پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۷

راز تعابیر متفاوت رهبر معظم انقلاب درباره صهیونیست‌ها

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 373186
رهبر معظم انقلاب طی چند سال گذشته بارها از تعابیری درباره رژیم صهیونیستی استفاده کرده‌اند که با بررسی آن‌ها می‌توان دلیل انتخاب عبارتی مانند «سگ نگهبان استکبار» در منطقه را فهمید.
راز تعابیر متفاوت رهبر معظم انقلاب درباره صهیونیست‌ها
به گزارش جهان،‌ «سگ هارى و گرگ درنده‌اى به انسانهاى مظلوم حمله کرده است...» این تعبیر رهبر معظم انقلاب از رفتار و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه بود که در خطبه های نماز عید سعید فطر بیان شد. اما انتخاب واژه «سگ هار» برای معرفی رژیم صهیونیستی از سوی رهبر معظم انقلاب تنها محدود به سخنرانی اخیر ایشان نمی‌شود و پیش از این نیز از زوایای مختلف خصلت های رفتاری این رژیم اینگونه معرفی شده است.

این تعابیر که نه تنها رژیم صهیونیستی، بلکه آمریکا به عنوان بزرگترین حامی آنرا نیز مورد تحقیر و هجمه قرار می دهد، بارها از سوی رهبر انقلاب تکرار شده و با دقت بیشتر می‌توان دلیل انتخاب این صفت برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی را دریافت.

در ادامه، به بررسی تعابیر به کار برده شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای معرفی رژیم صهیونیستی می پردازیم.

** سگ دست‌آموز

رهبر معظم انقلاب اولین بار پس از دوران رهبری، در پیام به کنگره عظیم حج در تاریخ ۲۶ خرداد سال ۷۰ از تعبیر «سگ دست آموز استکبار» برای رژیم صهیونیستی استفاده کردند.

ایشان در این پیام فرمودند: «استکبار جهانی و دولتهای استعمارگر، از آغاز تا امروز، رژیم غاصب اسرائیل را به عنوان اهرم فشاری بر روی دولتهای عربی و سپس اسلامی منطقه پدید آورده و ذخیره کرده‌اند و برآنند که این خنجر مسموم را همواره در پهلوی جهان اسلام نگاهدارند و امروز شیطان بزرگ، سررشته‌ این سگ دست‌آموز را در دست دارد. پس، تعجبی نیست که نقض مکرر قوانین بین‌المللی، نقض مداوم حقوق بشر - آن هم به فجیعترین شکل - تجاوز مکرر به کشورهای همسایه، عملیات تروریستی و آدم‌ربایی به گونه‌ آشکار، تهیه‌ روزافزون سلاحهای اتمی و امثال آنها - که هریک در هریک از کشورهای جهان که با امریکا و دیگر دولتهای بزرگ رابطه‌ی ارباب رعیتی نداشته باشد، حادثه‌ای عظیم تلقی می‌شود - از صهیونیست ها قابل قبول باشد و هیچ اعتراض جدی را از سوی شبکه‌ استکباری جهان، مخصوصاً شیطان بزرگ برنینگیزد.»

** سگ زنجیری استکبار...

رهبر انقلاب دقیقا ۲ سال بعد و در ۲۶ خرداد ۷۲ در دیدار با جمعی از علما و روحانیون قم، خصلت دیگری را برای این رژیم جنایتکار به کار بردند و با توجه به تبلیغات مسموم رسانه‌های بیگانه درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران در آن سال فرمودند: «تبلیغات دشمن و عمده این تبلیغات، دست صهیونیستهاست. خبرگزاریهای معروفی که در دنیا وجود دارند، اغلبشان متعلّق به‌صهیونیستها هستند. بعضی از رادیوهای معروف دنیا هم، متعلّق به آنهایند. صهیونیست ها هم در این منطقه، مثل سگِ زنجیرىِ استکبار عمل‌می‌کنند. پارس کردن و پاچه گرفتن و به این و آن پریدن، شأن صهیونیستهاست. از آنها، غیر از این هم انتظاری نیست و البته، کسی هم اهمیتی به آنها نمی‌دهد. اما اگر کسی به وضع تبلیغات اینها در برهه‌های مختلف نگاه کند، چیزهای شگفت‌آوری را احساس می‌کند.»

