پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شرمن:مطمئنم توافق با ایران اجرا می‌شود

سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 441883
معاون سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد که اطمینان دارد توافق هسته‌ای با ایران اجرا خواهد شد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه «کاوالیِر دِیلی» خبرداد: وندی شرمن، معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه در برنامه موسوم به «انجمن آمریکا» که توسط شبکه پی بی اس برگزار می شود، حضور یافت و به پرسش های شرکت کنندگان درباره توافق هسته ای با ایران پاسخ گفت.

شرمن اعتراض مخالفان مبنی بر این که، چرا سازمان بین المللی انرژی اتمی (IAEA) امکان بازرسی ناگهانی از تاسیسات ایران را ندارد، رد کرد و افزود: چنین امکانی در هیچ جای دنیا وجود ندارد و سازمان موظف است دستکم ۲۴ ساعت پیش از بازرسی به ایران اطلاع دهد.

وی ادامه داد: اگر «سازمان» درخواست بازرسی بدهد و ایران نپذیرد، دو طرف وارد مذاکره ای دو هفته ای می شوند و اگر در این مذاکره نیز نتوانند به تفاهم برسند، یک کمیسیون مشترک در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.

او اضافه کرد: در صورتی که اجازه بازرسی صادر شود، ایران موظف است در مدت سه روز، شرایط برای بازرسی را فراهم کند.
این مقام وزارت خارجه آمریکا هرگونه پنهان کاری احتمالی در زمان یاد شده را نیز مردود دانست.

شرمن با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک گفت: این توافق نه بر اساس اعتماد، که بر اساس نظارت دایم انجام می شود.

وی به میزان پایبندی هر یک از طرفین به متن برجام نیز اشاره کرد و به طور تلویحی گفت که برجام به گونه ای تنظیم شده که هر دو طرف را به انجام آن پایبند می کند.

وندی شرمن در پاسخ به این سوال که اگر کنگره برجام را تصویب نکند چه خواهد شد، گفت: نمی دانم چه خواهد شد، اما مطمئنم که این توافق اجرا می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *