شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۱
۲۵

واکنش هاشمی به حمله عربستان به یمن/ بازی با آتش را شروع کرده‌اند

مناطق نفت‌خیز منطقه با حوادث یمن ناامن‌تر می‌شود
يکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 414685
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از بحران پیش‌آمده در یمن و محکومیت شدید اقدام نظامی علیه این کشور گفت: برخی کشورهای عربی به‌بهانه‌های واهی مرتکب اشتباهات فاحش و خطرناکی شده‌اند که نتیجه‌‌ای جز متشنج کردن منطقه ندارد.
واکنش هاشمی به حمله عربستان به یمن/ بازی با آتش را شروع کرده‌اند
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، در هشتمین روز فروردین ماه سال ۹۴ جمعی از وزرای فعلی و اسبق، نمایندگان مجلس، مسئولان نظام، مدیران و استادان مراکز علمی و دانشگاهی، رؤسای بانک‌ها و وزارت امور خارجه با حضور در دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با وی دیدار و حلول سال جدید و آغاز بهار طبیعت را تبریک و تهنیت گفتند.

آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی در هر یک از این دیدارهای جمعی که در ۳ نوبت جداگانه انجام شد، با تسلیت ایام فاطمیه(ع) و تبریک سال نو و با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبری معظم انقلاب با عنوان "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" و با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن این شعار، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا امسال که سال برگزاری انتخابات و حماسه سیاسی است، کشور دچار بداخلاقی‌ها و تشنج‌های سیاسی نشود.

وی ابراز امیدواری کرد رقابت‌ها و تبلیغات دوران انتخابات، سالم و بامتانت انجام شود و هدف از حضور در انتخابات و تبلیغات آن، خدمت به مردم و کشور و دوری از اختلاف، تشتت و تفرقه باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر حفظ روحیه وحدت و همدلی در جامعه گفت: دولت یازدهم با توجه به میراث گذشته، عملکرد نسبتاً خوب و قابل قبولی در سالهای گذشته داشته و امیدواریم در سال جدید بتواند با فائق آمدن بر مشکلات و موانع پیش‌ِروی، عملکرد موفق‌تری به‌ویژه در عرصه اقتصادی داشته باشد.

وی تأکید کرد: علاوه بر ضرورت همدلی و همزبانی بین دولت و ملت، این امر باید میان مردم جامعه نیز تقویت و نهادینه شود.

هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از بحران پیش‌آمده در یمن و محکومیت شدید اقدام نظامی علیه این کشور، اظهار داشت: متأسفانه برخی کشورهای عربی به‌بهانه‌های واهی و با بمباران‌های کور و بی‌هدف در یمن مرتکب اشتباهات فاحش و خطرناکی شده‌اند و در واقع بازی با آتش را شروع کرده‌اند که نتیجه‌ای جز متشنج کردن منطقه و قربانی شدن مردم غیرنظامی، نظامیان و ناامن شدن منطقه نخواهد داشت.

وی با اشاره به ائتلاف به وجود آمده بین چند کشور عربی به‌رهبری عربستان برای اقدام نظامی علیه مردم مسلمان و انقلابی یمن گفت: سران این کشورها در حالی که بیش از نیم قرن است از کوچکترین اقدام مؤثر نظامی علیه رژیم چند میلیونی اشغالگر قدس عاجزند اکنون علیه یک کشور اسلامی در منطقه متحد شده‌اند که جای تأسف بسیار دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مدتهاست گروهک تروریستی داعش در بعضی از کشورهای اسلامی، به‌ویژه در عراق و سوریه زندگی و امنیت مردم را مختل کرده‌اند و این کشورهای عربی قادر به مقابله با این گروهک نبوده‌اند ولی اکنون با توسل به حملات کور هوایی درصدد به زانو درآوردن ملت انقلابی ریشه‌دار یمن هستند که کاری بیهوده است. زیرا اراده و عزم ملت‌ها در نبردها و مبارزات مهم و مؤثر است نه حملات هوایی که گواه این امر به زانو درآمدن اشغالگران داعشی فقط‌ در حملات نیروهای مردمی و انقلابی در شهرهای عراق و سوریه است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد مسئولان کشورهای عربی، با درایت و عقلانیت، مانع شروع و تداوم بحران‌های منطقه‌ای شوند و اجازه ندهند در حالی که منطقه در آتش افروزی‌های گروهک‌های تروریستی می‌سوزد و مناطق نفت‌خیز منطقه به‌ویژه بحر احمر ناامن‌تر می‌شود، تشنّج و بحران‌های جدیدی بر منطقه و جهان تحمیل شود زیرا این کشورها تحرکات خطرناک غیر قابل پیش‌بینی را شروع کرده‌اند.

هاشمی رفسنجانی با تقدیر از تلاش و جدیت تیم مذاکره کننده ایران در لوزان سوئیس تصریح کرد: اعضای این تیم با نهایت دقت و پشتکار از حقوق ملت شریف ایران در فعالیت‌های هسته‌ای دفاع می‌کنند و باید غربی‌ها در این مذاکرات عاقلانه رفتار کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ایران را لنگری برای ثبات و ایجاد روحیه اعتدال در منطقه دانست و گفت: نقش ایران در آرامش و امنیت منطقه کاملاً آشکار و هویدا است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد امسال سال پیروزی‌های داخلی و بین‌المللی برای ملت عزیز ایران باشد.

گفتنی است در ابتدای هر یک از این دیدارها وزرا و مسئولان مربوطه در سخنانی گزارش‌های کوتاهی از شرایط سیاسی به‌ویژه شرایط منطقه و بحران یمن و مذاکرات تیم هسته‌ای در لوزان سوئیس، مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری به‌ویژه مسافرت‌های نوروزی و انتخابات پیش‌ِرو در سال ۹۴ ارائه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هاشمی هم فهمید اما سازمان حج و زیارت هنوز نفهمیده
علیرضا - و
نه جونم فردا یا پس فردا که خواب ببیند چیز دیگری بر عکس آن خواهد گفت!
حاااااااامد
زنده باد هاشمی زنده آیت الله دوست داشتنی...
چهان نیوز سانسور نکن
توفیقی از قزوین
سانسور نشد ولی با این تعداد رای منفی چکار باید کرد؟
احسنت، این موضوعی هست که مدت مدیدی مرا آزار می دهد.
خدا را صد هزار مرتبه شاکرم که با وجود فراهم بودن امکانات برای سفر حج به خاطر خاندان کثیف آل سعود این سفر را انجام ندادم تا مبادا کوچک ترین سهمی را در بمب ها و موشک های ریخته شده بر سر مردم مظلوم یمن، تیر های شلیک شده به سمت شیعیان بحرین و غیره و غیره داشته باشم. الحمدلله.
اگه فهمید، کی بود که چند روز پیش، به خاندان سعودی تسلیت گفت بابت به درگ واصل شدم ملک عبد الشیطان؟!
دولت هم تسلیت گفت. ظریف هم رفت مراسم ترحیم! اینا با شکست انصار الله، مشکلی ندارن که الان فهمیده باشند.
...ر
سازمان حج از تو و هاشمی دستور نمیگیره
حکم ولی فقیه و مرجع عادل و عالم را اجرا میکنه
م...
برخی کشورهای عربی؟!!!!!!!!!!
چی شد دوست نداری اسم دوستان خانوادگیتا به صراحت ببری؟!!!!
ایت الله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! جون اگه راست میگی که محکوم کردی راست و حسینی بگو رژیم منحوس سعودی
بازم دست نویسنده درد نکنه که در پارگراف 7 ،رهبری عربستان را برای حفظ ظاهری ابروی شما گنجانده
حسین
Netherlands
يُخَادِعُونَ اللَّـهَ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَمَا يَخْدَعُونَ إِلَّا أَنفُسَهُمْ وَمَا يَشْعُرُونَ
بهتر بود آقای هاشمی از نفود خود در بین قبیله وهبه استفاده می کرد و اتش این فتنه را خاموش و اثبات میکرد که ادعاهائی که می کند تو خالی نیست
الْعَاقِبَةَ لِلْمُتَّقِينَ
شما که تا دیروز دنبال رابطه با عربستان بودی و در پی سفر به این کشور
راستی یه جایی شما گفته بودی "نگذاشتند رابطه با عربستان را حل کنم"
اقای هاشمی اگه رابطه با اعراب جاهل قابل حل شدن بود امام علی و امام حسین حلش میکردن نه اینکه جانشون فدا کنن
Iran, Islamic Republic of
نفس منی هاشمی
حالا به ما بگو ریالی حساب میکنی یا ارزی؟!
Germany
قاعدتا دلار كانادا
Germany
شما خودت هم كه با بازي با آتش استادي
امیرخانلو
عشق منی هاشمی
حسین
عربستان که یار غار ایشان بود.
قضيه عربستان را كنترات بدهند به هاشمي حلش كنه!!!!
آخه هي بلدم بلدم ميگه
بله اگر هاشمی دنبال رابطه بود برای همین جنگها بود که می خواست از روابطش استفاده کند تا جنگی نشود .
چه عجب
اخلاقی
ای کاش حرف و عمل در حفظ وحدت ملی یکی باشد , در هر حال بیش از سی سال است که نبض اقتسادی کشور در دستان کارگزاران سازندگس و شخص ایشان است و متاسفانه فرضیه های غلط اقتصادی از جمله ثابت نگهداشتن قیمت دلار جز تورم 400% طی این سالها و عقب افتادن صنعت کشور ارمغان دیگری نداشت. یادمان بیاید که تا بیست سال پیش تمامی قطعات الکتریکی و الکترونیکی , نساجی , چرم و پوشاک , مواد شیمیائی و رزینها تماما ایرانی بودند و انصافا کیفیت بدی نداشتند.
چرا هاشمی هنوز هم فکر میکند تنها او قادر است که قفلهای بسته و لا ینحل را باز کند و یک تافته جدا بافته ای است با اینکه به یک رجل دست چندم و حاشیه‌ای سیاست تبدیل شده و نفوذ سیاسیش را از دست داده است؟؟!!!!!!
فرزان فر
Iran, Islamic Republic of
از قضای روزگار ایشان در هیج جا حتی یک بار اسم عربستان را نبرده اند . این است جرات و اقتدار ؟؟؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی از ذخایر انقلاب هستند که از قضای روزگار ارتباط خوبی با بعضی از برادران وهابی در عربستان دارند ،زشته ایشان از عربستان انتقاد کنند ، به هر حال
فرزان فر
Iran, Islamic Republic of
به امید روزی که جهان ،یکی از کامنتامو تو سایتت ببینم
کارگران
به عمل کار برآیدبه سخنرانی نیست