** سگِ زنجیری دولت امریکا

بنابر این گزارش، ایشان در بهبوهه حادثه انفجار در مرکز یهودیان آرژانتین «آمیا» و متهم کردن ایران به دست داشتن در این انفجار در دیدار کارگزاران نظام در تاریح ۴ شهریور ۷۳ فرمودند: «پیشرفت حرکت اسلامی، آنها را وادار کرد تا باطن خود را نشان دهند. حادثه اخیری که به وسیله امریکا و اسرائیل - که در حکم سگِ زنجیری دولت امریکاست - بر سر قضیه آرژانتین پیش آمد، نمونه‌ای از این دشمنی هاست. البته برای ما این‌گونه تبلیغات، تازگی و اهمیت ندارد.»

** افسار غول در دستان سگ

رهبر معظم انقلاب همچنین در سال ۷۵ و در سخنرانی در جمع زائران حرم امام رضا (ع) که به مناسبت سال نو ایراد شد، جلوه دیگری از رابطه آمریکا و اسرائیل را تعبیر کردند:

«امروز در رأس دشمنان خارجی این ملت - که مبارزه اصلی سیاسی خارجی ما در دنیا با اوست - رژیم فاسدِ غاصبِ خبیثِ صهیونیستِ حاکم بر فلسطین اشغالی و پشت سر او، رژیم ایالات متّحده امریکاست. ایالات متحده امریکا با آن عرض و طول و با آن پیشرفتهای علمی و یک کشور و ملت بزرگ، بازیچه دست صهیونیستها شده است؛ مثل غولی که افسارش دست یک سگ است و هر جا می‌خواهد، او را می‌برد!»

** سگ هار

بنابر این گزارش، ۱۹ بهمن ماه سال ۸۳، دیدار کارکنان نیروی هوایی با رهبر معظم انقلاب، جایگاه دیگری برای تعبیر رفتارشناسی رژیم صهیونیستی از سوی ایشان است.

رهبر معظم انقلاب توجه به حمله آمریکا به عراق و اشغال این کشور توسط دولت های غربی و تلاش این کشور های برای تغییر در ترکیب خاورمیانه با توسل به حل قضیه فلسطین به شیوه کشورهای استکباری، فرمودند: «در قضیه‌ فلسطین هم مقصر اصلی برای حل نشدن مسأله‌ خاورمیانه، امریکایی‌ها هستند؛ کسی مقصر نیست. می‌گویند ایران نمی‌گذارد مسأله‌ خاورمیانه حل شود! در حقیقت شما نمی‌گذارید حل شود. نادیده گرفتن یک ملت، نتیجه‌اش همین است. شما می‌خواهید ملت فلسطین را با سابقه‌ چند هزار ساله‌ تاریخی، از عرصه‌ معادلات منطقه و معادلات سیاسی حذف کنید؛ مگر ممکن است؟ لذا شکست می‌خورید و سرتان به سنگ می‌خورد. شما سگ هاری را که پنجه به کودک و پیر و زن و مرد و نظامی و غیرنظامىِ فلسطینی می‌زند، دارید حمایت و تقویت می‌کنید؛ معلوم است که مسأله‌ خاورمیانه به این ترتیب حل نخواهد شد.»

** سگ نگهبان

بنابر این گزارش، رهبر انقلاب حدود ۷ سال بعد در آبان ماه سال ۹۰ در دانشگاه افسری امام علی(ع) و در واکنش به تهدیدهای برخی مسئولان آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران برای اولین بار تعبیر «سگ نگهبان آمریکا» را برای رژیم اسرائیل به کار بردند:

«هم آمریکا بداند، هم دست‌نشاندگانش بدانند، هم سگ نگهبانش رژیم صهیونیستی در این منطقه بداند؛ پاسخ ملت ایران به هرگونه تعرضی، هرگونه تجاوزی، بلکه هر گونه تهدیدی، پاسخی خواهد بود که از درون، آنها را از هم خواهد پاشید و متلاشی خواهد کرد.»

** سگِ هار منطقه

رهبر معظم انقلاب ۲ سال بعد و در ۲۹ آبان ۹۲ در جمع فرماندهان بسیجی سراسر کشور، درباره رژیم صهیونیستی و رفتارهای این رژیم در هجمه تبلیغاتی به ایران، تصریح کردند: «گاهی شنیده می‌شود دشمنان ملّت ایران، از جمله از دهان نحسِ نجسِ سگِ هار منطقه در رژیم صهیونیستی، چانه می‌جنبانند که ایران تهدید همه جهان است؛ نه، این سخنِ دشمن و درست نقطه مقابل ممشای اسلامی است.»

** سگ هار و گرگ درنده

اما آخرین تعبیر ایشان درباره رژیم صهیونیستی در خطبه های نماز عید سعید فطر صورت گرفت. ایشان جنایات این رژیم را «سگ هاری» خواندند که به جان مردم غزه افتاده و فرمودند: «امروز قضیه اول جهان اسلام قضیه غزه است؛ شاید بشود گفت قضیه اول دنیاى انسانیت، قضیه غزه است. سگ هارى و گرگ درنده‌اى به انسانهاى مظلوم حمله کرده است.»

** دلیل تعابیر رهبر انقلاب درباره رژیم اسرائیل چیست؟

با بررسی تعابیر به کار گرفته شده از سوی رهبر انقلاب برای رژیم صهیونیستی به چند نکته می توان رسید.

مساله اول، استفاده از تعابیری همچون سگ زنجیری و نگهبان استکبار جهانی است.

از سالیان گذشته و با سقوط حکومت پهلوی در ایران، رژیم صهیونیستی وظیفه ژاندارمی منطقه را از سوی آمریکا بر عهده گرفت.

این تعبیر رهبر انقلاب در واقع تحقیر جایگاه خودخوانده‌ای بود که استکبار به صهیونیست‌ها داده است.

نکته بعدی آنکه رهبر انقلاب در این تعابیر با توجه به شریک بودن دولت آمریکا در جنایات صهیونیست ها، آمریکا را به غولی تشبیه می‌کنند که افسار آن در دستان رژیم اسرائیل است.

این تعبیر نیز در تحقیر جایگاه حامیان رژیم صهیونیستی موثر است و نشان می دهد که دولتی مانند آمریکا به هر میزان که قوی باشد، اراده تصمیم گیری از خود را ندارد.

در پایان نیز باید به این نکته توجه کرد که بیماری هاری، یک بیماری مهلک و کشنده است و قطعا سگ‌هایی که به این بیماری مبتلا می‌شوند زودتر از دیگر همنوعان خود می‌میرند.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
نکتة مهمی که به آن نپرداختید تعبیر "کافر" برای رژیم صهیونیستی بود که رهبری در نماز عید فطر به کار بردند.
مگر تعبیر عجیبی بود؟
اونها که مسلمان نیستند
کافرند
اسرائیل حرامزاده
رهبرا جانم فدایت
سید محسن
جانم فدای رهبر انشالله به همین زودی مردم غزه ومسلمین ومردم دنیا از دست این سگ هار نجات پیدا میکنند واکسن سگ هارموشک شهاب فجر زلزله مهاجر و.......میباشد
سئا
Iran, Islamic Republic of
بي خودي نيست که انقدر دوستت دارم.
...خداوند عزت روزافزون به ايشون بدهند.
عشق سید علی آقا خامنه ای
جانم فدای راهت