چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
تهیه کننده سيما:

موسوي خودش مصاحبه نمي‌داد

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 52748
موسوي که اين روزها حتي از سوي منتقدين اصلاح طلبش به دليل سکوت 20 ساله مورد انتقاد قرار گرفته لازم مي بيند تا حتي المقدور از بار اتهام "بي تفاوتي 20 ساله سياسي" شانه خالي کند.
به گزارش رجانیوز، در اين زمینه ادعای "ممنوع التصویر" بودن وی از سوي سازمان صدا و سيما شايد مي توانست بهترين توجيه برای اين ابهام باشد، چرا که هم اين نامزد انتخاباتي را از اتهام گوشه‌نشینی مبرا مي کرد و هم تمام تقصيرها را به گردن مجموعه اي مي انداخت که حاميان وي اين روزها به دنبال متهم کردن آن به جانبداري هستند: «خوشحالم كه امروز خدمت شما هستم و در مهمترين رسانه به سخنراني مي پردازم، در اين چند سال متأسفانه محروميت تصوير داشتم لذا يكي از آرزوهايم اين است كه مردم از طريق رسانه ملي به تبادل نظر بپردازند.»

اما برخی فعالان رسانه‌ای که طی 20 ساله انزوای موسوی به صورت مکرر در پی جلب رضایت وی برای انجام گفت‌وگو بوده‌اند، پس از شنیدن این اظهارنظر از سوی نخست‌وزیر دهه‌ی 60، متعجب شده و خاطرات خود از تلاش‌هایشان برای امتناع مهندس موسوی از موافقت با این گفت‌وگوها خبر می‌دهند.

علي زاهدي تهيه كننده برخی برنامه های پربيننده شبكه 3 سیما مانند "فوق العاده"، "محرمانه"، "کوله پشتی" و "پنجره شبانه" در گفتگو با رجانیوز در پاسخ به این سؤال که آيا در ليست مصاحبه هاي متنوع و متعددي که فرزاد حسني،مجري اين برنامه ها، با شخصيت‌هاي مختلف کشور گرفته، نام ميرحسين موسوي وجود داشته است، گفت: در هنگام تولید برنامه "پنجره شبانه" ما از دفتر آقای میرحسین موسوی تقاضای مصاحبه کردیم، اما پس از مدتی پیگیری مداوم، مسئول دفترشان پاسخ دادند که ايشان صلاح نمی داند تا در تلویزیون حضور پیدا کند."

وی افزود: بعدها در جریان تولید برنامه "فوق العاده" که برای بازخوانی تاریخ انقلاب تهیه می شد، دوباره با دفتر ایشان تماس گرفتیم اما بازهم از مصاحبه امتناع کردند و گفتند که حاضر به مصاحبه نيستند.

اين تهيه کننده مشهور سيما ادامه داد: در برابر اصرار ما در اين باره و پرسش ما درباره علت امتناع ایشان اما هيچ پاسخ روشني دريافت نکرديم.

وی در پاسخ به اين پرسش که آيا از سوي "مديريت سازمان صداوسيما" در اين زمينه با محدوديتي مواجه بوده ايد، تأکید کرد که از سوی صدا و سیما هیچ‌گاه دستور یا توصیه‌ای مبنی بر ممنوعیت تصویر ایشان نداشتیم.

لازم به ذکر است اگرچه موسوی برای اولین بار در این برنامه انزوا و سکوت 20 ساله خود را به ممنوعیت تصویرش منتسب کرد، اما خود وی روز قبل از آن در اظهارنظري متناقض گفته بود: من اگر در اين 20 سال سکوت کرده بودم، به اين دليل بود که احساس خطر نکرده و وارد مسايل سياسي نمي‌شدم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *