پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کلاهبردار بانکی را شناسایی کنید+ عکس

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 294085
تصویر فردی که با استفاده برگه چک جعلی مبلغ 130 میلیون تومان از حساب شرکتی کلاهبرداری کرده، با مجوز بازپرس پرونده منتشر شد.
کلاهبردار بانکی را شناسایی کنید+ عکس

به گزارش جهان به نقل از فارس، نماینده حقوقی یکی از بانک‌های دولتی با مراجعه به دادسرای ناحیه 6 تهران، شکایتی در خصوص برداشت غیرقانونی با استفاده از چک بانکی مجعول مطرح کرد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل و به دستور بازپرس شعبه پانزدهم دادسرای ناحیه 6 تهران، پرونده جهت رسیدگی  در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

نماینده حقوقی بانک به عنوان شاکی پرونده، پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در روز 11 خرداد سال گذشته فردی با نام ایرج اقدام به افتتاح حساب بانکی در شعبه کارگر شمالی و دریافت کارت عابر بانک خود کرد؛ همین شخص، مجدداً 5 روز بعد با مراجعه به بانک اقدام به وصول یک فقره چک 130 میلیون تومانی متعلق به اتحادیه سراسری کارکنان یکی از مراکز دولتی کرد و در کمتر از 24 ساعت تمامی این پول را از حساب عابر بانک خارج کرد؛ با توجه به کسری مبلغ 130 میلیون تومانی از حساب بانکی اتحادیه مصرف، طرح شکایتی از سوی نماینده حقوقی این اتحادیه انجام و با ارائه اصل چک به شعبه بانک کارگر شمالی مشخص شد که چک ارائه شده از سوی فرد مذکور جعلی بوده است.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه سوم با شناسایی محل سکونت ایرج در منطقه پاسگاه نعمت آباد و در تحقیقات بعدی اطلاع پیدا کردند که مدارک شناسایی این شخص مفقود شده و فقدان مدارک شناسایی توسط صاحب مدارک به کلانتری محل سکونتش اطلاع داده شده و افتتاح حساب بانکی با استفاده از مدارک شخصی مفقودی و با ارائه‌ آدرس و نشانی کذب از سوی متهم پرونده انجام شده است.

در ادامه تحقیقات و با بررسی تراکنش مالی حساب عابر بانک، کارآگاهان با شناسایی چندین مغازه صرافی در تهران و اصفهان، اطلاع پیدا کردند که متهم در چندین نوبت و در کمتر از 24 ساعت اقدام به خرید طلا، سکه و ارز خارجی کرده و در زمان درخواست کارت شناسایی از سوی کارمند صرافی، اقدام به ارائه کارت شناسایی مجعول و معرفی خود به نام ایرج کرده است.

 

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه این خبر اعلام کرد: در ادامه تحقیقات و با بررسی تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته چندین صرافی، تصویر متهم در تمامی آن‌ها مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی های به‌عمل آمده با مرجع قضایی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر این شخص از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.

لذا از تمامی شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر و هویت متهم تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران بزرگ شدند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات در خصوص هویت، مخفیگاه و یا محل‌های تردد متهم را از طریق شماره تماس های 61032372 و 21865610 در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *