پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 4 Jul 2024
 
۰
۱

گزارشی از نقش عربستان در بحران سوریه

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب: 307080
گزارش افشاگرانه یک رسانه غربی در خصوص ارسال موشکهای پیشرفته برای گروههای مسلح از سوی عربستان بار دیگر نقاب از چهره ریاکارانه و دروغ بودن ژست طرفداری حکومت سعودی از ملت سوریه و ادامه کارشکنی در برابر حل مسالمت آمیز بحران این کشور برداشت
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دخالتهای عربستان در سوریه با حمایتهای مالی و تبلیغاتی و تسلیحاتی از گروههای مسلح برهم زننده امنیت و ثبات در این کشور ادامه دارد. پس از افشای گزارشهای فراوانی در خصوص نقش بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات عربستان در ارسال سلاحهای مرگبار برای تروریستها، یک رسانه غربی در گزارشی به نقل از منابعی در گروههای مخالف مسلح سوری و سازمانهای اطلاعاتی عربی و غربی و منابع دیپلماتیک گزارش داده است گروههای مسلح در جنوب سوریه شروع به استفاده از موشکهای ضد تانکی کرده اند که اخیرا عربستان سعودی برای آنها ارسال کرده بود.

این رسانه غربی به نقل از کارشناسان آورده است پیشرفت مخالفان مسلح ممکن است به تعداد سامانه های موشکی سیار مانند موشکهای کونکورس و موشکهای ضد تانک کورنت و موشکهای آرو 8 بستگی داشته باشد که طی ماههای آینده دریافت خواهند کرد.

محموله موشکهایی که عربستان با پول خود برای گروههای مسلح در سوریه فرستاده است، طی هفته های اخیر از طریق اردن پس از اعمال فشار ریاض بر امان برای اینکه خط پشتیبانی از گروههای مسلح در سوریه را از طریق خاک خود بگشاید، فرستاده شده است.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات اردنی به صورت غیر رسمی گفته اند که بین چکش خشم سعودیها و سندان انتقامجویی اسد که امان را از پیامدهای بازی با آتش یعنی حمایت از گروههای مخالف مسلح برحذر داشته بود، گرفتار شده اند.
 
مدیریت اتاق عملیات کشتار در سوریه از سوی برادرزاده پادشاه عربستان
 
رویترز در گزارش خود نوشته است منابع امنیتی و دیپلماتیکی و منابعی در مخالفان مسلح از نقش مستقیم شاهزاده سلمان بن سلطان برادرزاده پادشاه عربستان و مسئول امنیتی بلندپایه سعودی سخن گفته اند به طوری که شاهزاده سعودی اتاق عملیاتی را در امان با همپیمانان خود مدیریت می کند و البته نشستهای منظمی هم در آنجا برگزار می شود و دستورات لازم برای سران ارشد گروههای مخالف ارسال می شود.

منابع مورد نظر این رسانه غربی گفته اند حتی پیش از ورود اولین محموله از موشکهای کونکورس، فشارهای سلمان بر اردن نتیجه داد و اردن با ورود و انتقال موشک اندازها و تجهیزات نظامی و سلاحهای دیگر به خاک سوریه موافقت کرد.

بر اساس گزارش رسانه غربی ،البته نکته جالب این است که یک مسئول در سازمان اطلاعاتی یکی از کشورهای غربی گفته است که نگرانی بزرگ سعودی فعالیت القاعده در نزدیکی مرزهای سعودی و احتمال پیوستن هزاران جوان سعودی مخالف به این تشکل است و روش آشکار سعودی در ارسال سلاح برای گروههای مسلح با نقش مبهم اردن در طول یک سال گذشته تناقض دارد.

البته شکستهای پیاپی گروههای مسلح تروریستی در مقابل ارتش سوریه، حاکمان سعودی را عصبانی و نگران کرده است.

تقریبا روزی نیست که رسانه های رسمی سوریه از کشته شدن تروریستهای سعودی در عملیات ارتش سوریه مطلبی ننویسند.

نقش سعودیها در ادامه رنج و مصایب مردم سوریه و افزایش محدودیتها برای مسلمانان در غرب

تروریستهای خطرناک سعودی که سرکردگی گروههای تکفیری مسلح و در راس آنها جبهه النصره را برعهده دارند، جنایات هولناکی را علیه مردم بیگناه و همچنین نیروهای ارتش مرتکب می شوند.
این تروریستها حتی از بریدن سر مردم و مخالفان خود و مثله کردن اجساد قربانیان خود ابایی ندارند و با تاسف باید گفت این ترویستها فیلمها و تصاویری از جنایات خود در شبکه اینترنت پخش کرده اند که هنگام کشتن و سربریدن قربانیان خود با وقاحت و گستاخی هر چه تمام تر آیاتی از قرآن کریم را برای توجیه جنایت خود قرائت می کنند و باز با بی شرمی با سردادن الله اکبر هنگام ارتکاب جنایت ضد بشری، خود را بندگان صالحی معرفی می کنند که با بریدن سر افراد بیگناه در حال اجرای حکم الهی هستند تا به زعم و ادعای واهی آنها درهای بهشت به رویشان باز شود و سبب بدبین شدن افکارعمومی جهان به ویژه در غرب و دادن بهانه به غربی ها برای تشدید محدودیتها علیه مسلمانان ساکن در کشورهای خود می شود.

نکته تاسف بار دیگر ادعاهای پیاپی مقامات سعودی و رسانه های وابسته به آنها مبنی بر حمایت از مردم سوریه است و متاسفانه سعودیها بارها با گرفتن ژست طرفداری از مردم سوریه، توانسته اند برخی از شهروندان ساده لوح عرب را فریب دهند، اما این سیاستهای فریبکارانه و ریاکارانه نتوانسته است  اکثریت مردم سوریه را که خیلی وقت است پی به ماهیت کثیف گروههای مسلح و حامیان آنها برده اند، فریب دهد.

حکومت سعودی برای فریب افکارعمومی حتی برنامه های گمراه کننده ای با نام طرح حمایت از برادران سوری، برنامه امدادرسانی به ملت برادر سوریه و ... در کشور خود به راه انداخته اند.
با این حال افشاگری یک رسانه غربی در خصوص نقش خطرناک سعودی در ارسال سلاحهای پیشرفته برای گروههای مسلح تروریستی در سوریه بار دیگر نشان داد حرف و عمل مقامات سعودی در خصوص حمایت از مردم سوریه تناقض دارد، زیرا آنها در ظاهر دم از حمایت از مردم سوریه می زنند، اما در عمل با ارسال پیشرفته ترین سلاحهای مرگبار برای گروههای مسلح، سبب افزایش کشتار مردم بیگناه در این کشور می شوند.
گروههای تروریستی موسوم به جبهه النصره که تحت تاثیر وهابیت به تکفیر مخالفان خود به ویژه شیعیان بیگناه دست می زنند و کشتار وحشیانه آنها را هم با مخدوش کردن وجهه اسلام ناب محمدی در نظر جهانیان توجیه می کنند. تکفیریها مورد حمایت وهابیون در کشورهای دیگر از جمله پاکستان، افغانستان و عراق هم به ارتکاب جنایت علیه شیعیان بیگناه دست می زنند.

البته گروههای تکفیری چندی است در لبنان هم فعال شده اند و همانطور که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرده است این گروهها هیچ دین و مذهبی ندارند و برایشان شیعه و سنی و مسیحی فرق نمی کند و به کشتار آنها دست می زنند.

گروههای تکفیری وهابی که هزینه اقدامات غیرانسانی و ضد اسلامی خود را از حامیان وهابی خود به ویژه در عربستان دریافت می کنند، بدون توجه به تاثیرات مخرب و ویرانگر اقدامات خود همچنان به ارتکاب جنایت در سوریه ادامه می دهند و در این میان برخی رژیمهای عربی از جمله عربستان، قطر و امارات به حمایتهای تبلیغاتی، مالی و تسلیحاتی خود از آنها ادامه می دهند که این اقدامات سبب تشدید ناامنی و بی ثباتی در سوریه و کشته شدن تعداد بیشتری از مردم بیگناه این کشور و به تاخیر افتادن حل بحران از طریق سیاسی شده است.

البته در این میان باید به ریاکاری و مواضع متناقض مدعیان دفاع از حقوق بشر و مردم یعنی غربی ها و در راس آنها آمریکا اشاره کرد که در خصوص سوریه با حمایت از جبهه تروریستی النصره و تشویق متحدان عرب خود به ارسال سلاح برای تروریستهای این گروه، نشان داده اند هرگز تمایلی به حل بحران سوریه و پایان یافتن رنج و مصایب ملت این کشور و بازگشت امنیت و آرامش به سوریه ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهران
مرقد حضرت زینب (س) و مرقد ائمه شیعه (ع)‌ حریم ایران اسلامی است تجاوز به حریم آنها تجاوز به مرزهای ایران تلقی می شود