جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۱۱
آخرین تحولات در عراق/ 13

شرط ایران برای ارسال تجهیزات به عراق/ 'امیر داعش' به هلاکت رسید/ درمان 700 داعشی در تل آویو

تی‌شرت داعش در فروشگاه‌های استانبول و اندونزی!
پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 367282
رئیس جریان صدر ضمن درخواست از بغداد برای حمایت بین‌المللی از ارتش و رد دخالت آمریکا در عراق به گروه تروریستی داعش هشدار داد: زمین را زیر پای داعش به لرزه درخواهیم آورد.
شرط ایران برای ارسال تجهیزات به عراق/
به گزارش جهان، در هفته‌های اخیر گروه تروریستی داعش تحرکاتی را در مناطقی از شمال و شمال غرب عراق انجام داده و به مدد تسلیحات و حمایت های برخی کشورهای منطقه مناطقی از عراق را به اشغال خود در آورده است. متعاقب تحرکات داعش، ارتش و گروه های مردمی عراق مناطقی را از این گروه بازپس گرفته و در حال پیش روی است. آنچه می خوانید رویدادهای مهم روز پنج شنبه پنجم تيرماه در عراق است:

تی‌شرت داعش در فروشگاه‌های استانبول و اندونزی!


۱۷:۲۶ - گروه تروریستی داعش از طریق صفحات خود در شبکه های اجتماعی که متعلق به جنگجویانش در سوریه و عراق است با هوادارانش در کشورهای غربی ارتباط دارد. طرفداران داعش بدون واهمه با خریدن لباس هایی که شعارهای این گروه تروریستی روی آن چاپ شده، تبعیت خود را از آن ابراز می کنند. بیشتر این اجناس ظاهرا از ماهها پیش از طریق سایت هایی که مرکزشان در اندونزی است، فروخته می شود.
بر اساس گزارشها، در برخی فروشگاههای ترکیه یادگاری های داعش مانند سایر کالاها روی قفسه ها قرار دارد. در تویتر هم تصویری بارگذاری شده که این یادداشت در ذیل آن دیده می شود: "اگر می خواهید بدانید جهادگر در این تابستان چه می پوشد، از فروشگاه داعش در استانبول دیدن کنند."

۱۷:۱۱ -
روزنامه "هاآرتص" چاپ رژیم صهیونیستی تأکید کرد، "بنیامین نتانیاهو" به "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در خصوص بحران عراق و درگیری دولت عراق با گروه های تروریستی توصیه کرده است: "وقتی دشمنانت با یکدیگر در حال جنگ هستند، نباید یکی از آنان را در برابر دیگری تقویت کنی، بلکه باید هردوی آنان را تضعیف کنی". این روزنامه پیام نتانیاهو به اوباما را مانند اظهارات "مناحیم بیگن" نخست وزیر اسبق رژیم اشغالگر دانست که درباره جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گفته بود: "برای هردو طرف آرزوی موفقیت کامل داریم".

'امیر داعش' به هلاکت رسید


۱۶:۰۱  -
سخنگوی رسمی دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، "قاسم عطا" ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: فرماندهی عملیات "الجزیره" و "البادیه" با با کمک عشایر "الجغایفه" و "البو نمر" توانست حمله تروریستهای داعش به نیروهای امنیتی در شرق منطقه "قائم" در غرب رمادی را ناکام بگذارد. وی افزود: در این عملیات یک تروریست تحت تعقیب به نام "ابو انس الشامی" که "امیر داعش" نامیده می‌شد، به همراه ۷ تن از معاونانش به هلاکت رسیدند. قاسم عطا خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی همچنین توانستند "معتصم عبدالرحمن" از تروریستهای داعش را در غرب منطقه "تلعفر" به هلاکت برسانند؛ این تروریست "ابوهاجر" لقب داشت.

شاخه آفریقایی داعش هم تشکیل می شود

۱۵:۵۲-
"البلاد": شاخه تروریستی داعش در "مغرب عربی" با نام "دامس" تشکیل می‌شود / این روزنامه الجزایری از تصمیم داعش برای تاسیس شاخه‌ آفریقایی خود متشکل از ۲۰۰۰ تروریست در کشورهای مراکش، الجزایر، تونس، لیبی و موریتانی با نام "دامس" خبر داد.

۱۵:۴۷-
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در بغداد: بحران عراق با تلاش‌های نظامی و سیاسی رفع می‌شود / به گزارش "رویترز"، "نیکولای ملادنوف" افزود: اوضاع خطرناک عراق به راه‌حلی مبتنی بر اقدامات نظامی، سیاسی و اجتماعی نیاز دارد تا به نگرانی‌های تمام اقشار عراقی پایان دهد.

۱۵:۳۲-
سخنگوی نیروهای مسلح عراق: حومه پالایشگاه "بیجی" به گورستان داعش تبدیل شده است / به گزارش العراقیه، قاسم عطا افزود:سرکرده ارشد داعش و هفت تروریست دیگر در حمله هوایی ارتش عراق به شهر القائم استان الانبار از پای درآمدند.

سفر غیرمنتظره ویلیام هیگ به عراق

۱۴:۰۳
- ویلیام هیگ وارد عراق شد / به گزارش اسکای نیوز، وزیر خارجه انگلیس در سفری غیرمنتظره وارد بغداد، پایتخت عراق شد.

۱۳:۴۷-
منطقه المنصوریه در بعقوبه از عناصر داعش پاکسازی شد / به گزارش شبکه العالم، ارتش عراق منطقه المنصوریه، واقع در شهر بعقوبه در استان دیالی را از تروریست‌های داعش پاکسازی کرد و این منطقه به طور کامل آزاد شد.

۱۳:۳۷-
ریاست جمهوری عراق برگزاری اولین نشست پارلمان جدید در روز سه‌شنبه آینده را خواستار شد / به گزارش العالم، دفتر ریاست جمهوری عراق امروز در بیانیه‌ای از نمایندگان پارلمان خواست تا اولین نشست خود برای تشکیل دولت جدید این کشور را روز سه‌شنبه هفته آینده برگزار کنند.

۱۳:۳۷-
نوری المالکی حمله هوایی سوریه به مواضع داعش در مرزهای مشترک این کشور با عراق را تائید کرد / نخست‌وزیر عراق در گفتگو با "بی‌بی‌سی"، با تائید این خبر گفت: از هر گونه حمله علیه مواضع داعش استقبال می‌کنیم.

تجاوز عناصر داعش به دختران عراقی در موصل

۱۳:۱۸ -
روزنامه کویتی "الانباء" تحت عنوان "دختران عراقی جزییات شب تجاوز عناصر داعش به آنها را بازگو می کنند"، نوشت: برخی دختران عراقی، گروه داعش را به تجاوز به خودشان در شهر موصل متهم کرده اند.از جمله دو خواهر که عناصر داعش یکی پس از دیگری به آنها تجاوز کردند.

۱۳:۱۵-
  ۱۹ تروریست داعش در حمله صبح امروز ارتش عراق از پای درآمدند / شورای استانداری دیاله عراق از کشته شدن ۱۳ تروریست داعش در حمله امروز ارتش به مواضع این گروه در منطقه "المنصوریه" بعقوبه خبر داد/ شش تروریست نیز در عملیات امروز ارتش در شمال سامرا کشته شدند.

۱۲:۳۹ -
"راشاتودی": آمریکا، مالکی را مقصر اوضاع عراق می‌داند تا خود را تبرئه کند / وبسایت این شبکه نوشت: دولت اوباما، دولت نوری المالکی را مقصر اوضاع عراق می‌داند تا خود را از ایجاد شرایط کنونی این کشور مبرا سازد و بر اثرات بی‌ثبات کننده حمله ۲۰۰۳ به عراق سرپوش بگذارد.

درمان 700 داعشی در تل آویو

۱۲:۳۲ -
"الدیار": تاکنون بیش از ۷۰۰ تروریست زخمی داعش در تل‌آویو درمان شده‌اند / این پایگاه به نقل از منابع آگاه نوشت: گروهک تروریستی داعش از سلاح‌های اسرائیلی در سوریه و عراق استفاده می‌کند و این تسلیحات از روزنه‌های موجود در مرزهای سوریه-عراق وارد می‌شود.

نشریه آلمانی: عربستان مهمترین حامی داعش است


۱۱:۴۰ - روزنامه آلمانی "زوددویچه زایتونگ" چاپ مونیخ در گزارشی درباره تامین منابع مالی گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) نوشت: از همان آغاز، مهمترین منبع تامین مالی گروه داعش همان اهدا کنندگان کمک در عربستان و سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بودند. این روزنامه افزود: اما منابع مالی همیشگی داعش دارای ماهیتی جنایتکارانه است؛ یعنی عناصر این گروه منابع مالی خود را از طریق مثلا گروگانگیری، باج گیری، سرقت و قاچاق تامین می کنند. گروه داعش قبل از تسلط بر شهر موصل، میلیون ها دلار از این روش جمع آوری کرده بود.

۱۱:۱۸-
۱۵۰ خودروی داعش در تکریت منهدم شد / به گزارش "پرس‌تی‌وی"، در درگیری نیروهای ارتش عراق با گروه تروریستی داعش در شمال غرب تکریت ۱۵۰ خودرو پر از مهمات این گروه منهدم شد و ده‌ها تروریست نیز از پای درآمدند.

داعش مقام حضرت ابوالفضل (ع) در نینوا را تخریب کرد


۱۱:۱۵ -
یک منبع امنیتی به پایگاه خبری الفرات گفت: عناصر داعش با مواد منفجره مقام حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) را در منطقه القبه در شمال شهر موصل تخریب کردند. گروه داعش روز ۱۰ ژوئن تعدادی از شهرهای استان نینوا را به کنترل خود درآورد. این گروه تکفیری تاکنون همچنین شمار دیگری از مراقد، زیارتگاهها و قبور مسلمانان و مسیحیان را به همراه مجسمه های شخصیت های مشهور و اندیشمندان عراقی در شهر موصل تخریب کرده است.

با درخواست عراق، تجهیزات نظامی ارسال می کنیم


۱۱:۱۲ -
معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه حسین امیرعبداللهیان در گفت وگو با العالم درباره کمک به عراق برای مبارزه با تروریست ها تصریح کرد: اگر عراق درخواست نماید؛ در چارچوب حقوق بین الملل و قراردادهای متعارف و روشن تجهیزات نظامی به عراق ارسال خواهیم کرد.

۱۱:۰۹-
خبر شبکه العربیه مبنی بر حمله هوایی سوریه به مرز عراق تکذیب شد / به گزارش پایگاه "النشره"، یک مقام سوری خبر حمله هوایی ارتش سوریه به مرز عراق و شهر "الرطبة" و کشته شدن شماری از مردم عراق را "به شدت" تکذیب کرد.

۱۱:۰۶-
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تشکیل دولت اضطراری در عراق را رد کرد / به گزارش سایت وزارت خارجه آمریکا "ماری هارف" گفت: در اسرع وقت باید دولتی فراگیر در عراق با حضور اقلیت‌های سنی و کُرد طبق قانون اساسی این کشور تشکیل شود.

۱۱:۰۳-
جان کری: با نوری المالکی صحبتی درباره تشکیل دولت نجات ملی نداشتیم / به گزارش "آسوشیتدپرس" وزیر خارجه آمریکا گفت: ظاهرا نوری المالکی به تعهد خود برای تشکیل دولت فراگیر با حضور اقشار شیعه، سنی و کُرد پایبند است.

۱۰:۴۶-
وزرای دفاع آمریکا و نروژ درباره تحولات عراق گفتگو کردند / وبسایت وزارت دفاع آمریکا خبر داد؛ چاک هگل، وزیر دفاع این کشور شب گذشته با "اینه اریکسن سوریده"، همتای نروژی خود در واشنگتن دیدار و درباره اوضاع عراق و تحرکات داعش گفتگو کرد.

۱۰:۲۳-
مقتدا صدر با دخالت نظامی آمریکا در عراق مخالفت کرد / رئیس جریان صدر ضمن درخواست از بغداد برای حمایت بین‌المللی از ارتش و رد دخالت آمریکا در عراق به گروه تروریستی داعش هشدار داد: زمین را زیر پای داعش به لرزه درخواهیم آورد.

۹:۵۶
- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ارسال پهپاد بر فراز آسمان عراق توسط ایران را تایید نمی‌کنم / "ماری هارف" در پاسخ به سوال خبرنگار "آسوشیتدپرس" درباره شایعات ارسال تجهیزات نظامی و پهپاد از ایران به عراق گفت: نمی‌توانم این اخبار را تایید کنم/ شما سعی می‌کنید در دهان من حرف بگذارید.
منبع: العالم و نسیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سوفیا ...
مرگ بر داعش
میلاد
اینطوری مطمئنا ارتش عراق پیروز نهاییه
زنده باد ایران اسلامی که حامیان مظلومانه این روند ادامه پیدا کنه انشاالله
مهرداد
در جلسه ای از یکی فرماندهان سپاه سوال شد استراتژیتان در صورت حمله داعش چه خواهد بود؟ایشون که اسمشونو نمیارم گفتند:به والله قسم منتظریم داعش حمله کند تا در عرض 1ساعت تارومارشون کنیم...یعنی انرژی داد بهم که نگو...
منصف
Iran, Islamic Republic of
من زیاد به سایت شما نمیامدم ولی مثل اینکه در خط ولایتید لذاازاین ببعدهمیشه سرمیزنم.
درود بر سپاه اسلام
مرگ بر داعش
چه عجب کسی منفی نداده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
در چند سال اخیر به لطف خدا هر حرکت دشمنان ایران با رهبری هوشمندانه ایران به نفع محور مقاومت تمام شده است .
این حرکت نیز یکی دیگر از حماقتهای آنهاست که با رهبری هوشمند ایران و مقاوت باعث پشیمانی آمریکا و اذناب احمقش خواهد شد.
احمد اشرفي نوشنق(اريانا)
United States
مرگ بر داعش
امان از اين تركيه! تركيه عزيز دست از نوكري امريكا بردار و به سوي مسلمانان بيا اين ره كه تو مي روي به .......
کیومرث
سلام.گروههای تکفیری درسوریه دم دست شیعیان نبودن..حالا که اومدن این نزدیکیهابهترین فرصت برای ایرانه...