جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

درخواست سینماگران از رضا میرکریمی

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 424783
فرهاد توحیدی، سیروس الوند، همایون ارشادی و پرویز پورحسینی از جمله سینماگرانی هستند که درخواست امنیت شغلی و ایجاد همدلی از سوی مدیرعامل جدید خانه سینما را دارند.
باشگاه خبرنگاران، به طور حتم با انتخاب رضا میرکریمی به عنوان مدیرعامل جدید خانه سینما، شیوه جدیدی در روند مدیریتی این خانه انجام خواهد شد اما باید دید که این فرد با سابقه فعالیت در عرصه سینما چقدر می تواند در پیش برد اهدا خود و سینماگران موفق عمل کند. در گفتگویی که برخی از سینما گران با خبرنگار ما انجام دادند دو موضوع برایشان اهمیت بیشتری داشت ابتدا ایجاد امنیت شغلی و دوم همدلی میان سینماگران است و از میر کریمی در خواست کردند که این دو موضوع در الویت کاری وی قرار گیرد.

میر کریمی باید طرح اصلی امنیت شغلی را به سرانجام برساند

فرهاد توحیدی فیلمنامه‌نویس سینما در خصوص اصلی‌ترین معضل سینمای ایران گفت: دخالت بیش از حد بخش دولتی در سینمای ایران، نبود بخش خصوصی قدرتمند و نظارت‌های بیش از حد لازم و حضور دولت در همه شئونات فیلمسازی از اصلی‌ترین مشکلات سینمای ایران است.

وی افزود: در واقع باید در حوزه سینما به تصدی‌گری بسنده کند، زیر ساخت‌ها را تامین کرده و بر آن‌ها نظارت کند و مشکل ممیزی‌ها را عوض کند.
توحیدی در خصوص خواسته‌اش از مدیر عامل جدید خانه سینما گفت: مدیر عامل جدید باید برنامه‌هایی که از گذشته طراحی شده و در نیمه راه است به خصوص امنیت شغلی تعقیب کند و به سرانجام برساند و به جایی برسیم که لایحه امنیت شغلی به مجلس شورای اسلامی برود یا در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب برسد تا جنبه قانونی پیدا کند.

وی افزود‌: این روزها بحث مفصلی روی سند سینما است و در حال تدوین شدن است، مشارکت فعال و خلاقانه در نگارش سند سینما باعث می‌شود برای ما به دلخواه خودشان سند نویسنده و با دخالت و حضور مؤثر ما سند سینما باید طوری تنظیم شود که منافع سینمای ایران در آن لحاظ شود.

ایجاد تعامل و اتحاد بین صنوف از مهمترین وظایف میر کریمی است

همچنین پرویز پورحسینی بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون در خصوص خواسته‌اش به عنوان یک بازیگر از مدیر عامل جدید خانه سینما گفت: ایجاد تعامل و اتحاد بین صنوف و انجام دست کارهایی که هیات مدیره به آن‌ها واگذار می‌کنند از مهمترین خواسته ما به عنوان بازیگر است.

وی با اشاره به سر منشاء تضاد و اختلافات نظر بین اهالی خانه سینما بیان کرد: تضاد و اختلاف نظری بین آ‌ن‌ها وجود ندارد. اختلافات فقط در دوره آقای شمقدری ایجاد شد برای اینکه کلاً سینما را تعطیل کنند.

وی در خصوص اصلی ترین دغدغه و بازی جدیدش اظهار داشت: اصلی‌ترین دغدغه‌ من دیدن و بازی‌کردن در کار خوب در تئاتر، سینما و سریال است و فعلاً بازی جدیدی ندارم.

رکود بخش خصوصی مهمترین معضل سینمای ایران است

سیروس الوند کارگردان سینما نیز گفت: رکود در بخش خصوصی مهمترین مسئله و معضل سینمای ایران است و نیروی بالقوه بخش خصوصی باید به بالفعل تبدیل شود.

وی ادامه داد: مسئله اصلی در خصوص رفع این مشکل، راهکارهایی زیادی وجود دارد که باید اعمال شود.

وی افزود: بنابراین سروسامان دادن به بخش خصوصی باید در اولویت و دستور کار " میر کریمی "‌به عنوان مدیر عامل جدید خانه سینما قرار بگیرد و امیدوارم این معضل هر چه زودتر رفع شود.

بازیگران نیاز به حمایت بیشتر دارند

همایون ارشادی دیگر بازیگر سینما در خصوص خواسته بازیگران از مدیر عامل جدید خانه سینما گفت: خواسته ما به عنوان بازیگر کاری به مدیر عامل جدید و قدیم ندارد خواسته ما همیشه یک چیز بوده و آن اینکه از سینما و صنف‌های مختلف سینمایی پشتیبانی می‌شود تا بتوانند اطمینان لازم بین صنوف مختلف و همکاران بوجود بیاورند.

وی در خصوص مشکل اصلی صنوف بازیگران گفت: مشکل اصلی نبود یک قانون و اساسنامه درست برای حمایت از بازیگران است. بازیگرانی به پشتیبانی بیشتر در زمینه‌های مختلف نیازمندند به خصوص پیشکسوت‌هایی که به هر دلیل خانه نشین هستند و نیاز مبرم به حمایت دارند.

وی افزود: امیدوارم مشکلات موجود حل شود و مدیران در این زمینه تلاش‌های بیشتر انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *