جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

صفارهرندی: رویکرد غرب رفع تحریم نیست

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 424585
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،گفت: بر خلاف یکی دو سال که مذاکرات ظاهر قشنگی داشت، امروز می گویند اگر مسائل هسته ای را هم حل کردیم می رویم سراغ سایر مسائل؛ لذا رویکرد غرب رفع تحریم ها علیه ایران نیست.
به گزارش جهان، محمد حسین صفارهرندی در گفتگو با مهر در خصوص رویکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به رفع تحریم ها گفت: نگاه سپاه این است که تحریم های اعمال شده علیه ملت ایران ظالمانه است و از آنجایی که سپاه خود را پرورش یافته در مکتب امام ظلم ستیز می بیند، اولین مشخصه اش این است که زیر بار زور و ذلت نرود.

وی همچنین با اشاره به چرایی فعالیت عمرانی و شبهه اقتصادی سپاه گفت: اگر سپاه به دنبال سودجویی اقتصادی بود، تاکنون ۷هزار میلیارد پروژه را به ثمر رسانده و تحویل داده است که سالهاست بابت اجرای این پروژه ها طلبکار است اما همچنان حاضر است پروژه جدید بپذیرد درحالیکه در هیچ بنگاه اقتصادی چنین معامله ای صورت نمی گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یک زمانی شرکت های چند ملیتی در کشورمان پروژه اجرا می کردند که یک روز به بهانه تحریم دست از اجرای این پروژه ها کشیدند و می خواستند ملت ما را به بن بست رسیده معرفی کنند؛ اما سپاه از زمره اهل همتی بود که آستین بالا زد و در کنار سایر پیمانکاران اقتصادی داخلی وارد عمل شد.

شعار «عده ای نانشان در تحریم است» بلوف است

صفارهرندی خاطر نشان کرد: مطمئن هستم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهان رفع تحریم ها است تا این شرکت ها مجددا فرصتی برای بازگشت به محیط پر رقابت فعالیت های عمرانی و اقتصادی داخلی کشورمان داشته باشند و آن زمان سپاه هم با امکانات خود به عنوان یک پیمانکار با آنان رقابت خواهد کرد و اگر مطلوبیت کار سپاه بالا باشد، بعد از یکسال دوباره دستگاه های حکومتی پیشنهاد پروژه به سپاه خواهند داد؛ لذا این گونه حرف های ژورنالیستی و بلوف هایی مبنی براینکه عده ای نانشان در تحریم است، قانع کننده نیست.

وی تاکید کرد: سپاه پرورش یافته مکتبی است که امامش در روز عاشورا می گوید مرگ بهتر از زندگی کردن در زیر سایه ذلت و ننگ است و قبول ننگ هم بهتر از رفتن به جهنم است. ملت ما در سوابق خود نشان داده حاضر نیست تن به ذلت دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آثار رفع تحریم ها گفت: آقای نیلی(مشاور اقتصادی رئیس جمهور) گفته است زمانی که توافق امضا شود، اولین آثار آن در زندگی مردم یک سال بعد ظاهر خواهد شد.

وی افزود: ما حاضریم ننگی را بپذیریم؛ چراکه بهتر از این است که انسان خیانت بزرگتری را مرتکب شود که آن خیانت مستوجب رفتن به جهنم است. آن جهنم جهنمی است که حقوق مردم ضایع شده باشد، حق الناس تضییع شده باشد و چه حقی بالاتر از دستاوردهای ملی.

صفارهرندی خاطر نشان کرد: به عنوان یک ناظر می بینم بر خلاف این یکی دو سال که این مذاکرات ظاهر قشنگی داشت، امروز می گویند اگر مسائل هسته ای را هم حل کردید، باز مطمئن نباشید که مسائل تمام شده است و می رویم سراغ سایر مسائل. بنابراین تحریم ها با این رویکردی که امروز طرف مقابل دارد، قرار نیست برداشته شود.
https://jahannews.com/vdcfcjdjtw6d0ta.igiw.html
jahannews.com/vdcfcjdjtw6d0ta.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیاح
Iran, Islamic Republic of
عده ای نانشان در گرو تحریم است فرا فکنی است ، چون کسانی این حرف را می زنند که در زمان احمدی نژاد سفارش تحریم می دادند تا از کاسه اصولگرایان رای در بیارند که ۹۲ در آوردند !
پس کاسبان تحریم کسانی هستند که ۹۱ دنبال تحریم ینگین بودند