میکند موظف به رعایت قوانین ان جامعه است.
حتی بدوی ترین ویا بهشت موعود شما هم دارای قوانین هستند ودرصورت عدم رعایت باخاطی برخورد میکنند.
متاسفانه درکشور ما قوانین اجرا نمیشوند وموجب گستاخی خاطیان ودهن کجی آنان به قوانین وسایر شهروندان مقید به رعایت قوانین الهی واجتماعی ، رادرپی دارد.
اونوقت منم دلم میخواد همونجوری که دوس دارم به تو نگاه کنم و باهات رفتار کنم ... فکر کنم معامله خوبیه
حمید
شهروند گرامی
اگر زن هستی ایا وقتی ازدواج کردی دوست داری شوهرت هرجوری خواست جلوی دختر و زنهای دیگه بگرده .
اگر هم مردهستی ایا حاضری زنت هر جوری دوست داشت بگرده.
بگرد تا بگردیم
ایمان
شما تویه تفکرات و عقایدتون آزادید ولی حق ندارید فوانین کشور مثل رعایت پوشش اسلامی رو زیر پا بزارید.
در ضمن شما همراه خودتون خیلی ها رو هم به جهنم میبرید....
دورانیه دووووورانیه دیگه
مینا
آدمی که خواسته های خودش رو بر صلاح جامعه مقدم می دونه و هیچ خط قرمزی رو برای اون قائل نیست، آدم خطرناکیه و باید ازش فرار کرد
جانی ها و قاتل ها و مفسدان اقتصادی و... هم دقیقا مث تو فکر می کنند خود محوری مطلق...
اونوقت یه نفر دیگه هم وقتی تو ازدواج کردی دلش میخواد بیاد شوهر تورو بقاپه اون وقت هم جهنم برای اونه و به تو هیچ کاری نداره حالت اون موقع پرسیدنیه
چرا نظر منفی دادید بابا
صدها چراغ دارد و بیراهه میرود
بگذار تا بیفتد و بیند سزای خویش...
Germany
مگر خویش تنهاست؟!
جهنم گوارای وجودت ولی چرا 10 تا جوون دیگه رو با خودت میکشی میبری عمله ی شیطان....
مهناز
تو هر جای جهنم که دوست داری خودت را بینداز ولی جهنمت را فقط در خانه‌ات نگه دار و به میان مردم نیاور...
میشکا
اشکالی نداره، تو هر طوری دلت می‌خواد وارد اجتماع بشو، اما اگه یه عدة دیگه هم دلشون خواست تو رو بدزدن و ببرن توی بیابون و هزار و یک بلا سرت بیارن و عکس و فیلمش رو برای تفریح مردم دنیا گذاشتن توی سایت‌های اجتماعی، نگی توی مملکت امنیت نیستاً چون اون‌ها هم طبق میل خودشون و اونجوری که دوست داشتن عمل کردن. به هر حال دمملکت آزادیه! اون‌ها رو می‌ذارن توی قبر خودشون، تو رو هم می‌ذارن توی قبر خودت...
حمیرا
United States
مریم جان اول برو تفسیر سوره نجم رو بخوان که پیامبر که به معراج رفت عذاب جهنمیان را دیدند و همچنین عذاب زنان آخر الزمان را که زنان امروزی هستند را دید . یه کم آنها را مطالعه کن ببین تحمل اون شرایط رو داری جهنم را به خاطر اینکه دوست داری بی حجاب باشی برای خودت نخر!
اراکی
توصیه میکنم شما در جنگل زندگی کنید اون هم جنگلهای آمازون چون اونجا هر ..... بخوای میتونی بکنی .
Iran, Islamic Republic of
جهنمی که تو برای خودت انتخاب میکنی،‌آتشی داره که دیگران رو هم میسوزونه. پس حق نداری انتخابش کنی مگر اینکه در یک جزیره تنهای تنها باشی.
پیشنهاد میکنم حداقل طوری زندگی کنی که اگر بهشت دیگران رو انتخاب نمیکنی،‌ کاری کنی که از نسیم خنکش چیزی بهت برسه.
mohamad
تو يك كشتي طرف داشت جايي كه نشسته بودو سوراخ ميكرد بهش گفتن نكن هممون غرق ميشيم گفت من به بقيه چكار دارم من دارم جاي خودمو سوراخ ميكنم
abbas
Iran, Islamic Republic of
اگه وزرای ارشادقبلی و وزیر ارشاد عزیز اقای جنتی انقدر که به فکر مسئله فرا شغلیشون که به فکر معیشت مردم هستند به فکر مسائل فرهنگی بودن و توان توجیح حجاب برای مردم رو داشتن الان وضع جامعه ی ما این نبود
بنده خدا بی حجابی ارزش شده و اونهای که حجاب دارن چادر هستند ضد ارزش هستند
محمد امین
فقط بسیج میتونه درستشون کنه.....
همونطور که تونست...
Germany
صدا و سیما باید تحول اساسی بیابد
دوست دارم یکی آمار بگیره که در مواجهه با این خانمهای ساپورت پوش در جامعه وقتی از روبروی هم عبور می کنند یا کمی از هم فاصله می گیرند از صورت آنها چیزی بیادش مانده یا نه . بیشتر جوانان وقتی سطح دیدشا ن از پائین به بالا یعنی(صورت) می رسه تازه متوجه می شوند که اصلا قابل تحمل نیست !!!
سروری
Latvia
دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی در بوجود آمدن این وضعیت در کشور همان قدر مسئولند و باید پاسخگو باشند که در شیوع مفاسد اقتصادی و خلق بابک زنجانی ها و پرونده 3000 میلیاردی مقصرند . در کشورهای پیشرفته دستگاه اطلاعاتی بعنوان مغز کشور عمل میکنند و در همه عرصه ها و موضوعات خود را مسئول میدانند و نقش آفرینی دارند ولی در کشور ما چند سالی است حکم شتر مرغ را پیدا کرده و بیشتر یک تماشاجی است و نظاره گر !!!!!!!
خدا عاقبتمونو ختم به خیر کنه
خجالت هم خوب چیزی شرف وجدان هم خوب چیزی ، نه! آیا مشکل بیکاری و گرانی حل کردید نشتید پشت میز و در اتاق های کولر گازی تان و براحتی برای مردم نخسه میپچید گرانیییییییییی بیکاریییییییییییی میدونید چادر مشکی و لباس پوشیده چقدر گران هست
پس راه خوبی نشان دادی حالا که لباس گرونه هر جور که دوست داشتیم بیایم بیرون !!
خود وزیر ارشاد، ارشاد باید گردد!
Iran, Islamic Republic of
حجاب فقط برای زنان و مردان مومن واجب شده است نه برای همه افراد . هیج کسی حق ندراد عقاید خود رابه دیگران تحمیل بکند و زندگی جنگلی زمانی شکل خواهد گرفت که اجباروزور درمیان باشد والا درجامعه انسانی ، اجباروزورگفتن معناوجایی ندارد . مگرانسان ، حیوان است که باید به اوزورگفت ؟
Germany
پس دستگاه های قضایی و انتظامی دنیا باید تعطیل بشوند!
Iran, Islamic Republic of
لااکراه فی الدین .
Germany
دنبالش هم بخوان < قد تبین الرشد من الغی > یعنی چون راه رشد و گمراهی از هم متمایزند ، دیگر اکراه معنی ندارد وانگهی این جا کسانی که مسلمان نیستند هم می بایست قانون را رعایت کنند
بنده خدا
سلام بر دوستان گرامی

بنده نه طرف شما هستم نه اون دختر خانم
طرف عقلانیت هستم ..تویی که حرف از بهشت و جهنم میزنی بهم بگو ببینم تو از اهل بیت پیامبر هستی ؟ تو معصوم زاده شده ای ؟ یا بر سر سفره پاکان نشسته ایی؟ اینقدر مریض وار فکر نکنید گناه بندگان خدا هم نشورید جای دیگران تصمیم نگیرید با این چوب اسلام نما بر سر هر حرف و مشکلی نزنید آخه بنده خدا مگه مسلمونی و بچه شیعه بودن به نماز خوندن و نخوندن و حجاب داشتن و نداشتنه تو رو خدا از این فکرای میرزایی بیاید بیرون.اینقدر افراط و تفریط نکنید با همین تند روری های شماست که مردم و از اسلام فراری میدید.اسلام یعنی دین آزادی و آزادگی ... من نه ریش و محاسن بی حد و مرز تو رو قبول دارم نه بی عفتی اون یکی و ...تو رو به روح شهدا قسم عاقلانه رفتار کنید.من الله تو فیق
مشاور خانواده
توخودت هم نمی دونی چکاره ای!یک مسلمان باید هم اخلاق هم حجاب وهم عبادت داشته باشد-مگر حتما باید اهل بیت پیامبربود تا از این کارا کنیم؟بی حجابی مردان خانواده هارو وحتی زنان شوهر دار رو خراب میکنه چون هزاران عاشق پیدا میکنند وفریب میخورند
Germany
قبل از نصیحت کردن سعی کن قدری اطلاعات مذهبیت رو بالا ببری و گر نه به جای هدایت دیگران آنها رو هم گمراه می کنی . آقای عقلانی خیلی از افراد ناآگاه یا کم دانش ادعای عقلانیت می کنند در حالی مجهولات خودشان رو به اسم معلومات به رخ دیگران می کشند واقعا شما نمی دانید که نماز و حجاب از بدیهیات دینی است که در قرآن و روایات به کرات به آن ها توصیه شده ؟! می دونید انکار اینها یعنی چه ؟!انکار بدیهات مصرح در قرآن یعنی انکار رسالت رسول الله صلی الله علیه و آله . اگر کسی بدیهیات را با علم به بازگشت به انکار رسالت انکار کند کافر است . مساله 106 رساله امام خمینی رضوان الله علیه و ذیل آن فتاوای سایر مراجع معظم را ببینید .
Germany
اصلا می دونی افراط و تفریط چیه؟ بیخیال بی بند باری بودن خوبه؟!راه شهدا این است؟! چقدر پرتی!
پری سیما
پس میشه بگی مسلمونی به چیه؟اگه به نماز وروزه وحجاب وعفاف نیست پس به چیه؟!
نرگس
چرانظراتمون رو نمیذارید؟مدیونیدبه خدا
وقتی ازشلوارفروشی می پرسی فاق بلندچی داری میگه هیچی اصلافلق بلند نداریم! چه زنانه چه مردانه باوجود اینکه همه تولید داخل هستند ازمردم چه توقعی دارید؟!