جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انهدام ۸۰ درصد پاتوق‌های غرب تهران

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 421083
جانشین فرمانده پلیس پایتخت از دستگیری ۸۵ توزیع‌کننده مواد مخدر در محلات اقبال، صفا، مازندرانی و اطراف میدان امام حسین خبر داد و گفت: از این دستگیرشدگان ۴۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر به همراه قمه و ادوات مصرف کشف شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار قادر کریمی جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با حضور در میدان امام حسین و در جمع دستگیرشدگان عملیات شبانه پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در بحث مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی بر اساس طرح امنیت محور قدم برداشته و از ابتدای سال تا کنون نیز در بحث برخورد با آلوده‌کنندگان محیط در تهران به صورت ضربتی وارد شده که عملیات دیشب پلیس مبارزه مواد مخدر از جمله این طرح‌ها است.

جانشین فرمانده پلیس پایتخت تصریح کرد: بحث امنیت محله محور از مقوله‌های مهم ماست و بر اساس آن پلیس مبارزه با مواد مخدر بر اساس مطالبات مردم و گزارشاتی که در سرکلانتری یازدهم از طرف مردم ارائه شده نسبت به شناسایی و صحت خرید و فروش افراد وارد شد و با هماهنگی قضایی دیشب در یک عملیات ضربتی ۸۵ نفر را که در سرکلانتری یازدهم به امر خرید و فروش مواد مخدر می‌پرداختند را دستگیر کرد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: اکثر دستگیر شدگان سابقه‌دار هستند و افرادی هستند که جز باندهای مواد مخدر در سطح محلات تهران هستند که از این افراد ۴۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر به همراه قمه ادوات مصرف کشف شد.

سردار کریمی ادامه داد: علاوه بر کشف این مقدار مواد چند خانه که پاتوق مصرف مواد بود شناسایی و متلاشی شد.

جانشین فرمانده پلیس پایتخت به ۲۷ مرحله عملیات پاکسازی در سطح نقاط تهران با محوریت مبازره با توزیع‌کنندگان مواد مخدر و افرادی که مبادرت به خرید و فروش مواد می‌کنند اشاره و بیان داشت: ۶ هزار نفر از ابتدای امسال دستگیر شده‌اند که این افراد از توزیع‌کنندگان مواد مخدر بوده‌اند.

وی کشفیات مواد مخدر در ۴۰ روز ابتدای امسال را ۲ تن و ۱۰۰ کیلو مواد مخدر عنوان کرد و گفت: رشد ۱۰۰ درصدی را در زمینه کشف مواد مخدر شاهد بوده‌ایم؛ همچنین دستگیری‌ها نیز ۵۰ درصد افزایش داشته است.

سردار کریمی در مورد نتیجه واگذاری کمپ‌ها با گذشت حدود ۴۰ روز از ابتدای سال گفت: مسئولان قول داده‌اند از ماه‌های آینده این اماکن را در اختیار قرار دهند و انشاالله در بحث دستگیری معتادان نیز به سرانجام برسیم.

این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر نتایج نمایش خیابانی دستگیرشدگان گفت: این نمایش خیابانی برای آن است که مرد م بدانند که اگر گزارشی به پلیس می‌دهند پلیس به آن اهمیت داده و در مورد صحت و سقم آن جستجو کرده و قطعا با موارد صحیح برخورد می‌کند.

سردار کریمی ادامه داد: نمایش دستگیرشدگان در امر مواد مخدر، سارقان و اراذل برای این است که بارقه امید در مردم ایجاد شود و مردم بدانند که همکاریشان با پلیس می‌تواند اثرگذار باشد.

جانشین فرمانده پلیس پایتخت تصریح کرد: همکاری بین ناجا و قوه قضائیه می‌تواند در بحث برخورد با خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر بیش از پیش مفید باشد.

سردار کریمی در پاسخ به دیگر پرسش فارس مبنی بر تعداد پاتوق‌های پاکسازی شده در سطح شهر تهران گفت: ۸۰ درصد پاتوق‌ها در غرب تهران متلاشی شده و در این چند روز اخیر ۶باند توزیع‌کننده مواد مخدر با ۴۶۰ کیلو مواد مخدر کشف و ضبط شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *