پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳۱
۱۸۵
نقدی بر اظهارات اخیر آقای رئیس جمهور؛

'سه کلمه حرف حساب' شریعتمداری با روحانی و لاریجانی

سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۲۷
کد مطلب: 431983
رئیس محترم مجلس در این بخش از اظهارات خود نیز- باز هم به طور ناخواسته- مرتکب خطای فاحش دیگری شده است. زیرا تعهد و دیانت و امانت‌داری تیم هسته‌ای که رهبر معظم انقلاب با اصرار کم‌نظیری بر آن تاکید ورزیده‌اند، نشانه و شاخصه‌های سلامت تیم است و نه میزان و شاخص برای ارزیابی نتیجه مذاکرات و اگر اینگونه نبود، ترسیم خطوط قرمز از سوی حضرت آقا ضرورتی نداشت.
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان "سه کلمه حرف حساب!" نوشت: حرف اول: پنج‌شنبه گذشته، آقای دکتر روحانی در ضیافت افطار با استانداران و معاونان‌ وزرا، که همزمان با سالروز میلاد حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام بود، شرایط کنونی کشورمان را با دوران امام حسن(ع) مقایسه کرد و بی‌آن که برای این مقایسه، دلیل و سند و نمونه‌ای ارائه کند از صلح آن حضرت به عنوان الگویی یاد کرد که می‌تواند برای این روزهای کشورمان نیز کارساز و گره‌گشا باشد.

آقای رئیس‌جمهور گفت: «امام حسن(ع) تصمیمی گرفتند که مقام معظم رهبری از آن با عنوان نرمش قهرمانانه یاد کردند. زمانی که امام مجتبی(ع) تصمیم به صلح گرفتند، یکی از یاران امام علی(ع) پیش ایشان آمد و گفت؛ ای‌کاش من مرده بودم و این منظره را نمی‌دیدم. امام در پاسخ وی گفت؛ وقتی دیدم اکثریت مردم این - صلح با معاویه- را می‌خواهند، نخواستم چیزی که مردم نمی‌خواهند بر آنها تحمیل شود... امام مجتبی(ع) آن تصمیم سخت را اتخاذ کردند و ما هم باید راه و مسیر امام مجتبی(ع) را دنبال کنیم»!

درباره اظهارات جناب روحانی گفتنی است:
الف: در این که صلح امام حسن علیه‌السلام با توجه به شرایط آن زمان، عاقلانه‌ترین و شجاعانه‌ترین تصمیم بوده است، جای کمترین تردیدی نیست ولی با عرض پوزش مقایسه آقای رئیس‌جمهور در هر دو بخش «مفهوم» و «مصداق» نابجا و از نوع قیاس‌مع‌الفارق است.

در دوران امام حسن علیه‌السلام تقریباً تمامی سرداران سپاه ایشان، با تطمیع و تهدید معاویه، اردوگاه حضرت را ترک کرده و به دشمن پیوسته بودند و از سوی دیگر مردم در آن زمان نیز به دلیل بی‌بصیرتی و فریب‌خوردگی، دست از حمایت امام مظلوم‌ما(ع) کشیده و یا جانب بی‌تفاوتی برگزیده بودند. آیا شرایط کنونی ایران اسلامی با آن‌ دوران کمترین شباهتی دارد؟ کدامیک از فرماندهان و سرداران سپاه و ارتش و بسیج -نستجیر‌بالله- خود را به دشمن فروخته و میدان را به نفع حریف ترک کرده‌اند؟! آنان که اگر اجازه ولی امر مسلمین و فرمانده کل ‌قوا را واجب نمی‌دانستند، تاکنون هزاران بار بر دشمن تاخته بودند و به قول حضرت آقا، برای جنگیدن با دشمنان لحظه‌شماری می‌کنند و چه وصف‌الحال است این بیت که در حماسه بی‌نظیر ۹ دی زیرتصویر حضرت آقا نقش بسته بود؛
این گردبادهای به غیرت درآمده
تسلیم رهبرند که طوفان نمی‌کنند

و از سوی دیگر باید از جناب روحانی پرسید حضرتعالی از کدام مردم سخن می‌گویید؟ مگر حضور حماسی و ایثارگرانه ملت را در تمامی روزهای حادثه شاهد نبوده‌اید؟ و مگر عبور آنها از عقبه‌های سخت و نفس‌گیر را مشاهده نفرموده‌اید؟!

آمیختگی‌ شور و شعور توده‌های میلیونی مردم در تشییع اخیر شهدای غواص را چگونه با دوران امام حسن(ع) قابل مقایسه می‌دانید؟! کاش می‌دانستید چه غلغله‌ای است از مراجعه جوانان برای اعزام به جبهه‌های نبرد علیه تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها و سعودی‌ها و ...؟! و کاش می‌دیدید راضی کردن آنها به بازگشت و ... تا چه اندازه‌ برای فرماندهان سپاه و ارتش و بسیج سخت و دشوار است و...

خدا بر درجات امام راحلمان(ره) بیفزاید که می‌فرمودند «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده‌های میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله(ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین(ع) هستند.»

ب: بسیار بعید است که جناب رئیس‌جمهور از واقعیت جامعه امروز ایران و شیفتگی توده‌های مردم به اسلام و انقلاب بی‌خبر باشند. بنابراین مقایسه مورد اشاره و نتیجه‌گیری از آن را با چه منظوری پیش‌ کشیده‌اند؟ مردم این مرز و بوم که از ایستادگی و مقاومت خود اطمینان دارند و مقایسه جناب رئیس‌جمهور را اشتباه فاحش می‌شمارند و از سوی دیگر، دشمنان بیرونی هم، ملت مسلمان و مقاوم ایران را می‌شناسند و آقای رئیس‌جمهور می‌داند که آنها نیز تحلیل ایشان را باور نخواهند داشت. پس چه ماجرایی در پیش است که دکتر روحانی را به ارائه این تفسیر و مقایسه غلط کشانده است؟

با عرض پوزش از رئیس‌جمهور محترم، مقایسه یاد شده به این تردید دامن می‌زند که ایشان در چالش هسته‌ای چاره‌ کار را تن دادن به باج‌خواهی دشمن دیده‌اند و برای توجیه آن، پای امام حسن علیه‌السلام را به میان کشیده‌اند! همین جا گفتنی است که مراجعه به تاریخ، اگر برای «شبیه‌سازی»! باشد، نه فقط خطا، بلکه خطرناک است اما چنانچه این مراجعه برای «شبیه‌یابی» باشد، نام آن عبرت‌گیری و درس‌آموزی خواهد بود، که متاسفانه باید گفت؛ مقایسه جناب رئیس‌جمهور بی‌آنکه بخواهند یا بدانند، از نوع اول است.

کاش آقای روحانی فقط یک مرور گذرا بر متن پیمان صلح امام حسن(ع) نیز داشتند و آن را با توافق‌نامه‌‌های ژنو و لوزان مقایسه می‌کردند و سپس درباره صلح آن امام بزرگوار اظهارنظر می‌فرمودند.

حرف دوم: آقای دکتر علی لاریجانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، پنج‌شنبه شب گذشته در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران نمونه استان قم به روند مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و ضمن تقدیر از تلاش تیم مذاکره‌کننده کشورمان و یادآوری حمایت کم‌نظیر رهبر معظم انقلاب از آنان گفت؛ «متأسفانه برخی افراد احساس وظیفه‌ شرعی به آنها دست داده و در جلساتی سخنانی می‌گویند که بسیاری از این سخنان غلط است». آقای لاریجانی خطاب به منتقدان گفت؛ «شما اگر خودتان مشکل دارید، لازم نیست پشت سر رهبری مخفی شوید».

آنجا که آقای لاریجانی از برخی نقدهای توأم با اهانت یاد می‌کنند، حق با ایشان است، ضمن آن که اینگونه نقدها دامنه وسیعی ندارند و مخصوصا بعد از تذکرات حضرت‌آقا نمونه قابل ملاحظه‌ای از آن گزارش نشده است. و در هر حال، این سخن دقیقی است که تمجید رهبر معظم انقلاب از تیم هسته‌ای باور و اعتقاد ایشان است و تخطی از آن نه شرعی است و نه عاقلانه و صد البته، شایسته ملامت و اعتراض. اما در اظهارات جناب لاریجانی دو نکته دیده می‌شود که می‌تواند گمراه‌کننده باشد.

الف: رئیس ‌محترم مجلس شورای اسلامی می‌فرمایند منتقدان «پشت سر رهبری مخفی می‌شوند»! که باید گفت؛ استناد به نظرات رهبر معظم انقلاب در نقد بخش‌هایی از روند مذاکرات هسته‌ای، فقط هنگامی ناشایسته است که اینگونه استنادها با واقعیات همخوانی نداشته باشند مانند آن که نظری به حضرت آقا نسبت داده شود که نظر و دیدگاه ایشان نباشد و یا خدای نخواسته از استناد به نظرات حضرت ایشان، به عنوان یک بهانه برای اهانت به تیم محترم مذاکره‌کننده استفاده شود که هر دو حالت ناپسند و درخور ملامت خواهد بود. اما، نظرات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، می‌تواند و باید ملاک ارزیابی مواضع و عملکرد تیم و یا روند مذاکرات باشد و در این صورت استناد به آن نه فقط مذموم و ناپسند نیست بلکه نشانه پیروی از رهبر انقلاب است و متهم کردن منتقدان به پنهان شدن پشت سر رهبری که در اظهارات آقای لاریجانی آمده است، درخور ملامت و اعتراض است و بسیار خطرناک و گمراه‌کننده. زیرا مفهوم و ترجمان دیگر این بخش از اظهارات آقای لاریجانی- بی‌آن که بخواهند- این است که هیچکس حق ندارد از نظرات رهبر معظم انقلاب به عنوان ملاک و میزان برای ارزیابی مواضع و عملکرد این و آن و از جمله مسئولان نظام، استفاده کند! نتیجه این دیدگاه، بی‌آن که ایشان بخواهند دور کردن منتقدان و در مقیاس وسیع‌تر، دور کردن مردم از فصل‌الخطاب دانستن نظرات و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب خواهد بود.

ب: آقای لاریجانی خطاب به منتقدان می‌گوید «رهبر انقلاب صراحتا فرموده‌اند که حرف من در همه جا یکی است و هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای افرادی متدین، متعهد، شجاع و غیور هستند، پس مشخص است که حرف‌های شما با سخنان رهبری یکی نیست»!

رئیس محترم مجلس در این بخش از اظهارات خود نیز- باز هم به طور ناخواسته- مرتکب خطای فاحش دیگری شده است. زیرا تعهد و دیانت و امانت‌داری تیم هسته‌ای که رهبر معظم انقلاب با اصرار کم‌نظیری بر آن تاکید ورزیده‌اند، نشانه و شاخصه‌های سلامت تیم است و نه میزان و شاخص برای ارزیابی نتیجه مذاکرات و اگر اینگونه نبود، ترسیم خطوط قرمز از سوی حضرت آقا ضرورتی نداشت. بنابراین نمی‌توان و نباید، این دو موضوع جداگانه را در هم آمیخته و با استناد به سلامت و امانت‌داری تیم هسته‌ای، نتیجه گرفت هرگونه توافقی که از جانب آنان به دست می‌آید قابل قبول بوده و همان «توافق خوب» خواهد بود!

حرف سوم: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر مسئولان، برخی از اصلی‌ترین خطوط قرمز نظام در چالش هسته‌ای پیش‌روی را برشمردند و سوال این است که در این میان، چه کسانی مخاطب ایشان بوده‌اند که ترسیم خطوط قرمز یاد شده برای آنان ضرورت داشته است؟

الف: به یقین و بدون کمترین تردید می‌توان گفت تیم هسته‌ای کشورمان تنها مخاطب حضرت آقا نبوده‌اند. چرا که ایشان در همان جلسه می‌فرمایند؛ «آنچه رهبری در جلسات عمومی می‌گوید عینا همان مسائلی است که در جلسات خصوصی به رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان ذیربط می‌گوید».

ب: تیم‌های مذاکره‌کننده حریف یعنی کشورهای ۵+۱ هم نمی‌توانند، تنها مخاطب رهبر معظم انقلاب باشند، زیرا این خطوط قرمز در جریان مذاکرات به اطلاع آنها رسانده شده است.

ج: اکنون به وضوح می‌توان نتیجه گرفت که تمامی ملت و مخصوصا صاحبنظران و کارشناسانی که در تیم هسته‌ای کشورمان حضور ندارند نیز مخاطب سخن حضرت‌آقا بوده و هستند و ایشان اصرار داشته‌اند که این طیف هم از خطوط قرمز ترسیم شده باخبر باشند. اما، چرا؟! آیا پاسخ غیر از این است که صاحبنظران بیرون از تیم هسته‌ای نیز ملاک و میزان لازم برای ارزیابی روند مذاکرات را در اختیار داشته و بتوانند «خوب» یا «بد» بودن توافق احتمالی را تشخیص بدهند؟

پایان سخن این که تنها ملاک و میزان برای ارزیابی توافق احتمالی، انطباق کامل آن با معیارهایی است که حضرت آقا در قالب «خطوط قرمز» ترسیم کرده‌اند و بهانه‌هایی نظیر، همخوانی شرایط امروز کشور با دوران امام حسن علیه‌السلام - که قیاس مع‌الفارق است- و توصیه به کنار آمدن با دشمن که اولا از ساحت مقدس حضرت امام حسن(ع) به دور است و ثانیا انحراف از مسیری است که آن حضرت پیموده‌اند، نمی‌تواند نگاه مردم را از «توافق خوب» دور کند. و برخلاف آنچه جناب لاریجانی مطرح کرده‌اند، استناد به نظرات حضرت آقا برای ارزیابی روند مطلوب مذاکرات و توافق احتمالی پس از آن، نه فقط پنهان شدن پشت سر رهبری نیست، بلکه پیروی جانانه از نظرات حضرت ایشان است و...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متاسفانه بعضی بی حالی و کم کاری خودشون رو با گره زدن همه چیز به تحریم ها میخوان پنهان کنن...
بعد دم از صلح امام حسن(ع) می زنن...
سیاح
Iran, Islamic Republic of
حال که مقایسه با زمان امام حسن ع است ، وبه اعتقاد من غلط است ، به بعضی سوالات فکر کنیم بد نیست:
۱_ عبید الله بن عباس که با ۸۰۰۰نفر به معاویه پناهنده شد و سپاه آماده امام را به هم زد کیست!?
۲_ نقش اشعث را چه کسی بازی می کند !?
۳_ معاویه که مشخص است اوباماست پس چرا آن را مودب دیدی !? ۰ امام حسن هم به معاویه اعتماد ندارد ! مردم ما هم مردم کوفه نیست ! ۴_ خوارج که خون به دل امام علی ع و سپس امام حسن ع کردند کجا ایستادند امام حسن صلح کرد ناچار بود و
۵_ نقشه و طرح ترور امام را چه کسانی دارند!?
۰۰۰ !??
Iran, Islamic Republic of
در باره صلح حديبيه پيامبر و مشركان چه نظري داريد؟ آيا آنجا هم خيانت فرماندهان مطرح بود يا تيزهوشي آينده نگري پيامبر گرامي اسلام
ببین روحانی خیلی از تو باهوشتر بوده و اگه میتونست حرف از صلح حدیبیه میزد ولی خودش میدونه که قیاس مع الفارق بود بهتره یه بار شرایطی که منجر به اون صلح شد رو بخونی در اون ماجرا دشمن از ترس رسول الله و همراهان به سمت صلح حدیبیه رفتند ولی حسن ما بر عکس از ترس ... به این سمت و سو و دم از صلح امام حسن زدن افتاده
Iran, Islamic Republic of
سوالو جواب ندادي برادر سوال اينه كه چرا پيامبر گرامي اسلام صلح حديبيه را قبول كرد؟ جز اين است كه براي ساختن آيتده اي بهتر از اين فرصت بخوبي استفاده كرد
مهدی م
Iran, Islamic Republic of
عزیز من هر موقع رئیس جمهور توافق رو با حدیبیه مقایسه کرد بیا جوابت رو بدیم.
آخه اون که خیلی بی ربطه. اون وقت اسلام قدرت گرفته بود و همه انتظار داشتن به مکه حمله کنن اما پیامبر راه کم هزینه تر رو پیش گرفت آن هم مطابق وحی الهی البته. نکنه به شما هم وحی میشه؟ یا فکر می کنی باید به امریکا حمله کنیم و آنها اینقدر در ضعف هستن؟؟!!
بعدش برو مفاد صلح حدیبیه رو هم بخون و ببین اون که نقضش کرد چی شد.
همین نشون میده یه فرقی بین شما و رییس جمهور بالاخره هست که همچین تشبیهی نکرده!
Romania
در صلح حدیبیه با تدبیر پیامبر همه چیز به نفع مسلمانان بود اما الان ....
Romania
آینده بهتر یعنی صلح امام حسن (ع) ؟؟؟ برو تاریخ رو بخون و فرق صلح امام حسن (ع) و صلح حدیبیه را بفهم .... در صلح حدیبیه پیامبر چی داد و چی گرفت ؟ما قراره چی بدیم و چی بگیریم ؟
مفادش جوابتو داده بفهم .....
محمد
فکرنکنم کسی به این سوال جواب بده
محمد
ایشان واقعامشکل روحی دارندهمش به قهربادنیاوخط ونشان کشیدن به آنهاوخودبزرگ بینی افراطی و........علاقه شدیدی دارندحل مشکلات مملکت ومردم براشون اصلا اولویت نداره مهم اینه که بادولت مخالفت کنه واقعاانرژی هسته ای اینقدرمنفعت داره؟ یابهانه خوبی واسه ی مخالفت وقهربادنیاوهمچنین دولت آقای روحانی هستش؟؟؟
در صلح حدیبیه هیچ ضرری به اسلام و مسلمین وارد نمیشد.اما آیا در توافق مورد نظر آقایان(ژنو و لوزان و...) وضع بدینگونه است یا علاوه بر نچرخیدن چرخ سانتریفیوژها و چرخ زندگی مردم،عزت و شرف و غیرت ایرانی ها با قبول بازجویی از دانشمندان و نخبگان و بازدید از مراکز حساس نظامی کشور حفظ میشود؟!
احسنت ولی میشه اخر صلح حدیبیه چی شد؟؟ شما ها فقط از اسم صلح استفاده می کنید
Iran, Islamic Republic of
آخر صلح حديبيه با هوشياري پيامبر مكرم اسلام به نفع اسلام و مسلمين تمام شد
کلا بی سوادها هر جا کلمه صلح میاد خوششون میاد
اصلا میدونی ماجرای صلح حدیبیه چی بود؟
در مورد دهها جنگ و غزوه ای که حضرت رسول و علی علیه السلام فرمانده ش بودن چه نظری دارید
نافتونو با صلح بریدن!
مهم نیست با کی و تحت چه شرایطی...
دلسوز
به نام خدا سلام شما اول برادری تو ثابت کن بعد طلب ارث کن صلح حدیبیه چه ارتباطی با توافقی که شما چیزی از اون نمیدونی داره استدلال کن بزرگوار مثل آقای شریعت مداری
Serbia
استدلال شريعتمدارى مورد علاقه دلواپسها و صهيونيستها است.
صهیونیستها عاشق اصلاح طلب هان
اتفاقا کاملا برعکسه ..فعلا که با بیانیه لوزان اسراییل با دمش گردو می شکست
Iran, Islamic Republic of
نفرین بر اسراییل و کسانی که در داخل دارن پازل اونا رو تکمیل میکنن و به گفته خود صهیونیست ها جزو سرمایه های اسراییل محسوب میشن
و سلام به شریعتمداری که خار چشم امریکا و اسراییله
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام خدمت شما برادر يا خواهر دلسوز. صلح حديبيه يا صلح امام علي و يا صلح امام حسن همه اينها با توجه به شرايط دوران خودش انجام گرفته كه هر كدام آنها هدفي جز زنده ماندن و پابرجا بودن اسلام نداشتند و هيچ فرقي با هم نداشتند و منظور ما اينه كه در شرايطي خاص ميشود از اين راهبرد استفاده كرد
Iran, Islamic Republic of
شماها چقدر این صلح رو دست دارید
اصلاً جنگ رفتی ؟ یا همون ایام توی قایق تفریحی داشتی خاویار میخوردی؟
صلح حدیبیه به صورت ساختاری کاملا متفاوت است و در همین مورد نیز اگر مقایسه شود تفاهمات و توافقات لوزان و ژنو بسیار با آن حرکت مورد ستایش الهی متفاوت است
بهتر است بجای بازی با عناوین تاریخ خود تاریخ را اندکی مطالعه کنید تا چنین ادعا ها و مقایسه های خنده داری نداشته باشید
احسنت
سخنگوی وزارت خارجه امریکا :اگر حسین شریعتمداری بگذارد توافق هسته ای انجام می گیرد....
جانم به خار چشم امریکا و اسراییل
Iran, Islamic Republic of
حتما صلح امام علي و معاويه هم با خيانت فرماندهان صورت گرفت؟
Iran, Islamic Republic of
نخیر
من گفتم که صلح کنند
نمره تاریخت چند بوده؟
خیر صلح امام علی با حماقت مردم به ایشان تحمیل شد
صلح امام علی (ع) و معاویه؟

این صلح دیگه از کجا اومد؟

یا علی العجب
United States
منظوررییس جمهورصلح با چ کسی هست؟وچ کسی باید تصمیم بگیردشمارییس جمهوریاامام المسلمین.در ان زمان صلح تحمیلی بود ک سبب ان هم دوربریهای امام بودندظاهرا رییس جمهور تصمیم صلح تحمیلی رابر رهبر دارداما هیهات من الذلة
Romania
...
"المتقدم عنهم مارق". هر که پیشتر از رهبری رود از مارقین است.
Iran, Islamic Republic of
اولا حرف شما کاملا درسته البته به شرطی که دولت نهم و دهم و ... تو این موضوع فرقی نداشته باشن
دوما اگه آقای روحانی و شریعتمداری از مردمی که میگن مطمئن هستد پیشنهاد رفراندوم برای توافق یا عدم توافق بدن
جواد
امام حسن علیه السلام در دوران ما نیز در غربت به سر می برند ...
سینه چاک
نه برادر...
امام حسن دوران ما غریب نیست مظلوم مقتدری است که میلیون ها سینه چاک دارد...
امداد الهی را دارد...
دعای امام زمان را دارد...
Iran, Islamic Republic of
احسنت بسيار عالي بود.
احسنت
امیر
جناب لاریجانی دارن اشتباه بزرگی مرتکب می شن. ایشون پایگاه رایش در بین اصولگراها بود. با این کارها محبوب اصلاحاتی ها نمیشن، شاید در بهترین حالت ایشون هم بشن یه رحم اجاره ای دیگه! با مدت اجاره خیلی کمتر...
محسن
آقا امیر ،آفرین متاسفانه آقا لاریجانی هنوز هم تو همون هوای فتنه 88 هست و با اون موضع گیری اشتباه ! ! هنوز یادمان نرفته اون موضع گیری های اشتباه ایشان و آن مصاحبه ای که با صدا و سیما داشت ! ! راستی آقای لاریجانی اگر اون مصاحبه شما را دوبار پخش کنند چه حالتی به شما دست میدهد ؟ ! خواهید دید که هنوز همان تفکر منتها با رنگ و لعاب سال 94 ! ! فاعتبرو یا الوالباب
Iran, Islamic Republic of
باید به امثال لاریجانی گفت همان رهبری که تیم مذاکره کننده را تایید نمودند از احتمال فریب خوردن و خطا کردن آنها هم گفتند.
"البتّه بنده نمیخواهم بگویم اینها معصومند؛ نه، معصوم نیستند؛ ممکن است انسان یک‌جاهایی در تشخیص، در عمل خطا هم بکند،"
"کن درعین‌حال جدّاً دغدغه دارم؛ این دغدغه ناشی از آن است که طرف مقابل بشدّت اهل فریب و دروغ و نقض‌عهد و حرکت در خلاف جهت صحیح است؛"
رهبری دغدغه دارد چراکه دشمن به شدت اهل خدعه و فریب است و یا به عبارتی مذاکره کنندگان ...
نه در اشتباه نیستند ایشان کاندیدایی هستند که جای حاج حسن را در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری خواهند گرفت(از سوی همان کسی که روحانی را به مردم معرفی کرد):
چرا؟
اولا روحانی محبوبیتی بین آن 7/50 دیگر ندارد (به مردم کوچه و بازار مراجعه کنید )
ثانیا لاریجانی نام اصولگرایی را یدک دارد گرچه برای جای دیگر تلاش می کند(بخوانید برای پدر خوانده)
و همین نام برای جلب رای اصولگرایان مناسب است
ثالثا در مجلس کلی وجاهت برای خودش دست و پا کرده
رابعا .....
لطفا درج کنید و بگذارید این گفتمان بین افراد باشد تا ایشان اینقدر موج سواری نکند
احسنت
شیرازی
احسنت بر حاج حسین ...
ج س
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر حاج حسین که حرفهای با منطق وعقل و مستند او هرگز جواب ندارد
یادم می آید آقا فرمودند : تبیین کنید و شرایط تبیین این است که مستدل ، مستند و متقن بگید
احسنت
Iran, Islamic Republic of
شما چكاره اي از طرف مردم حرف ميزني و خودتو نخود هر اشي ميكني
علی
دوست عزیز اقتضای طبع ژورنالیستی همین
گونه تحلیل هاست و شما نیز سعی کنید تحلیل خودتان را ارایه کنید نه اینکه اهانت کنید
Romania
شما چه کاره ای که به خودت جرات میدی با منطق بی ادبان به دیگران بپری
سیاح
Iran, Islamic Republic of
تو (ناشناس) چه کاره ای به جای جواب منطقی هوچیگری می کنی!?
مر فقط کاره ها باید حرف بزنند !?
در ضمن خود روحانی مطبوعات را سخنگوی مردم معرفی کردند و ایشان هم بهترین روزنامه را دارند
Serbia
بهترين روزنامه براى شستن شيشه
آرمان درد این کار میخوره
محمد
درسته برای شیشه شستن خوبه اونم شیشه های دود گرفته مغز بدون تحلیل شما...
ولی گویا شیشه ی اصلاح طلبان و حامیان آمریکاییشون با این روزنامه بدجور شکسته!خاک شیر اصلا! ماشاالله حاج حسین!
ایشون الان نزدیک به بیست ساله دارن این شیشه رو میشکونن نمی دونم چرا تموم نمی شه؟
مالک
واقعا درست گفتی این آقاچکارت است واز مردم چی می خواد
سینه چاک
به آقای روحانی هم میگیم...
تو کی باشی که برای توجیه سخنانت از امام حسن(ع) مایه میگذاری...
احسنت
Romania
و شما چه کاره ای ؟بیکاره ای که مامور توهین است ؟
Romania
تو هم ساکت بشی کسی بهت نمیگه ...!!!!!!
ايشان در جايگاهى نيست كه همكلام با رياست محترم جمهور و رييس مجلس شود. برو كار خبرنگاريتو بكن عمو جون. پاتو تو كفش بزرگترت هم نكن چون بيشتر از گذشته محبوب قلوب ميشى حسين جون!!
Iran, Islamic Republic of
لطفا منطقی جواب بدهید. چرا بر آشفته میشوید. شما که خود را اهل انتقاد و ... میدانید. چرا با سه کلمه حرف حسابی اینهمه اشفتگی
اینا تحمل شنیدن حرفی جز حرف خودشون رو ندارن!
شمس
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر سردار قلم که به تنهایی همه اعوان و انصار داخلی استکبار را حریفید. دست خدا به همراهت.
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج حسین عزیز.
سحر
Romania
میشه بفرمائید الان شما در چه جایگاهی هستید که منطقتون بهتون اجازه میده به یک منتقد توهین کنی ؟
Romania
از کی تا حالا ؟مگر رئیس جمهور و رئیس مجلس چه جایگاهی دارند که یک ژورنالیست حق انتقاد ازشون رو نداره ؟ میشه بفرمائید از این توافق که روحانی و لاریجانی دارند براش خودشون رو میکشند چی گیر تو میاد ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
میگم لابد شما در جایگاهی هستی که بخوای با آقای شریعتمداری هم کلام بشی ! برو بشین خونت روزتو بگیر عمو جون . پاتو تو کفش بزرگترت نکن چون بیشتر از گذشته کدر تر میشی ناشناس جون !!
Romania
میشه بگید امام خمینی کبیر که دنیا را تکان داد چرا به دانش آموزان ابتدایی گفت کاش انتقادتان را از من می نوشتید؟؟؟!!
شما روحانی و لاریجانی را بالاتر از امام می دانید؟ جایگاه والای حسین شریعتمداری هم روشن است. هر جا کم میارید می خواهید توی دهان منتقد بزنید. دوره بگیر و ببند هاشمی را تکرار می کنید.
Iran, Islamic Republic of
فعلاً که هم پاشو توی کفش بعضی ها کرده و هم خار چشم وطنفروشهاست
Romania
لابد همکلام با روحانی رئیس جمهور مودب آمریکاست
Romania
تو هم در جایگاهی نیستی که بگی کی انتقاد کنه و کی نکنه
Romania
چی شده رئیس مجلس هم برای شما ...عزیز شده و ازش دفاع میکنید ؟
Romania
این آدمهای بزرگی که تو ازشون دفاع میکنی با رای مردم بزرگ شدند و باید در مقابل مردم پاسخگو باشند ....
انقلاب کردیم که کسی برامون ازین بزرگتری ها نکنه!در ضمن لازم نیست بزرگیتون با جفتک ثابت کنید!
United States
ای بابا بازم این حرف زد. کسی محل نمی ذاره بیخیال شو
Romania
خوشم میاد هر وقت حرف میزنه همتون خودتون رو به در و دیوار میزنید ... از توهین هاتون مشخصه که کسی محل نمیذاره !!!
درو دیوارو خوب اومدی
حمید
به معنای واقعی کلمه برای شما و امثال شما متأسفم ... یعنی من به جای شما خجالت میکشم که همچین ادبیات زشت و دون شأن انسانیت رو برای برخورد با موضوعات پی میگیرید.
Romania
میخواد حرص امثال تو رو در بیاره و خدا را شکر که موفقه
واقعا عالی بود؛ متاسفانه بعضی سخنان و فرمایشات حضرت آقا را درک نمی کنند.
سيد
Iran, Islamic Republic of
سلام بر حسين آقا
نقدهاي شما هميشه جالب و دقيق بوده ولي چون كمي فلفل دارد به مذاق برخي خوش نم آد.
كاش ميشد اين منتقد فلفلى رو صادر كرد هندوستان. هم برا اونها خوب بود هم واسه ما.
Romania
ایشون فلفلشون فقط به دهان کسانی میاد که از انتقاد بیزارن و خودشونو حق میدونن.
برای ملت که شهد شیرینه حرفهای حاج حسین. چون حرف دل مردمو میزنه
Romania
ما که از فلفلش خوشمون میاد ولی وطن فروشها بدجوری دهنشون میسوزه و نمیتونند هضمش کنند
افرین بر حسین شریعتمداری که نقدهای خوب و دلسوزانه میکنه
ولی کو گوش شنوا
احسنت
قريشي
خدايي ديگه با مسئولين و زمامدازان فعلي امور كار ندارم چون اميدي بهشون ندارم و فكر نميكنم اين حركاتشون اشتباهات غير عمد باشه ، مگه آدميزاد تو يه موضوع چقدر خطاي سهوي ميكنه.
اما از بصيرت حاج حسين ذلم آروم ميگيره و ميبينم كه راه خدا بدونه ياور بصير نمونده.
خداوندا به ما هم بصيرت عنايت فرما.
علی
Iran, Islamic Republic of
حسین جون شما راست میگید تنها کسی که تحریمها بر او اثر نگذاشته شمائید
Romania
آخه حالا تحریمها برداشته میشه و یزید و شمر و حرمله بهتون آب میرسونه !
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
دست مریزاد استاد خسته نباشی
Iran, Islamic Republic of
مگر نتانیاهو و شریعتمداری هم حرف حساب حالیشون مشه
Romania
نتانیاهو تا شما را داره غمی نداره ... دنبال امثال توست که حمایتش کنی نه مثل شریعتمداری جلوی آرزوهاش بایستی
Romania
مطمئنم آنقدر نفهمی که بدانی این دو چقدر با هم دشمنند و برای تو نتانیاهو عزیز و شریعتمداری دشمن
ج س
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو حرف حساب سرش نمی شه
ولی حاج حسین هم حرف حساب می زند و هم سرش می شود
علی
فعلا که تو حالیت نیست...
مفهمی؟؟؟حالیت نیست...
برای من واقعاً عجیب و غیرقابل باور بود که مگر میشود در زمانه ای که خلافت اسلامی آن چنان وسیع و گسترده بوده، مردمی در گوشه ای از این بلاد اسلامی در مورد خلیفه ی وقت خود چنین بگویند: "مگر علی (ع) نماز هم میخواند!!!؟" تا اینکه اظهار نظرهایی اینچنین را دیده ام که " آقای شریعتمداری را با نتانیاهو همکار و همدست می بینند" و ایمان آوردم که جهل و سادگی، زمان نمی شناسد، و چه بسا جاهلیت مدرن بدتر هم باشد.
حاجی
میشه شما دو کلمه حرف حساب بزنی ماهم یاد بگیریم لطفا یک مقدار از تراوشهای مغزتون استفاده کنید مقلد افکار دیگران نباشید ما پیرو ولایت باعلم لدونی هستیم نه باکی ازگرسنگی و مرگ داریم نه مثل شما فکر مقلد روشنفکری بی نتیجه بدانید که بعداز امام حسن صلح علیه السلام یک قیام حسینی نیز بدنبال داشت شما مرد میدان حسینی هستی ؟ اگر بودی از سر موضع عزت دم میزدی نه از بی منطقی و ذلت شعار ما هیهات من الذله میباشد و توکل به خدا با رهبری عالی پس زندگی در این فضا رحمت و مرگش نیز عزت است
فرشید
باز این ... حرف زد
مازندرانی
این اقا انگار به سخنان رهبری توجه نمیکنند وهمیشه در حال تفرقه افکنی وشانتاژ اخبار هستند وروایت وتفسیر خودش را قبول دارد .تا حالا شده آقای شریعتمداری یک راه حلی ارائه بدند .فقط وفقط ایراد وجو رو با حکایات خود متشنج میکنند .
محمد
نیست رجال اصلاح طلب همیشه پیشنهاد سازنده میدن...
فقط بلد هستند توهین و تخریب و هوچی گری کنند...
راه حل میخواستی؟؟مرگ بر آمریکا!که در زمان جلیلی داشت نتیجه میداد....
Romania
... با منطق جواب بده تا قبول کنیم شما درست میگی
مهدی باقری
Iran, Islamic Republic of
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.
ضمناً:
وَعَدَ اللَّـهُ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ هِيَ حَسْبُهُمْ ۚ وَلَعَنَهُمُ اللَّـهُ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُّقِيمٌ
شریعتمداری!!!! حرف حساب!!!!
Romania
اگر حالیته میشه برای ما بفرمائید کجای حرفش ناحسابه ؟ لابد تحمیل صلح امام حسن (ص) برای تو نون داره !!!!!!!!
رضا
انسان های بی خرد و نادان همیشه در گمراهی هستند ...
یا هیچوقت نمی توانند سخن حق را از باطل تشخیص دهند یا خود را به خواب غفلت میزنند...
جالبه که سخنان شریعتمداری مثل روز روشنه
United States
سلام به به برادران ساندیس خور چهار میلیون رایی
کوربشه اونیکه تحلیل شریعتمتداری رودوست نداره ببینه حسین جان دست اصلاح طلبای درغگورو رومیکنی ریسشون امثال مهاجرانی خبیثه
سینه چاک
به کوری چشم تو4میلیون ساندیس خور سینه چاک هستیم که 20میلیون نفر که از رای خود پشیمان شده را می ارزیم
باید منفی میدادم +شد
حقگو
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر حاج حسين.
اي رهبر آزاده آماده ايم آماده
كوروش
United Kingdom
بنده قبول ندارم فرزند عالم بزرگواري همانند آيت الله عاملي لاريجاني نتواند تشخيص دهد كه مراد از سخنان رهبر معظم انقلاب چيست ،ولي جريان چيست را ديگر نميدانم.....جناب آقاي روحاني هم كه نگران آينده مقام خودش است وتاكنون اينجانب هيچ تحليل درست وحسابي از ايشان نشنيده ام....اصلا اهل تحليل نيستند ايشان ...
آخر كلام اگر آقاي روحاني و لاريجاني واقعا اهل تشخيص نيستند كه واي به حال ما از اين كه اين هارئيس دوقوه مملكت اسلامي هستندولي اگر از روي هواي نفس و حب رياست اين گونه افاضه مي فرمايند كه واي به حال آنها....
کوروش جان خوب گفتی ولی برای قسمت اول نظرت مگر نشنیدی میگن گیرم پدر تو بود فاضل .....
كوروش
United Kingdom
دوستان عزيز،حرفم من هم همين است ،كه نميتوان باور كرد ايشان نتواند سره از ناسره را تشخيص بدهد،
كوروش
United Kingdom
منظور من هم اين هست كه انگيزه اي در موضع گيري جناب لاريجاني هست كه نمي تواند انگيزه الهي باشد.
نظرت در مرود پسر نوح چیه؟
اصلاً آیا تا حالا چیزی در مورد حب قدرت شنیدی؟
Iran, Islamic Republic of
مگه کم داریم آقا زاده بی بصیرت
چه ربطی به پدر بزرگوارشون داره .
اگه اینجوریه که باید بگیم پسر حضرت نوح هم ...
در مورد بند اول گیرم پدرش پیغمبر بوده باشه چه ربطی به علی لاریجانی داره همین آقازاده بازیها مشکل مملکت ماست
حامد
Iran, Islamic Republic of
شك ندارم كه كثرت عداوت با حسين شريعتمداري به علت پايبندي به اصول انقلاب و ذكاوتش در رسوا كردن منافقين و معاندين نظام و اسلامه ...... سردار قلم به كارت ادامه بده كه بزودي مزد خودت رو انشاالله خواهي گرفت ...
علی
عمار ها هستند هنوز...
ترس لیبرال ها از عمار هاست
بسیار بصیر و تیزهوش...نظام اگر ازین سرمایه ها بیشتر داشت غمی نداشتیم...
خوارج ظاهرا در استانه روز قدس و همچنين پايان مارتن هسته اي قصد دارندبه هر نحوي چوب لاي چرخ دولت منتخب ملت بگذارند. ظاهرا سخنان اخير دكتر لاريجاني اين خوارج را بشدت عصباني كرده است اين اقا مدير مسئول فقط منفي باف است و همه عالم و ادم بد هستند و ضد انقلاب الا او با تيك هاي عصبي اش . اقاي مدير مسئول نظر شما در خصوص افتابه چيست . چرا دسته افتابه اين قدر بلند است و كوتاه نيست. در اين خصوص انتقادي نداريد. چرا روزه خواري زياد شده است مگر اين كشور ام القراي جهان اسلام نيست. چرا مساجد خلوت هستند . .. به نظر مي رسد....
واقعاً عجب تحلیلی ارائه فرمودید
یخ کردم
س
مشخصه که حتی معنی و مفهوم تفکر و گروه "خوارج" رو نمیدونی. اگر یه نگاه گذرا به تاریخ بزنی دچار خطای 180 درجه ای در تحلیل و نظراتت نمیشی!!!
شهاب
Romania
اگر منطقی باشی و مطلب را خوانده باشی خوارج کسانی بودند که پشت مولا و مقتدایشان را خالی کردند و صلح را به امام حسن (ص) تحمیل کردند و هروقت بهشون انتقاد میشه ار کت کج ! و بد راه رفتن ! و دسته آفتابه ! حرف میزنند .... چرا جوابی به سخنان منطقی حاج حسین ندارید ؟؟؟
Romania
جواب منطقی بده اگر در آستین داری توهین مال شعبان بی مخها است ... برو از مسئولینی که ازشون دفاع میکنی و خیلی سرشون میشه درباره کوتاهی و بلندی آفتابه بپرس ... این آقا تخصصش در تلنگر زدن به خواص بی بصیرت است نه کبکهایی مثل شما که سرشون را زیر برف کرده اند
Romania
با این حرفهای آقایون بی بصیرت بوی توافق بد میاد
Romania
درود بر تو ای مرد بزرگ که نقدهای دلسوزانه ات را فقط با توهین پاسخ میدهند نه با منطق
Romania
ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند / مگر امت بمیرد علی تنها بماند
Romania
از شاگردان ممتاز مکتب هاشمی انتظار دیگری نمیتوان داشت ... مردم پشت رهبرند و نه خواص بی بصیرت اگر چشم داشتند میدیدند
Romania
حاج حسین کو گوش شنوا !!!!!!
Romania
تشنگان قدرت .... لاجرم آنکس که بالاتر نشست استخوانش سخت تر خواهد شکست
حمید
Romania
از روحانی و لاریجانی یک سوال دارم : توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند
بیتا
Romania
باید به این دو بزرگوار عرض کرد کمال همنشین بیشتر در شما اثر کرده تا سخنان حکیمانه رهبری !
محمدرضا
جالبه... طرفداران فتنه وخود خوارج ،متدینین رو تکفیر می کنند...
کاری که داعش انجام میده
حالیت نیست دیگه ...
اگر می فهمیدی خود شما ها حکم خوارج رو دارید...
Romania
چرا از روحانی نمیپرسی که روزه خواری چرا زیاده ؟ مگر رئیس قوه مجریه نیست ؟ چرا از رفقای روشنفکرت در مورد بلندی و کوتاهی دسته آفتابه نمیپرسی ؟
میلاد
Iran, Islamic Republic of
از ساکتین فتنه چه رئیس جمهور وچه رئیس مجلس بیش از این انتظار نداریم.
دمت گرم حاج حسین، انشاالله آقایان سرشون رو از برف بیرون بیارند
Iran, Islamic Republic of
برای حرف اول: ازکسی که مقتدا و مرادش هاشمی باشد غیر از این توقعی نیست ( هدف وسیله رو توجیه میکند حالا از هر کس و هر چیز که بشه سوء استفاده میکنند
برای حرف دوم : این طزف ادم نون به نرخ روز خوریه . اگه یادتون نرفته باشه که ما یادمون نرفته بعد از فتنه 88 تا یه چند وقتی اصلا موضع گیری نکرد و وقتی موضع گیری کرد که دید کار فتنه و فتنه گران تمومه . یعنی رندی کرد تا ببینه کدوم ور پیروز میدان ...
Romania
آیا روحانی تازیخ اسلام را خوانده اند که اینگونه سخن میگویند و یا فریاد ملت را شنیده اند که بارها فریاد زده اند ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند ... آیا خبر از جام زهر دیگزی است
Iran, Islamic Republic of
خدا هدايتشون كنه واقعا
مردم رو كلافه كرده اند
دمت گرم شریعتمداری کاش تو رئیس جمهور بودی
علی
شریعتمداری...
بهتر میتونه با سیاست کشور رو پیش ببره تا روحانی...
مثلا الان روحانی چه گلی زده سر ملت؟؟؟؟
رسائی کجاست؟
Iran, Islamic Republic of
تحلیل منطقی و جالبی بود ضمناً نباید مدت زمان پایبندی معاویه ملعون به صلح نامه تحمیلی به امام مجتبی علیه السلام را فراموش کرد
Indonesia
جالب است از آقای لاریجانی بپرسند سخنان رهبری معظم در جمع روحانیون قم در سال 89 را بروند بخوانند و با مواضع خودشان در آن سال و سالهای بعدش مطابقت بدهند تا ببینیم ایشان همیشه این طور بر حمایت های رهبری از افراد و تیمها پایبندی نشان می داده اند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
این صلح حسن چنگی حسینی دارد
حسین
سه صلح در صدر اسلام اتفاق افتاده است
1- حدیبیه
2- صفین
3- امام حسن علیه السلام
در کدامیک از این صلح ها دشمنان بر تعهداتشان پایبند بودند؟

اگر بخواهیم صلح زمان خود را مشابه سازی کنیم با کدام بیشتر شبیه خواهد بود؟
فکر کنید!
Romania
اگر صلحی بشه به صفین بیشتر شباهت داره. چون آقا از ابتدا فرمودند که با آمریکا نمی شود در مذاکره به نتیجه رسید و لی با اصرار برخی مسئولان پذیرفتند تا برای همه ثابت شود. ضمنا فرمودند تیم ما امین است اما طرف مقابل اهل خدعه و نیرنگ و دروغ و پیمان شکنی است.
امام علی هم در صفین مقابل معاویه ایستادند و حاضر به مذاکره نبودند ولی ایشان را مجبور کردند که مذاکره کنند. ایشان همان زمان هم از انتخاب اشعث به خاطر ساده لوحی در مقابل مکر امثال عمرعاص اظهار نگرانی کردند.
اما مهمتر از آن مسئله بعد از صفین است که گروه خوارج پدید آمدند که خودشان را از امام بالاتر دیدند و علیرغم موافقت خودشان برای صلح با معاویه، علیه امام جنگیدند در نهروان...
علی
این بنده خدا رئیس جمهور یه حرفی تو انتخابات زده حالا گیر کرده خودشو به تاریخ و حدیث و مثل و ضرب المثل میزنه تا بتونه اونو عملی کنه و شهامت نداره بگه اشتباه کردم یا اینکه خدای ناکرده ......
الي
Iran, Islamic Republic of
اقاي لاريجاني يا بهتره بگم رهروان ولايت= مغازه دو نبش.
هيچ وقت نميتوني بفهمي كدوم طرفه كار ميكنن.
Romania
چرا معلومه! طرف منافع خودش! طوریکه بتونه رئیس باشه و البته محبوب هاشمی بمونه.
ایشون حتی برای به کرسی نشوندن نظرات خودش و امثال هاشمی حاضر شده حکم رهبری را به رای مجلس بذاره!!!!
اینقدر ولایتمداره این آدم!
سید مصطفی
احسنت بر جناب شریعتمداری
سیاست بازی دامن سیاستمداران را آلوده کرده است.
فاطمه
درود بر سردار قلم که در برابر خناسان زمان ایستاده ورهبر عزیزمان را یاور است عزیز دل خانواده شهدا خداوند یار و نگهدارت باشد.ممنون همچنان با بصیرت در برابر دنیا طلبان بمان
Iran, Islamic Republic of
من از آقای شریعتمداری گله مند هستم چون ایشون تا حالا باید متوجه میشد ند که حرف حساب تو کله کسی میره که واقعا بخواهد بفهمد نه کسی که .. اونی که خودشو بخواب زده رو نمیشه بیدار کرد.
اشتباه مثبت دادم!گفتار حاج حسین حکم اتمام حجت داره تا اگر مخاطب دریافت نکرد افکار حق طلب بخونند و از ذات و نیت واقعی این تحمیل کننده گان صلح به امام حسن آگاه بشن تا با اونها همراهی نکنند..
کیوان
Iran, Islamic Republic of
آقای لاریجانی برخلاف ایام فتنه که خیلی ساکت بودند در جریان مذاکرات اتمی این سخنان مبهم ومشوش را ایراد می کنند.
راستی چرا؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه می دونن چه موقع باید نون بهم قرض بدن!
کیوان
Iran, Islamic Republic of
به نظر من دولت تدبیر و امید رکورد دار القای شبهه در میان دولتهای بعد از انقلاب است. که الیته این خود می تواند آماری جالب برای راستی آزمایی صداقت دولتها باشد.
یکی از این القائات و شبهات خنده دار یکسان انگاشتن حاج حسین شریعتمداری با نتانیاهو است که به نظر می رسد طرفداران مدبر دولت تدبیر و امید می خواهند با ترور شخصیت منتقدین را از میدان به در کنند.
از این شیهات و القائات خنده دار خیلی زیاده که به موقعش باید مطرح بشه و عاملین این شبهه سازی بازخواست بشوند
شبهه مقدمه ایجاد فتنه است
اقایی شریعتمدار انتقاد بکن ولی توهین نکن سربازان مملکت را خاین معرفی نکن بفهم حرف رهبری را باسواد
شیرازی
حاج حسین کسی را خاین خطاب نکرده است.
سینه چاک
اشتباه گرفتی داداش...
ایشون فعلا سربازه ... تا ملت ایران...
ضمنا حسن فریدون(یا هموووون روحانی) هم که به منتقدین کم توهین نکرده...
Romania
فعلا که روحانی توی توهین به منتقادان رکورد داره و کسی به پاش نمسرسه
مسعود
Iran, Islamic Republic of
سلام
اتفاقا تحليلهاي حاجي در خيلي موارد عكس واقعيت است . چرا ؟ يك سوال خيلي كوچك و ان اينكه مگر قرار است همان مدل اجتماعي زمان امام حسن ع اتفاق بيفتد تا صلح شود ؟ آيا حضرت آقا فرمودند نرمش قهرمانانه و تشبيه آن به تصميم امام بزرگواري مثل امام حسن ع سخن كمي است ؟ اتفاقا تمامي اعمال و رفتار حضرت آقا برگرفته از حركتهاي الهي امامان بزرگ ماست .
حب و بغض عليه كسي يا گروه سياسي چشم ما را خيلي وقتها از واقعيت ها باز ميدارد.
Romania
نه خیر عزیز من لابد قراره مدل اجتماعی صفین اجرا بشه و صلح حدیبیه انجام بگیره !!! تاریخ درس عبرت است نه توجیه آدمهای تنبل و رفاه زده !!! این اراجیف که ردیف کردی را میگویند سفسطفه نه حرف منطقی !!!
Romania
رئیس جمهور ما تا کی میخواهد آدرس غلط دریافت کند ؟؟؟ در کجا قرار گرفته که از صلح امام حسن حرف میزند ؟ نکنه هنوز در رویای نیم در صد رایی است که آورده و مغرورانه اهداف مردودین را پیاده میکند و شده رحم اجاره ای ؟
نستوه
...نه مردم ونه مدافعان غیرتمند امروز ایران بفضل خداهیچ کدام در شرایط صلح امام حسن نیستند
ما امروز درشرایط بدروخیبریم
سینه چاک
ما در موضع قدرت هستیم...
ولی این غرب زده های خود فروخته انقدر ترسو هستند که باور نمی کنند ما قوی هستیم یا اصلا حال مقابله ندارند با دشمن...
مآ
Romania
از تاریخ یاد بگیریم(درمکتب امام)

هستند اشخاصی که می‌گویند که بیایید صلح بکنیم، بیایید یک سازشی بکنیم. ما از تاریخ باید این امور را یاد بگیریم؛ به حضرت امیر تحمیل کردند، مقدسین تحمیل کردند، آنهایی که جبهه‌شان داغ داشت و اضر (1) مردم‌اند بر مسلمین. آنها تحمیل کردند به حضرت امیر حکمیت را و تحمیل کردند آنکه حکم باشد بشود، ]...[ این ابتلا را حضرت امیر داشت، الان نظیر او را ما داریم.
صحیفه امام؛ ج 20؛ ص 118/جماران؛ 2 شهریور 1365
1- پرضررترین
سلام.به اقای شریعتمداری که ازهمه ایراد میگیره بگید.کاندید بشه بینم رای میاره.امسال اینها دوست دارند.همیشه کشور جنگ وناارام باشه.هیج کشوری باجنگ مردمش پیشرفت نمیکندد.
مآ
Romania
انتقاد کردن وروشنگری کردن چه ارتباطی داره به حتما رای اوردئن!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مثل این میماند که من هم به شما یا هر کس دیگری که تایید میکنه موضع دولت را بگم کاندید شو ببینم رای میاری یا نه؟!!!!
ما انسان عاقل وبالغیم هم تاریخ پیش روی ماست ونشان میده قیاس غربزده های داخلی مع الفارقه وهم سابقه عهد ووفای امریکا واززانس را از یاد نبرده ایم!
حالا کسی دوست داره سرش رو بکنه زیر برف واین همه نشانه را نبینه واز طرفی ژست دروغین دموکراتیک بگیره وبا فرار به وحواله بده به رای مردم خود شما قضاوت کنید در زمین چه کسی داره بازی میکنه؟
ایران اسلامی یا جبهه استکبار خونریز؟!
مخمد
... نميدونه....
دمت گرم مشتی!با این متن متین و مستدل
حسنی
Iran, Islamic Republic of
درود برشیر مرد جبهه فرهنگی که محکم وبا تدبیر در برابر تمامی آسیبهای احتمالی وتهدیدهای دشمنان وکم کاریهای مدعیانی که اگر از آنان مراقبت نشود مملکت را دودستی تقدیم میکنند ، ایستاده ای
یاسر
آقای روحانی باید بداند ما دروضعیت خیبرهستیم نه صلح امام حسن(ع)اگر خودرا درحد سردار اسلام درخیبر نمیبیند بهتر است اجازه دهد سرداران رشید ولی امر مسلمین وارد عرصه عمل شوند.
آقای لاریجانی هم برایش از دست دادن جایگاه برایش سخت است وبه شدت دلبسته مقام هستند ،بنابراین منتظر باد هستند هریادی که به جایگاه ایشان کمک کند به همان سمت تمایل دارند.صندلی مهم است .این صندلی هدیه ویابکمک کدام گروه باشد مهم نیست.ازحرفهای ایشان ناراحت نشوید ایشان فقط صندلی میخواهد.
میثم
زدی توخال دقیقا درست گفتی احسنت.
علی
عالی
علی
قای روحانی باید بداند ما دروضعیت خیبرهستیم نه صلح امام حسن(ع)اگر خودرا درحد سردار اسلام درخیبر نمیبیند بهتر است اجازه دهد سرداران رشید ولی امر مسلمین وارد عرصه عمل شوند.
آقای لاریجانی هم برایش از دست دادن جایگاه برایش سخت است وبه شدت دلبسته مقام هستند ،بنابراین منتظر باد هستند هریادی که به جایگاه ایشان کمک کند به همان سمت تمایل دارند.صندلی مهم است .این صندلی هدیه ویابکمک کدام گروه باشد مهم نیست.ازحرفهای ایشان ناراحت نشوید ایشان فقط صندلی میخواهد.
سروش
عالی بود ، افرین
حرف حساب از آقای شریعتمداری؟؟؟!!! :|
مگه مییییشه؟! مگه داریییییم؟!
سید
Iran, Islamic Republic of
به حال دولت متاسفم
Iran, Islamic Republic of
دور بعد حواستون جمع رو جمع کنید به کی رای میدید....
....
آفرین به آقای شریعتمداری که منتظر اینه که ببینه کی،چی میگه ...
واقعا که