جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۵
پیام‌های غیرمستقیم آمریکا و ایران به یکدیگر؛

ناو هواپیمابر "شارل دوگل" در غرب آسیا به دنبال چیست؟/ واکنش‌های سه‌گانه سپاه+تصاویر

دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 415783
در مجموع می‌توان دریافت که ناو هواپیمابر "شارل دوگل" طبق گفته رسانه‌ها به منظور انجام عملیات ضد داعش و پیوستن به گروه ائتلاف به منطقه گسیل داشته شده، اما این موارد مطرح شده صرفآ ظاهری است و حضور این ناو هواپیمابر فرانسوی در منطقه اهداف پشت پرده‌ای را دنبال می‌کند.
ناو هواپیمابر "شارل دوگل" در غرب آسیا به دنبال چیست؟/ واکنش‌های سه‌گانه سپاه+تصاویر
گروه سیاست جهان نيوز: کشورهای بلوک غرب همواره با شانتاژ و سناریوی مرعوب سازی سعی می‌کنند اهداف خود را در منطقه «غرب آسیا» پیگیری کنند.

اخیرا بهانه غربی‌ها مبارزه با تروریسم و خصوصا مبارزه با تروریسم خودساخته داعش بوده و نیرو و تجهیزات نظامی در منطقه روانه داشته‌اند، یکی از این تجهیزات نظامی غول پیکر که مدتی است در منطقه حضور دارد، ناو هواپیمابر «شارل دوگل» بوده که با هدف ظاهری مبارزه با داعش به منطقه فرستاده شده که باید دید «فرانسه» با چه تاکتیکی ناو هواپیمابر غول پیکر را به منطقه گسیل داشته است.


***دکترین نظامی ایران دفاعی است

این در حالی است که رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۹ با موفقیت اجرا شده و دستاوردهای ارزشمندی داشته که نشان می‌دهد علاوه بر اینکه دکترین نظامی ایران دفاعی بوده و مشی اعتقادی ایران صلح طلبانه بوده اما بازدارندگی در تمام یگان‌ها در دستورالعمل کلان نیروهای مسلح قرار داشته که این راهبرد با موفقیت انبوه مواجه شده است.

برخی رسانه‌ها معتقدند، حضور ناوهای بیشتر غربی در منطقه با پیام به ایران همراه است که سعی در این دارند در مذاکرات برتری داشته باشند و ناو هواپیمابر «شارل دوگل» هم از این قاعده مستثنی نیست.


***مشخصات ناو هواپیمابر «شارل دوگل»

سایت «میلیتاری فکتوری» (Military -Factory) درباره ناو هواپیمابر «شارل دوگل» می‌نویسد: «شارل دوگل» یک ناو هواپیمابر هسته‌ای بوده که اخیرا توسط نیروی دریایی «فرانسه» به خدمت گرفته شده است. این اولین ناو هواپیمابر با سوخت هسته‌ای و با تکنولوژی بالا در کلاس جهانی بوده که قابلیت حمل جنگنده و هلی‌کوپتر را دارد.


***موشک کلاس "آستر" و "میسترال" و رادار "آرابل" از جمله سلاح‌های ناو هواپیمابر "شارل دوگل"

این سایت ادامه داد: ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در سال ۲۰۰۱ با ظرفیت ۱۹۵۰ خدمه، طول بیش از ۲۶۱ متر و با جابجایی ۴۲ هزار تن، سرعت ۳۱ مایل بر ساعت و با برد نامحدود و دارای جنگ افزارهای لانچر موشک‌های سطح به هوای کلاس «آستر» (Aster Missile) به استعداد ۱۵ فروند، موشک کلاس «میسترال» (Mistral Missile) و ۸ سلاح ۲۰ میلی متری و توپ دومنظوره است.


سایت «ناوال تکنولوژی» (Naval - Technology) درباره ناو هواپیمابر «شارل دوگل» نوشت: این یک ناو هواپیمابر هسته‌ای بوده که در دسامبر ۲۰۰۰ برای تمرین نظامی در دریای "مدیترانه" به‌کار گرفته شده است.

این سایت درباره ویژگی‌های این ناو نوشت: این ناو ظرفیت حمل ۴۰ فروند جنگنده «رافائل» با برد ۳ هزار و ۲۴۰ کیلومتر، «سوپر اتاندارد» با برد ۱۶۸۲ کیلومتر و انواع هلی‌کوپتر را دارد. این ناو هواپیمابر دارای موشک‌های ضد هواپیمای «سام» (Surface to Air Missile) از جمله موشک «آستر» با وزن سرجنگی ۱۱۳ کیلوگرم و برد ۳۰ کیلومتر و هدایت «اینرسی» و رادارهای «آرابل» سه بعدی و چندمنظوره با برد ۷۰ کیلومتر و سلاح‌های ۲۰ میلی‌متری است.

***حضور در خلیج فارس به بهانه ماموریت ضد داعش

روزنامه «گاردین» (The Guardian) درباره حضور ناو «شارل دوگل» در خلیج فارس نوشت: این ناو برای ماموریت ضد داعش به نیروهای ائتلاف پیوسته و این اقدام فرانسه با حمایت از عاملیت آمریکا در ائتلاف صورت گرفته است.

سایت «استریپس» (Stripes) در این باره نوشت: ناو هواپیمابر «شارل دوگل» برای انجام ماموریت ضد داعش و کمک به آمریکا به ائتلاف پیوسته که دارای جنگنده‌های «رافائل» و «سوپر اتاندارد» است.


*** ادعای رسانه‌های خارجی

پس از انجام موفقیت‌آمیز رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۹، روزنامه «القدس العربی» مدعی شد هدف از حضور ناوهای آمریکایی و فرانسوی در خلیج فارس، دادن پیام به ایران است.

این روزنامه مدعی شد:چند روز بعد از ورود ناو «شارل دوگل» به خلیج فارس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز رزمایش انجام داد و حمله فرضی به ناو هواپیمابر آمریکایی را تمرین و در این تنگه مین‌گذاری کرد.


*** رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۹ در راستای بازدارندگی انجام شد/ توانمندی نیروهای مسلح

جدا از ادعای مطرح شده باید گفت نیروهای مسلح هر کشوری حق دارند رزمایش‌هایی را برای بازدارندگی و حفظ آمادگی خود داشته باشند و رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۹ نیز در این راستا انجام شد.

سردار سرلشکر پاسدار «مصطفی ایزدی» معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۹ سپاه پاسداران و انهدام ماکت ناو هواپیمابر در "تنگه هرمز" اظهار داشت: این اقدام نمونه کوچکی از توانمندی نیروهای مسلح در عرصه‌های مختلف است.


*** ادعای ژنرال «کوین استفانز»

ژنرال «کوین استفانز» سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا درباره رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۹ اظهار داشت: این رزمایش شبیه "شو هالیوودی" است.

***سردار آسودی: ادعای ژنرال استفانز، یک جوک گستاخانه است

سردار "محمدعلی آسودی" مشاور فرهنگی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در رابطه با ادعای فرمانده پایگاه پنجم نیروی دریایی آمریکا مبنی بر اینکه رزمایش پیامبر اعظم سپاه را یک شوی هالیوودی دانست؛اظهار داشت: این ادعا جوک و گستاخانه است زیرا آن‌ها واقعیت را می‌دانند که ما چه توانایی‌ها و دست برتر را در منطقه داریم.

وی تصریح کرد: آن چه ما مصلحت دانستیم در این رزمایش به نمایش گذاشتیم و همه دنیا نیز از این رزمایش تعجب کردند و متوجه قدرت ما در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز شدند. از همین رو این‌گونه صحبت‌ها از سوی دشمن نوعی فریب کاری و عملیات روانی است زیرا می‌خواهند با این حرف‌ها به خود دلداری بدهند.

مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه‌پاسداران در پایان با‌بیان اینکه آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها نگران تأمین انرژی‌شان از منطقه غرب آسیا هستند؛خاطرنشان کرد: همسایگان‌ ما نیز پیام صلح رزمایش ما را دریافت کردند زیرا می‌دانند ما همیشه به دنبال دوستی با کشورهای منطقه هستیم و با کشورهای همسایه خود مشکلی نداریم.

***آیا قدرت موشکی ایران هم فیلم هالیوودی است؟

باید به ژنرال کوین استفانز گفت: آیا موشک‌های خلیج فارس و در مجموع قدرت موشکی ایران که وقت و بی‌وقت در مذاکرات هسته‌ای توسط مسئولین آمریکایی از جمله شرمن و کری و حتی اوباما مطرح می‌شود هم فیلم هالیوودی است؟

آیا اصابت موشک‌های مقاومت حماس و حزب‌الله به شهرها و شهرک‌های صنعتی از جمله "اشدود"، "سدیروت"،"عسقلان"، "تل‌آویو"،"حیفا"،"صفد"، "نهاریا"، "طبریا"، "کرمئیل"،"کریات شمونه" هم فیلم هالیوودی بود و سخن در این زمینه بسیار است.

***ژنرال استفانز به تاریخ مراجعه کند

"ژنرال استفانز" باید به تاریخ مراجعه و اتفاقات جولای و آگوست ۲۰۰۶ تاکنون را بررسی کند و می‌بیند که اتفاقات منطقه "غرب آسیا" و رزمایش‌ها، فیلم هالیوودی نیست؛ یک سیلی به خود بزنید که ببینید خواب هستید یا نه (بیشتر بخوانید).


*** واکنش‌های سه گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به مجموعه اقداماتی که می‌تواند در عرصه دفاع دریایی در مقابل دشمنان توسط سپاه پاسداران انجام شود، واکنش‌های سه گانه (Triple Response) می‌گویند.

این اقدامات شامل طیف گسترده‌ای از انجام عملیات است که به گفته فرماندهان از جمله آن‌ها می‌توان شلیک موشک‌های ضد کشتی (Surface to Sea Antiship Missile)، مین‌گذاری انبوه دریایی (Large Scale Naval Mine) و استفاده از قایق‌های تندرو (Patrolcraft) اشاره کرد که نشان از توان عملیاتی بالای جمهوری اسلامی ایران دارد.


در مجموع می‌توان دریافت که ناو هواپیمابر «شارل دوگل» طبق گفته رسانه‌ها، به منظور انجام عملیات ضد داعش و پیوستن به گروه ائتلاف در منطقه توسط فرانسه به خلیج فارس گسیل داشته شده، اما این موارد مطرح شده ظاهری است و حضور ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در منطقه اهداف پشت پرده‌ای را دنبال می‌کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
توافق ژنو که امضاشد اینکارا ینی چی
Iran, Islamic Republic of
توافق ژنو که ماقبل بود توافق لوزان و هزار توافق دیگه هم که امضا بشه دشمن دشمنه و دست از دشمنیش بر نمی داره
عه امضاش کردید؟! خب ما خیلی راحت تر از چند ماه مذاکره شما، پارش میکنیم و دیگه نیازی نیست به آمریکا پاسخگو باشیم. کاری نداره که!
هنوز با غیرت زیادن.
سیاح
Iran, Islamic Republic of
اگر توافق شده چرا اوباما دو باره گزینه هاش را به رخ می کشه ما ساده و ابله نیستیم سردار سلیمانی وهمکاراش بعید است توطئه آمریکا را نفهمند بگذار بعضی ها با سادگی معنای توافق را دست رو هم گذاشتن محسوب کنند
مهدی
اگه موشک خورش خوبه و میتونه خلیج فارس رو تحمل کنه بیاد تست کنیم 5 تا موشک خلیج فارس کافیه ؟