سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۵

علت اصرار مطهری به سوال از احمدی نژاد

شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 175087
علی مطهری گفت که سوال از رئیس​جمهور را با موافقت هیات داوری فراکسیون اصولگرایان پیگیری کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری در پاسخ به یکی از سوالات کاربران که پرسیده بود، «نظر مقام معظم رهبری درباره طرح سوال از رئیس​جمهور چه بوده است؟» گفت: نظر شخصی من این است که رهبر انقلاب اگر این سوال به صورت منطقی و اخلاقی و به دور از جنجال انجام شود، مخالفتی ندارند. قبل از اینکه طرح را به هیات رئیسه ارائه کنم، با تصمیم شورای داوری اصولگرایان که موافق این سوال بودند، اول اعلام کردیم که ۱۰ روز بعد این سوال را تقدیم هیات رئیسه می کنیم تا با احتیاط پیش رویم و اگر ندایی از دفتر رهبر انقلاب رسید، با رعایت آن پیش رویم که چنین نشد و سوال را تحویل هیات رئیسه دادیم.

وی با بیان اینکه سوال از رئیس​جمهور، هیچ تبعات مهمی نخواهد داشت، ادامه داد: ما از ایشان سوالاتمان را می​پرسیم و ایشان می​تواند پاسخ می​دهد. حتی برای این سوال رای گیری هم نمی​شود که قانع شدن یا نشدن مجلس عیان شود.

به اعتقاد مطهری، مهمترین اثر این سوال اقتدار مجلس و شکستن غرور کاذب رئیس​جمهور است که به آسانی نتواند بگوید من این قوانین را اجرا نمی کنم. مردم باید بدانند که اینطور نیست که کسی بگوید قانون را اجرا نمی کند و مجلس از کنار آن بگذرد. مضاف بر اینکه این کار باعث می​شود که از موارد بعدی جلوگیری شود و روسای جمهور آینده فکر نکنند که وقتی از مردم رای گرفتند هر کاری می توانند بکنند. حتی اگر مثلا آقای لاریجانی که داماد ما هستند، اکنون رئیس​جمهور بود و همین طور رفتار می​کرد، ما همینگونه عمل می کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هدف مطهري فقط و فقط سياسيه ما خودمون با احمدي نژاد مشکل داریم ولي بغض وكينه كسانيكه در فتنه موضع غلط گرفتند رو هميشه تو سينه داريم مثل علي مطهري
بابا اجازه بدید این آقای مطهری سوالشو بپرسه بره این بنده خدا چند ماه بیشتر مهمون مجلس نیست از اولش فقط اومده بود مجلس تا سوالشو از رئیس جمهور بپرسه به قول خودش رئیس مجلس هم که دامادشونو خلاصه همه چی جوره!
Iran, Islamic Republic of
علت اصلی اصرار ایشان کینه و عداوت شخصی است و نه چیز دیگه ای.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من طرح سوال از رئیس جمهور که فقط به تشخیص خود به قانون عمل میکند کار بسیار درستی است که علی مطهری به درستی پیگیر آن است . علاوه بر اینکه این کار باعث می​شود که از موارد بعدی جلوگیری شود و روسای جمهور آینده فکر نکنند که وقتی از مردم رای گرفتند هر کاری می توانند بکنند.
ایشون میدونه این طرح منتفیه برای همین با خیال راحت اصرار میکنه و سعی در اثبات حقانیت خودش داره